Logo

Inspiration Experience

woensdag 07 oktober 2009 22:00

Woensdag 7 oktober jl. stond de Inspiration in het teken van Experience, ofwel beleving. Prof. dr. Ed Peelen, Hoogleraar marketing & Partner ICSB, beet de spits af met het schetsen van een theoretisch kader rondom de Experience economy en gaf inhoud aan het begrip. Hij droeg handvatten aan om op economische verantwoorde wijze de totstandkoming van betekenisvolle ervaringen voor klanten te faciliteren. Hij liet zien dat het om belevenissen gaat in de sociale en fysieke omgeving van het individu die van duurzame waarde voor hen moeten zijn. Belevenissen, die hen helpen zinvol invulling te geven aan hun leven, op moeilijke, kansrijke en baanbrekende momenten.

Sander Snijders, eigenaar van een uitvaartonderneming, vervolgde na de pauze met het vertellen van zijn eigen praktijkverhaal. Hij heeft zichzelf tot doel gesteld dat de wensen en behoeften van de nabestaanden (= klant/ potentiële klant) waargemaakt moeten worden. Als begrafenisondernemer speel je slechts een faciliterende rol, zij volgen jou niet, nee jij volgt hen. Zijn ervaring is dat je nabestaanden wel kunt vertellen wat ze moeten doen, maar dat je ze hierdoor de echte beleving ontneemt. Door hen te stimuleren om hun eigen ideeën te verwezenlijken, vergroot je de ervaring. Door hen te begeleiden in het proces, hun wensen en behoeften voorop te stellen en hierin een luisterende en faciliterende houding in te nemen, bereik je gezamenlijk de doelen van de klant die nadien kan terugblikken op een mooie beleving, evengoed in een verdrietige tijd. Op deze manier schaart Sander veel ambassadeurs om zich heen die hij zowel als potentiële klantenkring kan zien als mensen die hem aanbevelen bij anderen.

Presentaties

Experience economy
Prof. dr. Ed Peelen, Hoogleraar marketing & Partner ICSB

Afscheid zonder afstand
Sander Snijders, eigenaar van een uitvaartonderneming

« Terug

Reacties op 'Inspiration Experience'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.