Logo

Over Inspiratiesessie De psychologie van klantgericht ondernemen

Inspiratiesessie De psychologie van klantgericht ondernemen

Be curious! Over het gevaar van patronen en aannames in klantgerichte communicatie

Gedragspsychologie is geen truc! Alleen door telkens opnieuw nieuwsgierig te zijn, vind je innovatieve en effectieve oplossingen. Deze avond inspireren we je – samen met sprekers van Hogeschool van AmsterdamAirmiles, Unravel Neuromarketing Research L'eau - over de toepassing van gedragspsychologie en schetsen we de wetenschappelijke basis van heuristieken, nudges, boosting, behavioral economics… 10 jaar naar het eerste boek van Cialdini.

Gedrag is uniek! En in grote mate afhankelijk van vele (omgevings)factoren. Alleen als je echt nieuwsgierig bent ga je op zoek naar deze factoren. En kun je dus veel effectiever het gedrag van je klant beïnvloeden. Want  oplossingen die altijd en overal uniform inzetbaar zijn bestaan niet!

Wetenschappelijke inzichten vinden hun weg naar de praktijk. Eindelijk kunnen campagnes ontwikkeld worden op basis van  wetenschappelijke theorieën in plaats van assumpties. Ook laten we zien hoe vanuit huidig klantgedrag voorspellingsmodellen ontwikkeld kunnen worden.

Terug in de collegebanken! We zijn te gast bij de Hogeschool van Amsterdam.

SPREKERS

Auke Sijsma | Commercieel Directeur | Loyalty Management Netherlands (Air Miles)
Auke vertelt graag hoe advanced analytics en predictive modelling worden toegepast binnen Loyalty Management Nederland. Met behulp van geavanceerde analyses worden zeer effectieve voorspelmodellen ontwikkeld die Air Miles en haar partners helpen om klantrelaties op te bouwen, te onderhouden en te laten groeien.

Hanneke Goosen | researcher/lecturer Toegepaste Psychologie | Hogeschool van Amsterdam
Hanneke presenteert het zogenaamde COM-B model, waarmee je gedrag kunt analyseren. Dit model maakt deel uit van het Behaviour Change Wheel, dat handvatten biedt voor interventies voor gedragsverandering. Ze zal toelichten hoe je dit model kunt gebruiken voor vraagstukken in je eigen organisatie.

Carmen Kroon | Docent Toegepaste Psychologie | Hogeschool van Amsterdam
De presentatie van Carmen richt zich op praktijkvoorbeelden van het doen van onderzoek, voorafgaand aan een interventie/actie, en wat dat kan opleveren. Het verhaal is afgestemd met Hanneke en sluit aan bij wat zij vertelt.

Arend Jan Boss | Managing Partner | L’eau
Na analyse van het gewenste gedrag kun je gaan nudgenen/of boosten. Wat is het verschil? Hoe pas je het toe? Gedrag leren begrijpen blijft een ontdekkingsreis waarbij we uit de wetenschap continue inzichten aangereikt krijgen. Een aantal lessen en voorbeelden uit de praktijk.

Tim Zuidgeest | Co Founder | Unravel Neuromarketing Research
Wat kan je allemaal ontdekken door in het brein van de consument te kijken? Ga mee op een reis door de wereld van Neuromarketing. Tim onthult hoe je hersenwetenschap en biometrics kan gebruiken om meer breinvriendelijke websites, verleidende advertenties en overtuigende winkels te maken.

AVONDVOORZITTER

Olaf Cox | Managing Partner | L’eau
Olaf is de avondvoorzitter, en zal vanuit zijn marketingcommunicatie achtergrond het kader en de context scheppen. En zorgt uiteraard voor de nodige interactie tussen de sprekers en de aanwezigen.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

400x212.jpg

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding ga je ermee akkoord dat je tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht je binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kun je een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft je bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is je eerste bezoek aan een event kosteloos.