Inspiratiesessie: Social Impact x CX: betekenis toevoegen aan de klantbeleving + ALV
Hoe integreer je sociale impact in de klantbeleving? Benut je maatschappelijk ondernemerschap voor merkactivatie, of misschien zelfs voor merkactivisme? Klanten verwachten immers in toenemende mate dat bedrijven ondernemen met oog en hart voor de maatschappij en daar open over zijn. Organisaties, zowel profit als not-for-profit, zijn zich ook zeer bewust van de maatschappelijke invloed die zij (willen) hebben, maar worstelen vaak nog met hoe dit uit te dragen en klanten er echt bij te betrekken.
- Hoe communiceer je over de maatschappelijke of sociale impact van de organisatie, zonder dat het als greenwashing gezien wordt?
- Hoe betrek je klanten en verleid je ze tot ander gedrag, zoals het eten van vlees waar geen dier voor dood ging? Of tot een andere houding ten aanzien van natuurbehoud en -herstel, tijdens een leuk dagje uit naar de dierentuin?
- Hoe mobiliseer je als Betaald Voetbal Organisatie je fans en je organisatie om samen lokale betrokkenheid vorm te geven?
- Hoe laad je de betrokkenheid bij een goed doel als consumentenmerk, zowel intern als extern?
Antwoorden op deze vragen krijg je van Diergaarde Blijdorp, Sparta Rotterdam, Miele Nederland B.V. en Redefine Meat. Niet alleen antwoorden maar vooral een ruime gelegenheid om van gedachten te wisselen over de dilemma’s die zij tegenkomen.
Kortom een inspiratiesessie die je niet wilt missen!
LUISTER DE PODCASTS MET DE SPREKERS