Terugblik Inspiratiesessie: HX = EX + CX. Dé formule voor de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland
Al zestien jaar doet MarketResponse onafhankelijk onderzoek naar welke bedrijven het klantvriendelijkst zijn. Gevraagd naar het geheim van hun succes noemen de winnaars elk jaar weer hun medewerkers als cruciale factor. Hoe blijf je dan klantvriendelijk in deze krappe arbeidsmarkt? En wie waren dit jaar de winnaars?
Op donderdag 11 mei beleefden meer dan 230 deelnemers een energiek event, waarin de uitreiking van de meest klantvriendelijke organisaties van ons land werd gecombineerd met een PvKO Inspiratiesessie over ‘Human Experience’, onder het motto: HX = EX + CX.
We trapten af met het inzicht hoe ondernemend gedrag met autonomie en experimenteerruimte binnen organisaties het menselijke potentieel ontsluit. Prof. dr. Josette Dijkhuizen deelde de ingrediënten van de door haar in samenwerking met TNO en de Erasmus Universiteit ontwikkelde scan, een wetenschappelijk gevalideerde blauwdruk van de huidige status van intern ondernemerschap binnen een organisatie.
Vervolgens luisterden we naar Barbara Quist en Mathieu Goossens. Zij namen ons mee in de EX strategie van Interpolis en hoe zij de verbinding maken tussen human experience en merk. Bevlogen Interpolis medewerkers leveren loyale klanten op, dat is hun overtuiging. De beleving van klanten en de beleving van medewerkers gaan hand in hand om excellent te presteren op beide vlakken. Dank voor dit kijkje in de keuken!
Tenslotte hoorden we van Kim Knape en Toon Borren hoe Picnic op zijn eigen en bijzondere wijze de formule HX = EX + CX invult. Een online supermarkt met bijzonder veel klantcontact: per mail, via de app en aan de deur waar ze de boodschappen gratis thuis bezorgen. Door te bouwen aan een betekenisvolle community van Picnic mensen zorgen zij ervoor dat hun collega’s elke dag weer de grenzen verleggen.
Tussen de inhoudelijke sessies door maakte MarketResponse de branchewinnaars in hun categorie op een spannende wijze bekend. Zie HIER het overzicht van de winnaars per categorie.
We sloten af met de knallende onthulling van het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland 2023 … DE EFTELING! Een organisatie die Human Experience tot kunst heeft verheven!!
Zie hier de compilatievideo, de foto’s en de presentatie van Josette Dijkhuizen.