Logo

Kennissessie Een integraal en ideaal klantbeeld

woensdag 21 september 2011 22:00

De kwaliteit van de klant- en prospectgegevens zijn bepalende factoren voor het succes van bedrijfsprocessen, marketinginitiatieven en -campagnes. Deze gegevens zijn vaak opgeslagen in een veelvoud van systemen en de consolidatie van de data is niet eenvoudig. Hoge kosten, frustratie, verminderde customer lifetime value en onbetrouwbare analyses zijn slechts enkele gevolgen van deze situatie.
Het is daarom voor organisaties van groot belang een centraal klantbeeld te kunnen creëren en te kunnen onderhouden. Deze sessie gaf gelegenheid tot het verbreden van kennis over de nut en noodzaak van het centrale klantbeeld.

Presentaties

Inleiding door de dagvoorzitter
dr. Ed Peelen, ICSB en voorheen mede-initiatiefnemer van de Masterclass Data Quality Management op Nyenrode Business Universiteit

Case WNF: Zorg voor een happy end, geef de aarde door
Paula Middendorp, Wereld Natuur Fonds

Een centraal klantbeeld, hoe moeilijk kan het zijn?
Vincent van Hunnik, Human Inference

Case Achmea: De klant centraal bij “de meest vertrouwde verzekeraar“
Bas Kock & Alex Folkerts, Achmea

Artikelen

Een centraal klantbeeld? Hoe moeilijk kan het zijn?
Hoe en waarom van 360-graden klantbeeld - Bjørn Hascher, Customer Talk
Zet Achmea de klant echt centraal? - Bjørn Hascher, Customer Talk
Artikel van Ed Peelen

« Terug

Reacties op 'Kennissessie Een integraal en ideaal klantbeeld'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.