Terugblik Inspiratiesessie Neuromarketing: De koopknop voorbij.....
zondag 10 september 2017 17:10
Op donderdagavond 7 september organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp Neuromarketing bij RET hoofdkantoor in Rotterdam. Sprekers waren Walter Limpens van Neurensics, Lysander van der Sluis van RET, Pasi Tuominen van Haaga-Helia University en Sergio Romijn van Braynz. De avond werd begeleid door Ludo Voorn van PostNL.
Presentaties
-
Neuromarketing: kijken in het brein
Walter Limpens, Neurensics -
Inzet zintuigelijke instrumenten om het wachten te veraangenamen
Lysander van der Sluis, RET - Multi-Sensory Servicespaces and Experiences
Pasi Tuominen, Haaga-Helia University - Nudging
Sergio Romijn, Braynz - Wat kunnen we leren van Incentive Checker
Uitslag PvKO test
Leestips
- Robert Cialdini: Invloed en Pre-suasion
- Thaler / Sunstein: Nudge
- David Halpern: Inside the Nudge
- Neuromarketing voor Dummies
- Nir Eyal: Hooked
- Dan Arierly: "Predictably Irrational"
- Dan Arierly: Pay-Off
- Eveline Zeeland: Basisboek Neuromarketing
- Daniel Kahneman: Thinking, Fast and Slow
Aanbevolen video's
-
Dan Arierly: filmpje op TEDx gemaakt