Logo

Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design

Marine Service Levels_CJM.jpgdonderdag 10 oktober 2013 09:00

De wereld verandert sneller dan ooit en het wordt alsmaar belangrijker om klantgericht te opereren. Service Design helpt bedrijven om klantgerichter te innoveren door een analytisch proces te combineren met een creatieve aanpak.

Presentaties

Service Design in ‘n notendop
Robbert-Jan van Oeveren, Partner bij Buro Koos
Robbert-Jan gaf een presentatie over Service Design. Vervolgens ging hij met de deelnemers aan de slag om tijdens een creatieve oefening waarde te creëren met de klant, voor de organisatie. Hierbij maakte hij gebruik van de onderzoeksmethode 'Contextmapping', een vorm om insights te verkrijgen die bij traditioneel onderzoek niet boven tafel komen.

Case Pon Power - Klantgericht innoveren met betrekking van Service Design
Michael Boon, Marketeer bij Pon Power
Om klanten een oplossing te bieden waarmee zij op volle kracht vooruit zouden kunnen, ontwikkelde Pon Power vier verschillende service level proposities die alle verschillende klantsegmenten binnen de scheepvaart kunnen bedienen. Nederland en Scandinavië gingen samenwerken in een multidisciplinair team waar black belts, marketeers en sales- & accountmanagers bij werden betrokken. Klantonderzoe
k en een ontwikkelde customer journey vormen de basis voor het ontwikkelingsplan van de service level proposities en sales kit.

Foto-impressie

Bekijk alle foto's op onze Facebook pagina

Klik op de Customer Journey voor een vergroting:

De Customer Journey van Pon Power. De connectie van product met service

« Terug

Reacties op 'Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.