Hoe laat je Internet of Things werken voor jouw klanten?
Internet of Things; meer van nu dan we denken
Internet of things, het internet der dingen, klinkt als iets van de toekomst. Niets is minder waar, op dit moment heeft al 3 op de 10 huizen in Nederland ‘iets’ slims in huis, aldus de Consumentenbond - en dan wordt de smartphone en laptop niet meegerekend.
Kort geleden kwam er een nieuw item dat wellicht de toekomst nog sneller bij ons laat komen; Google heeft zijn slimme praatpaal ook in het Nederlands gelanceerd. Op wat kinderziektes na is de potentie enorm. En zo worden de losse, slimme apparaten ook met elkaar verbonden. Boodschappen bestellen doen we dadelijk met onze stem. Of de melk wordt automatisch bezorgd, zodra de koelkast doorgeeft dat het bijna op is...
Toch staan we nog aan het begin van een mooie reis, niemand weet echt waar het heen gaat. Op dit moment gaat het om testen wat werkt, waar wacht de consument op en waar wil de hij voor betalen? Kunnen we IoT omzetten in een commerciële kans die bijdraagt aan onze doelen als klantgerichte ondernemers?
Ga je mee in de nieuwe wereld?
De poorten naar de wereld van het Internet of Things worden 14 november a.s. voor ons geopend. Ken je bijvoorbeeld het gevoel dat je in een wachtruimte zit van een grote bank en je afvraagt of de juiste adviseur je nog komt ophalen? ING heeft hier samen met Milvum een oplossing voor bedacht, die via de connectie tussen slimme apparaten ontvangst van klanten juist persoonlijker, sneller en efficiënter heeft gemaakt. In deze video wordt een korte introductie van het systeem gegeven. 14 november presenteert ING, samen met Milvum, alle ins en outs.
Een andere plek waar veel slimme techniek wordt toegepast is de grootste luchthaven van het land: Schiphol. Vele bezoekers beginnen hier aan hun vakantie of zakenreis en zijn daarbij in staat zelf naar de juiste gate te lopen. Helaas geldt dat niet voor iedereen. Hoe breng je bezoekers met een beperking naar de juiste plek, ook als dat vaak onaangekondigd en zeer snel moet? Trigion hielp Schiphol met het mogelijk maken van een snelle manier om de juiste mensen en de juiste materialen op de juiste plaats te krijgen. Hoe is ze dat gelukt op een gebied van meer dan 2.700 hectare en zo’n 500.000 vluchten per jaar?
KONE neemt ons mee in de lift waarmee zij klanttevredenheid naar een hoger niveau tillen. We hebben ongetwijfeld allemaal al eens in een lift gestaan, waarbij het onderhoud door KONE werd uitgevoerd. Maar hoe weet je of de lift het nog goed doet? Er zijn zoveel liften en je wilt te allen tijde voorkomen dat er ongemakken ontstaan. KONE bedacht hiervoor het concept 24/7 connected services. Door het verzamelen van data en daarop de juiste analyse uitvoeren houdt KONE 24 uur per dag een slim oogje in het zeil. Wat betekent dat voor de klant?
De kers op de taart: je wordt verwelkomd in het gloednieuwe kantoor van VodafoneZiggo in Utrecht
Met zoveel inspiratie kan het niet beter worden. Of toch wel, want ook de locatie is een hoogstandje op het gebied van Internet of Things. We worden verwelkomd door VodafoneZiggo in hun nieuwe gloednieuwe kantoor in hartje Utrecht. Het kantoor, met 1.400 werkplekken boven het winkelcentrum Hoog Caterijne, is pas geopend. Jij krijgt de kans het kantoor als een van de eerste gasten te bezoeken. We krijgen zelfs een rondleiding door het gebouw.
Kom je ook?
De leden van PvKO zorgen maandelijks voor levendige bijeenkomsten vol inspiratie en ontmoetingen. Nog geen lid van PvKO? Meld je kosteloos en vrijblijvend aan voor deze sessie en maak kennis met PvKO.
- Labels
- PvKO nieuws