Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing
Trots zijn wij op Ed Peelen, bestuursvoorzitter van PvKO. Onlangs is hij benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media.
Ed Peelen heeft een achtergrond in relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Als bijzonder hoogleraar gaat hij zich richten op de veranderingen in het medialandschap en de daaraan gerelateerde opkomst van content marketing. Met het veranderen van de informatiedragers en de communicatiepatronen wordt het belangrijker aandacht te besteden aan het verhaal, de content, de wijze waarop deze wordt gedeeld, verrijkt en verspreid onder mensen. Daarnaast is het van belang te kijken naar de effecten hiervan op customer engagement, de klantbeleving en de uiteindelijke verkoop en merkbinding. In nauwe samenwerking met het bedrijfsleven gaat Peelen onderzoek op dit gebied initiëren. Ook gaat hij het vak Content Marketing doceren bij de bacheloropleiding Communicatiewetenschap.
- Labels
Reacties op 'Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.