Inspiration 9 december 2009
Woensdag 9 december, de laatste CRM Inspiration van het jaar, had het thema CRM & Datamining.
Datamining kan nieuwe informatie opleveren die wij vervolgens kunnen doorvertalen naar klantproposities; de verkregen informatie kan ons ook helpen bij het segmenteren van klantgroepen om de kanaalkeuze op af te stemmen.
Deze avond telde Nederland veel files, waar ook onze eerste gastspreker van de avond last van had. Dr. Wojtec Kowalczyk zou aanvankelijk de avond zijn gestart met een inleiding over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Datamining.
Tussentijds kopje
Lee Thomas, CRM Modeling Manager Customer insight bij E.ON UK beet daarom de spits af en vertelde ons hoe E.ON in een zeer competitieve markt de beste van de klas wil zijn door datamining binnen marketing toe te passen. E.ON boekt al een aantal jaar zeer goede bedrijfsresultaten door op het juiste moment, het juiste product bij de juiste klant aan te bieden. Onze internationale spreker van deze bijeenkomst vertelde ons hoe E.ON datamining succesvol toepast.
Klik hier voor zijn presentatie
Dr. Wojtec Kowalczyk was inmiddels gearriveerd en kon na de pauze ingaan op het toenemende belang van Datamining. Hij deelde met ons de ontwikkelingen en besprak de diverse nieuwe en succesvolle applicaties van Datamining met ons: recommender systemen, fraudedetectie systemen, data stream mining, text- en spraakmining. Wojtec gaf een algemeen beeld van “Wat je kunt doen met Datamining” en prikkelde onze gedachten over “Hoe kunnen we Datamining gebruiken om onze eigen problemen op te lossen?”.
Klik hier voor zijn presentatie
Titel | Bestandsgrootte | MIME-type | ||
---|---|---|---|---|
CRMDataMiningFinal.pdf | 1,5 MB | application/pdf | ||
Presentatie E-ON - 9 december 2009.pdf | 1,0 MB | application/pdf |
Plaats het eerste bericht!