Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Klantgeluk start bij jouw geluk! Hoe dan?
Zo, wat was het prettig om de warmte van de live ontmoeting weer eens te ervaren tijdens de eerste PvKO Inspiratiesessie sinds meer dan 15 maanden. En dan nog met een uitgebreid voor- en naprogramma in de buitenlucht van het Rotterdamse Lommerrijk aan de Bergsche Plassen.
Van de dames van DOES adviesgroep leerden we hoe gelukshormonen mensen blij maken. En hoe je als organisatie de ‘schijf van vijf’ basiselementen voor geluks bevorderende factoren kan toepassen. Conclusie: je organisatie EN jezelf hebben invloed op je werkgeluk.
En hoe zit dit in de praktijk? Chief Happiness Officer van New10, Sebastian Sawicki vertelde hoe hij hier inhoud aan geeft. Hoe zij invulling geven aan het familiegevoel binnen zijn team, hoe tradities hieraan bijdragen en hoeveel aandacht aan onboarding wordt besteed. Met als gevolg: veel verbondenheid tussen de mensen en een erg laag personeelsverloop, zelfs in tijden van Corona gerelateerde afstand.
Tenslotte waren de mensen aan het woord die werkgeluk ervaren in hun jobs voor een gastvrije maaltijdbezorger. Van ‘persoonlijke aandacht van de chef-koks wiens gerechten ze bij de consumenten langs brengen’, tot ‘met het hele klantenservice team negatieve ervaringen in positieve omzetten’ of bijvoorbeeld net 2 minuten langer blijven op het bezorgadres om aandacht en uitleg te geven.
Allemaal werkgeluk in het kwadraat, zeker als de napraat in de zon nog extra verdieping en kennisdeling leidt.
Geinteresseerd in aanvullende informatie en downloads?
Als PvKO-lid vind je deze in de community site.
Ben je nog niet lid van deze prachtige community: stuur een mail naar Merel de Koning (merel.de.koning@pvko.nl) met het verzoek om informatie.
Groet Karoline Wiegerink
SPREKERS
Sebastian Sawicki | Chief Happiness Officer | New10
Voor Sebastian betekent werkgeluk drie dingen: 1. plezier en voldoening halen uit je werk; 2. jezelf ontwikkelen als persoon & professional en 3. samenwerken met leuke collega’s. Hij laat ons zien hoe hij invulling geeft aan de mooie functie van Chief Happiness Officer van New10. En vertelt wat werkgeluk hen oplevert en hoe hij de hele organisatie daarin meekrijgt.
Helma Veenstra en Hanneke Bor | DOES Adviesgroep
Helma en Hanneke nemen je mee in de wereld van werkgeluk. Zij geven je inzicht in wat werkgeluk is, wat het kan opleveren én hoe je (nog) meer werkgeluk in de organisatie kunt krijgen. Je hebt het thema werkgeluk misschien al eens voorbij zien komen of je bent er al mee bezig. Maar hoe bevorder je het werkgeluk binnen jouw organisatie? Wat kun je ermee, wanneer is het slim om hiermee aan de slag te gaan en hoe doe je dat dan? Deze vragen beantwoorden Helma en Hanneke in deze inspirerende en interactieve sessie over werkgeluk.
Vera van Amsterdam | SuperStaff
Hoe medewerkersgeluk zich vertaalt naar een optimale klantbeleving? Vera van Amsterdam van SuperStaff – matchmaker tussen gastgerichte mensen en de leukste werkgevers – gaat het gesprek aan met een aantal medewerkers. Deze medewerkers creëren dagelijks (kleine) geluksmomentjes bij klanten en gasten. Of het nou gaat om het bezorgen van een culinaire belevenis aan huis voor Thuis uit Eten, het ontzorgen en verzorgen van de gasten op de Eurostar trein of het goedkeuren van een verzekeringsaanvraag bij de Vereende door middel van een oplossing op maat. Stuk voor stuk maken deze mensen het verschil en delen zij graag hoe hun werkgeluk invloed heeft op hun klantgerichtheid en wat een werkgever kan doen om dit positief te beïnvloeden.