Themasessie CRM en segmentatie
Op woensdag 12 september 2007 verzorgden we een themasessie over CRM en segmentatie, maar dan wel segmentatie die anders is dan gebruikelijk.
Presentaties
Interactiestijlen en Ervaringswerelden
Goos Geursen, psycholoog
Goos deed de aftrap van deze avond en ging in op Interactiestijlen en Ervaringswerelden. ‘Zou het niet prettig zijn om al die diepgraverij in klanten overbodig te maken?’ Stel je voor dat het niet meer nodig zou zijn om gedrag van mensen (op afstand) tot in detail te beschrijven en te verklaren - dat doen we immers nu - en dat je zelfs beter dan ooit met hen kunt communiceren in een hechte relatie … In plaats van het classificeren van mensen en het afleveren van kant-en-klare boodschappen, kun je een andere weg volgen. In grote lijnen bestaat die uit het scheppen en zelfs 'marketen' van een tussenlaag, een of meer interface-diensten en belevingswerelden die mensen in staat stelt zichzelf te classificeren. Hoe dat in de praktijk tot stand kan worden gebracht, heeft Goos aan de hand van voorbeelden en interactie met de deelnemers, uit de doeken gedaan.
Ken-uw-Klant? Segmentatie-case
Irene Grotendorst, Trigenium
“If everything seems to be going well, you obviously don’t know what the heck is going on.” (Naar: Murphy’s Law) Ken-uw-Klant? In B2B is het kennen van de klant altijd al een zaak geweest van veelal goed, persoonlijk en individueel contact hebben tussen leverancier en klant. “Geen business waar men z’n business zo goed kent als in Business 2 Business!” De vraag is of dat waar is. En zo ja, in welke mate geldt dit dan en wat betekent dit voor de praktijk? Trigenum heeft bij ruim 150 (commercieel, algemeen en marketingdirecteuren) onderzoek gedaan waarin het leveranciersperspectief en het klantperspectief onder de loep werden genomen. Concluderend kan gesteld worden dat leveranciers klanten redelijk kennen, maar niet goed. De belangrijkste bevindingen, de mogelijke gevolgen en hoe daar mee om te gaan in relatiemanagement, vormden de hoofdpunten van de presentatie. Met als conclusie: Het zijn de kleine dingen die het 'm doen.
Reacties op 'Themasessie CRM en segmentatie'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.