Terugblik Online Inspiratiesessie: "Breng AI aan tafel"
donderdag 12 december 2024 13:47 Breng AI zoveel mogelijk aan tafel, maar houd zelf de regie! Dat was de belangrijkste boodschap van de Online Inspiratiesessie op maandagmiddag 9 december. Een inspirerende middag waarin Peter ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Écht Klantgericht Leiderschap met impact – maar hoe dan?
maandag 11 november 2024 21:22 Donderdag 7 november, Villa Rozenlust aan de Maashaven in Rotterdam. De PvKO-community kwam bij elkaar voor een inspirerende sessie met een van de meest toonaangevende sprekers op het gebied van ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Een ecosysteem ontwerpen dat samen de klant ECHT op één zet?
zondag 13 oktober 2024 09:00 Hoe creëer je een consistente klantbeleving door alle touchpoints heen, zelfs met talloze aanbieders en dienstverleners… was de centrale vraag die in de Inspiratiesessie op 3 oktober aan bod kwam.... lees verder
Terugblik Ronde Tafel ‘Dilemma’s Rond Dienstverlening met een Menselijke Maat’
donderdag 03 oktober 2024 11:58 Op maandag 30 september kwam een select groepje leden van het Platform voor Klantgericht Ondernemen bijeen voor een Ronde Tafel sessie bij de Hogeschool Utrecht. Hun doel: een deep-dive in de ... lees verder
Recensie PvKO Boekenparels: Tricky Tijden; Laat je niet gek maken
vrijdag 27 september 2024 16:05 Als boekenclub lezen wij samen boeken die wat minder in het oog springen. We zijn als CX-professionals op zoek naar nieuwe inzichten die ons écht verder helpen. Boekenparels! De zomermaanden ... lees verder
ESG x CX: van beleving naar betekenis!
woensdag 11 september 2024 09:01 Op 10 september waren de leden van PvKO te gast bij Kyden in Baarn om met elkaar te ontdekken en bediscussiëren hoe klantgerichtheid en maatschappelijk ondernemerschap (nog) meer hand in hand ... lees verder
Terugblik Summer Outdoor Inspiration: Next level B2B loyalty
maandag 15 juli 2024 09:21 Voor de laatste sessie voor de zomer verwelkomden we ruim 50 deelnemers bij de Buitenplaats RAUM. We luistereden naar drie verhalen over B2B loyaliteit in theorie en praktijk, met voorbeelden hoe ... lees verder
Recensie PvKO Boekenparels: Het zinnigste boek dat je ooit zult lezen; Hoe we weer zin kunnen maken van de toekomst
dinsdag 09 juli 2024 10:10 Als boekenclub lezen wij samen boeken die wat minder in het oog springen van CX-professionals, op zoek naar nieuwe inzichten die ons écht verder helpen. Pareltjes. De afgelopen maanden hebben we ... lees verder
Terugblik op de Inspirerende Gen Z CX Transformatie Sessie
maandag 24 juni 2024 10:35 We kennen allemaal onderzoeken die over Gen Z gaan, maar in deze sessie verkenden we samen met Gen Z de weg naar CX Transformatie. Het was absoluut geen geijkt verhaal, maar een kennismaking met ... lees verder
Terugblik THE INC Industry Day
woensdag 12 juni 2024 09:10 Op 5 juni was de PvKO community te gast op de Hotelschool The Hague, vestiging Amsterdam. Samen met de organisatie van de internationale conferentie THE INC 2024 verzorgde PvKO het programma van ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Hoe maak je nog het verschil in CX & Uitreiking meest klantvriendelijkste bedrijven van Nederland 2024
woensdag 22 mei 2024 09:30 Al zeventien jaar doet MarketResponse onafhankelijk onderzoek naar welke bedrijven het klantvriendelijkst zijn. Op dinsdag 14 mei beleefden meer dan 200 deelnemers een energiek event bij Beeld en ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Mens in het hart van de CX Transformatie
maandag 13 mei 2024 09:22 Dinsdag 16 april ontmoette de PvKO community elkaar in de 'huiskamer van Den Haag' - muziek- en cultuurcentrum Amare - rond het thema hoe mensen het verschil maken in de transformatie naar oprecht... lees verder
Recensie PvKO Boekenparels: Scaling Up Excellence
donderdag 25 april 2024 11:39 Als boekenclub lezen wij samen boeken die wat minder in het oog springen als CX-professional op zoek naar nieuwe inzichten die ons écht verder helpen. Pareltjes. De afgelopen maanden hebben we ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Behavioural Design: hoe veranderen we gedrag en doorbreken we routines?
woensdag 27 maart 2024 10:54 Meer dan 100 deelnemers uit de PvKO community genoten van deze Inspiratiesessie over Behavioral Design op de mooie eventlocatie bij Achmea in Zeist. In een interactieve sessie kwamen theorie en ... lees verder
Terugblik Winterfestival 2024
maandag 05 februari 2024 13:07 251 deelnemers, 7 transformatieverhalen, 4 verdiepingssessies, 4 workshops, 1 lagerhuis debat, 2 waardevolle keynotes, 7 kg snoep, een mooie mix van happen en dranken, 1 inspirerende locatie .... ... lees verder
Ronde Tafel Terugblik Proactief Datagedreven Werken: Verbeterde Dienstverlening of Ongevraagd Dwingend.
vrijdag 02 februari 2024 14:25 Op donderdag 1 februari waren we te gast bij VGZ in Arnhem voor de Ronde Tafel Proactief Datagedreven Werken: Verbeterde Dienstverlening of Ongevraagd Dwingend. Onder de bezielende leiding van ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Levenslange klantrelaties … hoe?
vrijdag 08 december 2023 14:05 Op maandag middag 27 november kregen we een flinke dosis inspiratie tijdens de sessie over levenslange klantrelaties, op het mooie kantoor van Capgemini in Utrecht. Gastvrouw Maaike Slagter, nam... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Ga slim om met de onbegrensde mogelijkheden van AI
donderdag 02 november 2023 17:00 Op maandagavond 30 oktober werd de PvKO community gastvrij ontvangen bij Pegamento in Zeist. Hoe staan jij en je organisatie tegenover de onbeperkte mogelijkheden van (generative) AI? Hoe maak je ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Service Design in de Praktijk: Creëren van Betekenisvolle Ervaringen
maandag 25 september 2023 13:22 Design Thinking is een relatief jong vakgebied, maar het groeit gestaag in relevantie voor organisaties die streven naar een klantgerichte benadering in een wereld waarin klantverwachtingen ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Social Impact x CX: betekenis toevoegen aan de klantbeleving
dinsdag 04 juli 2023 15:03 Maatschappelijke impact stelt nieuwe eisen aan CX! Vaak zijn CX professionals bezig om de klantervaring te optimaliseren, zodat een klantreis met de minste moeite en de meeste positieve prikkels ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: De Kracht van Generative AI: Impact op Klantgericht Ondernemen
donderdag 29 juni 2023 18:00 Generatieve AI staat in het middelpunt van de belangstelling. Reden voor PvKO om op 29 juni een online Ronde Tafel discussie te organiseren met als onderwerp de impact van generatieve AI op de ... lees verder
Terugblik 'Industry Day’ van het driedaagse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS)
donderdag 29 juni 2023 10:13 Op 2 juni bundelden we onze krachten met Breda University of Applied Science, BUAS. Samen gaven we inhoud aan de ‘Industry Day’ van het driedaagse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS). ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: HX = EX + CX. Dé formule voor de klantvriendelijkste bedrijven van Nederland
dinsdag 16 mei 2023 14:00 Al zestien jaar doet MarketResponse onafhankelijk onderzoek naar welke bedrijven het klantvriendelijkst zijn. Gevraagd naar het geheim van hun succes noemen de winnaars elk jaar weer hun ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Deepdive ANWB - Hoe zien zij de toekomst van klantgericht ondernemen?
dinsdag 18 april 2023 14:00 Op donderdag 13 april waren we te gast bij het iconische hoofdkantoor van de ANWB in Den Haag. We werden getrakteerd op een kijkje in de keuken rond verschillende onderwerpen over CX, ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Klantgerichte innovatie: Slimme coalities
maandag 20 maart 2023 15:00 Hoe bouw je ‘slimme, innovatiecoalities’? Hoe creëer je samen energie voor vernieuwing en realiseer je succesvolle coalities die nieuwe klantwaarde realiseren? Daarover ging het in deze PvKO ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel: De mensgerichte (CX) transformatie missie bij Gemeente Den Haag
donderdag 02 februari 2023 22:00 Op donderdag 2 februari waren we te gast bij de Gemeente Den Haag voor de Ronde Tafel over ‘De mensgerichte (CX) transformatie missie bij Gemeente Den Haag. Mensgerichte dienstverlening staat hoog... lees verder
Terugblik PvKO Winterfestival 2023
donderdag 26 januari 2023 19:42 Op donderdag 26 januari vierden we onze twintigste verjaardag met ruim 250 bezoekers bij DUS in Utrecht. De toekomst van klantgerichtheid was de rode draad van het Winterfestival. Dat kwam in 24 ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel: Data Driven CX gestuurd onderwijs
maandag 23 januari 2023 21:50 Vrijdag 20 januari waren we te gast bij Underlined in de prachtige locatie van het JADS (Jheronimus Academy of Data Science) in 's Hertogenbosch. De deelnemers aan de Ronde Tafel werden ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel: Self Sovereign Identity - de meest klantgerichte vorm van identificatie - is jouw organisatie er klaar voor?
woensdag 21 december 2022 15:22 Op 8 december waren we te gast bij TNO voor een Ronde Tafel over Self Sovereign Identity (SSI). Is dit de meest klantgerichte vorm van identificatie? Wie ben je nog als leverancier wanneer de ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie over de kracht van persoonlijk, maar ook de kunst ervan
maandag 14 november 2022 21:06 Over de kracht van persoonlijk contact, maar ook de kunst ervan! Persoonlijke ontmoetingen maken het verschil. En hoe maak je waardevolle authentieke live ontmoetingen met je klant elke dag waar? ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Cultuur als drijvende kracht voor CX Transformatie
zondag 18 september 2022 22:21 ‘Op verandering hopen zonder er zelf iets aan te doen is als op het treinstation wachten op de boot', was de uitsmijter van de PvKO Inspiratiesessie van woensdagavond 14 september waarin verhalen ... lees verder
Terugblik: De plantage en het regenwoud van klantgericht innoveren | deepdive …
maandag 04 juli 2022 14:51 Op donderdag 30 juni waren we te gast bij VodafoneZiggo! We werden enorm gastvrij ontvangen in het prachtige Experience Center. Dank aan het VodafoneZiggo team. Met de metafoor van de plantage en ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Bedrijfsmodellen die op data drijven
dinsdag 17 mei 2022 12:00 Woensdagavond 11 mei waren een kleine 50 leden van PvKO te gast bij Oracle met als gastheer / avondvoorzitter Peter Dupain. De deelnemers werden ondergedompeld in een Inspiratiesessie over ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Online: Taal die verbindt
donderdag 21 april 2022 17:00 ‘Vermijd de lijdende vorm! Schrijf het glas altijd half vol! Vermijd alles wat met moeten te maken heeft!‘ Dit zijn de taaltips van Rieke Veurink, die liet zien hoe AFAS taal bewust inzet voor ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel: Journey management bij KPN
dinsdag 19 april 2022 16:23 1. Hoe journeys organiseren? Wat zijn de key journeys en hoe zijn die met elkaar verbonden? 2. Hoe journeys managen? Hoe de verbeterkansen binnen een journey prioriteren, experimenteren en ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: CX loont – ook in de publieke dienstverlening
donderdag 10 maart 2022 11:15 Hoe ontwikkelt klantbeleving in de publieke dienstverlening zich op weg naar volwassenheid? Met vallen en opstaan, met klein beginnen (en nog niet gelijk tegen opschaling opzien), met ... lees verder
Data Driven Decision Making: de strijd tussen onderbuik en harde cijfers is nog niet gestreden
donderdag 27 januari 2022 11:17 Tijdens de paneldiscussie in samenwerking met Adformatie van donderdag 20 januari bleek dat wie succesvol data wil gebruiken bij het besluitvormingsproces niet zonder intuïtie kan. Een sterke analyse begint nog altijd met het stellen van de juiste vragen. lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: ‘Klantinteractie wordt nooit meer wat het was’
donderdag 25 november 2021 17:00 Een enthousiast betoog van een sprankelende professor Max M. Louwerse over de betekenis van taal en over technologie die aan educatie een totaal nieuwe dimensie geeft was te zien op dinsdag 23 ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Klantgericht Maatschappelijk Ondernemen - CX with a purpose
donderdag 11 november 2021 11:43 Wow, deze sessie werd beoordeeld met een 9..... Wat was iedereen onder de indruk hoe The HEINEKEN Company en Koninklijke Auping invulling geven aan klantgericht maatschappelijk ondernemen! 50 ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Online: Klantgeluk start bij jouw geluk! Hoe dan?
dinsdag 26 oktober 2021 13:27 Schaarste op de arbeidsmarkt, discussies over werkdruk op de werkvloer maar vooral de wens om bij te dragen aan een werkgelukkige maatschappij … dat waren de primaire beweegredenen van de kleine ... lees verder
Terugblik Workshop Innoveren met impact
woensdag 13 oktober 2021 12:31 Een waardevol kijkje in de keuken hoe RET inhoud geeft aan innovatie! Daar waren alle aanwezigen van deze workshop het mee eens. Het leverde tips, ideeen en concrete leerpunten op voor ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Customer Journey Management, Van Inzicht naar Impact?
zondag 03 oktober 2021 17:00 Op dinsdag 28 september vormde Stadion de Kuip de prettige entourage voor een Inspiratiesessie met als thema Customer Journey Management, Van Inzicht naar Impact. De deelnemers luisterden naar en ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie 14 september
woensdag 15 september 2021 12:19 Dinsdag 14 september kwamen we met een klein gezelschap bij elkaar bij 't Boshuys in Best voor een PvKO sessie met als onderwerp Waardemanagement in de voedingsketen (B2B). Veel dank aan de ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Klantgeluk start bij jouw geluk! Hoe dan?
vrijdag 25 juni 2021 12:00 Zo, wat was het prettig om de warmte van de live ontmoeting weer eens te ervaren tijdens de eerste PvKO Inspiratiesessie sinds meer dan 15 maanden. En dan nog met een uitgebreid voor- en ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Online: Als de beleving helemaal centraal staat …
vrijdag 21 mei 2021 10:32 Als de beleving helemaal centraal staat … komen CX en klantgericht ondernemen samen … ervaart de klant, gast, bezoeker, passagier, .. op ieder moment verrassing en verwondering… voelen medewerkers... lees verder
Terugblik PvKO Workshop: In 4 stappen naar Data Driven Change met jouw CX Action Board
woensdag 28 april 2021 10:27 40 deelnemers werden ondergedompeld in de workshop: In 4 stappen naar Data Driven Change met jouw CX Action Board. Het was een afwisseling van ‘snelle’ presentaties over begrippenkader, ... lees verder
CX-Transformatie. Hoe beklimmen Judy Wisselaar en Mijke van Ballegooijen de ladder?
maandag 19 april 2021 10:51 ‘Groeien van dienstverlener naar een organisatie die beleving creëert tot een coöperatie die betekenis geeft en heeft’, dat is de ambitie van Interpolis. Judy Wisselaar, CX Manager bij Interpolis ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Online: Return on my data | Hoe door data waarde creëren VOOR de klant
dinsdag 23 maart 2021 10:30 Wat hebben Flitsmeister, de autodiefstalbarometer en zorgverzekeraar VGZ met elkaar gemeen? Ze verzamelen klantdata. Daarin staan ze niet alleen. Er is vrijwel geen bedrijf of organisatie zonder ... lees verder
Terugblik PvKO Ronde Tafel Online: Selfservice met een menselijke maat? Hoe doet VodafoneZiggo dat?
maandag 08 maart 2021 09:00 Open up, team up en step up zijn de kernwaarden van VodafoneZiggo… en het openhartige verhaal van Eric Hartmans over Selfservice met een menselijke maat paste daar precies bij. Voorbeelden van ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Online: Humaniseren met High Tech: Interactie + Ethiek = Meerwaarde
vrijdag 19 februari 2021 09:32 Hoe gaan mens en technologie optimaal samen? Daar verdiepten zich de deelnemers aan deze Inspiratiesessie in. We trapten af met de praktijk. Roeland van Oers van het bedrijf WELBO, laat een ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Online: Pivot or preserve? Klantgericht ondernemen na de lockdowns
maandag 01 februari 2021 12:03 Beschouw de lockdown alsof het ‘de bedoeling’ is en kijk welke kansen je ziet. Een van de tips die Hans Janssen, oprichter DenkProducties, ontwerper en producent van seminars over leiderschap, ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: Hoe de CX Hub klantgerichtheid binnen ING drijft
vrijdag 22 januari 2021 16:39 Een echt kijkje in de CX-keuken van ING Retail .. heel open en transparant … herkenbaar en inspirerend’ Stephanie Pelsmakers, Customer Experience Lead en Jill Van De Keer, Senior Customer ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Online: Update CX Performance Management - Zes cruciale thema’s voor een sprong voorwaarts
donderdag 10 december 2020 13:00 Een mooie 'warme' afsluiting van een bijzonder jaar …waardevol … top … inspirerend en tegelijkertijd heel informatief met up-to-date voorbeelden, nieuwe inzichten en interessante mogelijkheden ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: Medewerkers en klant engagement in een wereld op gepaste afstand. Hoe zorg je voor oprechte verbinding?
donderdag 03 december 2020 10:47 Inspirerend, verfrissend, gezellig, verbindend … zo beschreven de deelnemers de Inspiratiesessie die in het teken stond van medewerkers- en klantengagement met gepaste afstand. De verbinding ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: De CX Business Case van hollandsnieuwe
maandag 02 november 2020 13:23 Met maar liefst een 8,6 waardeerden de deelnemers het heldere verhaal over de CX Business Case van hollandsnieuwe, enthousiast en duidelijk verteld door Sarah Baart, Manager Customer Experience ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Purpose als startpunt voor betekenisvol veranderen
maandag 02 november 2020 09:40 Een toekomstvaste purpose en een goed ontwikkeld verandervermogen helpen je door deze ingewikkelde tijden heen! Frank Ardesch (ForChiefs) en Robert Witteveen (First Day Advisory Group) deelden in ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Online: Van Inzicht naar Actie
dinsdag 15 september 2020 13:41 Onder avondvoorzitterschap van Ruud Verduin van Smart Connections passeren verschillende cases uit uiteenlopende sektoren de revue met als centrale thema: ‘Van Klantinzicht naar Actie’. Kijk hier... lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: Doorpraten over de CX Business Case met TUI
vrijdag 21 augustus 2020 10:04 Bereiken, beraken en beleven omzetten in de Business Case Bij het aantonen van de waarde van CX komen naast kosten en opbrengsten veel zachte KPI’s om de hoek kijken. Hoe zorg je dat je de harde ... lees verder
Terugblik Zomerse Rooftop Ontmoeting: Klantgericht ondernemen in het Nieuwste Normaal
dinsdag 18 augustus 2020 14:07 Op een zomers dakterras met tropische temperaturen trof een kleine groep PvKO-leden elkaar weer in een live bijeenkomst. Het nieuwste normaal stond centraal en de discussie over hoe nu verder. ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: Waar sta jij op de klantgedrevenheidsladder?
maandag 27 juli 2020 10:51 PVKO heeft samen met Blauw op donderdag 16 juli een online Ronde Tafel georganiseerd om dieper in te gaan op de resultaten van de Nationale Klantgedrevenheid Monitor (NKM) 2020. Dit jaarlijks ... lees verder
Terugblik Zomeravondgesprek met Petra de Ruiter, COO Transavia
maandag 06 juli 2020 14:27 Als COO van Transavia is zij verantwoordelijk voor het integrale proces alle reizen seamless en veilig te laten verlopen. Als faciliterend leider is zij betrokken in een verandertraject richting ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Online: DIGITAL NATIVES & DE POST COVID CONTEXT
maandag 15 juni 2020 20:00 Hoe kan jouw klantgerichte organisatie het verschil maken voor Digital Natives? Ook in deze ingewikkelde (post-)COVID-tijden? Digital Natives, dat zijn volgens Pernille Kok-Jensen, Director ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Online: De CX Business Case: over waarde …
dinsdag 19 mei 2020 09:06 De eerste PvKO Online Inspiratiesessie is een feit. Meer dan 100 deelnemers luisterden via MS Teams naar vier sprekers die hun visie op de CX-business case in 15 minuten over de Bühne brachten. ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: De invloed van de Corona crisis op de inzet van AI
maandag 11 mei 2020 10:11 In de Ronde Tafel Online van 23 april stond de discussie in het teken van AI-toepassingen, prototyping en hoe deze in de organisatie verder te brengen. Een ding was duidelijk. COVID-19 zorgt ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel Online: Klantgericht Ondernemen en COVID-19
vrijdag 24 april 2020 09:53 Woensdag 12 april organiseerde we de eerste PvKO Ronde Tafel Online. Deze Ronde Tafel stond in het teken van delen. Deelnemers luisterden naar elkaar en leerden van elkaar hoe zij de eerste weken ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Klantgerichte Bruggenbouwers
zondag 15 maart 2020 16:03 Donderdag 12 maart organiseerde we bij Het Amsterdamse Proeflokaal een Inspiratiesessie over Klantgerichte Bruggenbouwers. Het was een bijeenkomst die in het teken stond van de Corona ... lees verder
Terugblik ‘Human first, high touch’ met TUI, NS en SUSA
vrijdag 14 februari 2020 12:44 De enorme hal van het hoofdkantoor van Aegon heet ons welkom voor een avond vol inspiratie met het thema ‘Human first, high touch’. Drie professionals van TUI, de NS en SUSA flexibel studentenwerk... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Digital Engagement & Digital Klantondernemen
dinsdag 04 februari 2020 15:57 Hoe kom je van succesvolle experimenten met proof of concepts op kleine schaal naar werkende toepassingen van AI die geïntegreerd zijn in het primaire proces? Deze vraag stond centraal die middag.... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratie met Paul Iske, briljante mislukkingen ondersteunen klantgericht ondernemen
donderdag 12 december 2019 19:40 Klantgerichtheid en mislukkingen lijken niet hand in hand te kunnen gaan. Paul Iske denkt daar duidelijk anders over. Hij is naast hoogleraar open innovation & business venturing aan de Maastricht... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Data meets Hospitality: Hoe met data optimale gastvrijheid te realiseren?
zondag 17 november 2019 19:52 Woensdag 13 november organiseerde PvKO samen met DDMA een event over data en hospitality. Gaan deze twee verschillende werelden wel hand in hand? Kan je met data optimale gastvrijheid realiseren? ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Mens en Robot
dinsdag 08 oktober 2019 12:02 Maandagavond 7 oktober waren we te gast bij IBM Nederland waar de PvKO Inspiratiesessie met als thema mens en robot was. Presentaties waren van Jarno Duursma & Geert-Jan de Koning van IBM. De ... lees verder
Hoe helpen we de klant met een ‘bot first approach’?
vrijdag 27 september 2019 20:27 Foute antwoorden op vragen en verkeerde interpretaties door de bot waren dagelijkse ergernissen van klanten. De eerste bots gaven alleen antwoorden die waren geprogrammeerd. Langzaam zien we de ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Customer Journey gemaakt, en dan?!
zondag 15 september 2019 21:28 Donderdag 12 september werden de leden van PvKO ontvangen met een heerlijk buffet in het kantoor van Koos Service Design in Amsterdam. Met uitzicht op de havens gaven Koos Service Design, VGZ, NS ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie Marketing Automation: met kleine stappen kun je ver komen
dinsdag 25 juni 2019 16:06 Dinsdagmiddag 25 juni organiseerde PvKO, bij Oracle in Utrecht, een Inspiratiesessie met als onderwerp "Marketing Automation: met kleine stappen kun je ver komen". Ondanks de eerste echte zomerse ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: De Psychologie van klantgericht ondernemen
woensdag 15 mei 2019 20:15 Deze inspiratiesessie vond plaats op de Hogeschool van Amsterdam; een plek op de zogeheten ‘Knowledge mile’ waar onder andere de toekomstige toegepast psychologen worden opgeleid. De avond staat ... lees verder
Futureproof klantfeedback: de belangrijkste tips van Transavia, VodafoneZiggo, Feeddex en Unigarant
donderdag 18 april 2019 16:47 Gasten en leden van PvKO hadden toegang tot het prachtige pand van SAS in Huizen. Het witte landhuis verwelkomt een ieder voor een avond vol inspiratie. Transavia, Feeddex, Unigarant en ... lees verder
Terugblik inspiratiesessie 21 maart: Medewerkers verdienen de beste experience
maandag 25 maart 2019 14:39 In het indrukwekkende hoofdkantoor van PostNL stonden deze avond niet de pakketjes maar medewerkers centraal. De leden en gasten van PvKO zochten gezamenlijk naar het antwoord op de vraag hoe ... lees verder
Terugblik PvKO België: De realiteit van Omnichannel
woensdag 20 februari 2019 15:58 Dinsdagmiddag 19 februari organiseerde PvKO, bij het prachtige aan het water liggende RAS in Antwerpen, een Inspiratiesessie met als onderwerp "De realiteit van Omnichannel". Het was een zeer ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie VOICE bots…. Weer het volgende kanaal of een echte game changer?
donderdag 14 februari 2019 16:04 De verwachtingen als klant zijn torenhoog. Eén verkeerd antwoord kan misschien nog. Word je nogmaals verkeerd begrepen door de chatbot, loopt je frustratie gelijk hoog op. Gaat de voicebot hier ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie The next step in CX; aandacht voor mens en maatschappij
maandag 04 februari 2019 14:01 De roep om een betere wereld wordt sterker en sterker. Consumenten verwachten ook van organisaties dat zij oog hebben voor mens en maatschappij. Uit meer dan tien jaar onderzoek naar ... lees verder
Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Circulariteit als next level klantgericht ondernemen
maandag 17 december 2018 11:57 Circulair ondernemen is echt voor iedereen lees verder
PvKO Ronde Tafels bij Frankwatching Conversational Commerce Event onder leiding van Alexander Van den Wall Bake, Innovation Manager Business Automation bij Aegon Nederland
dinsdag 04 december 2018 13:36 Voice Assistants: een oud kanaal in nieuwe zakken … of een super kans voor nieuwe toepassingen? Chatbots: Overhyped or underestimated? Tijdens de Frankwatching conferentie Conversational Commerce ... lees verder
Terugblik Ronde Tafel: De innovatieagenda van de klantcontactmanager
dinsdag 04 december 2018 11:04 Hoe ziet de Innovatieagenda van de klantcontactmanager eruit? Iedereen heeft het over digitale transformatie maar hoe pak je dit succesvol aan? 15 klantgerichtheidsprofessionals rond de ... lees verder
Terugblik op de PvKO Inspiratiesessie: IoT bij VodafoneZiggo in Utrecht
maandag 19 november 2018 10:42 Slechts twee weken in gebruik en nu al mochten leden en gasten van PvKO kennismaken met het gloednieuwe hoofdkantoor van VodafoneZiggo. Overweldigd door de prachtige inrichting en de speelse ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Werk samen met Millennials - Power, Purpose, Pleasure
zondag 16 september 2018 19:53 Donderdagavond 13 september organiseerde PvKO voor 80 personen een Inspiratiesessie met als onderwerp Werk samen met Millennials - Power, Purpose, Pleasure bij Accenture in Amsterdam. Het was een zeer leerzame, actieve en inspirerende avond met sprekers van ISS, Nyenrode Business University, vandebron, ABC E BUSINESS, The Young Workforce, Handpicked agencies, RvdB en avondvoorzitter Daan Klever. lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: De nieuwe virtuele realiteit
donderdag 28 juni 2018 21:59 Woensdagmiddag 27 juni organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp: De nieuwe virtuele realiteit. De ruim 50 bezoekers werden ontvangen bij het prachtige Media Plaza in de Jaarbeurs Utrecht. De middag werd geopend door keynote spreker en dagvoorzitter Loren Roosendaal. De sprekers van de middag waren van Studio05, Snake Productions, Nyenrode Business University en Sense Glove. lees verder
Terugblik Ronde Tafel High Performing Teams: Hoe creëer en behoud je ze?
dinsdag 05 juni 2018 11:00 Agile zijn of agile doen? Was de triggerende rode draad door de discussie van de Ronde Tafel op 31 mei bij Coniche in Houten. De deelnemers aan de Ronde Tafel, afkomstig van SNS Bank, Landal ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Speech Recognition | Robots | Chatbots
vrijdag 18 mei 2018 11:23 Speech Recognition, Robots & Chatbots waren het thema van de PvKO Inspiratiesessie van donderdagavond 17 mei bij PostNL in Den Haag. Ruim 60 bezoekers waren aanwezig. De avond stond onder leiding van Ronald van den Broek, Sales Director bij Cendris Customer Contact. De sprekers waren van Nuance Communications, PostNL Innovatiestudio en Eneco. Veel dank aan onze vriend Pepper (de robot die de avondvoorzitter hielp). lees verder
Van Omnichannel naar Optichannel .. op weg naar Post-channel
dinsdag 10 april 2018 11:33 In alweer de vierde editie van de PvKO Ronde Tafel, op woensdag 28 maart, met als overkoepelend thema AI waren we te gast bij ABN AMRO. Het was een afwisseling van presentaties en discussies over ... lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Data Driven Customer Experience Insights
dinsdag 03 april 2018 10:00 Data Driven Customer Experience Insights was het thema van de PvKO Inspiratiesessie van woensdagmiddag 4 april. Het record aantal aanmeldingen, ruim 120 bezoekers werden ontvangen bij bij JADS in Den Bosch. De middag stond onder leiding van Ed Peelen, die ook een presentatie verzorgde. De sprekers van de middag waren van ABN AMRO & Coöperatie VGZ. lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Succesvol Innoveren
maandag 19 maart 2018 10:03 Maandagavond 19 maart organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp Succesvol Innoveren. De ruim 100 bezoekers werden ontvangen bij Vivat in Amstelveen. De avond staat onder kundige leiding van Maarten Burgering, klantenman en voorvechter van innovatie pur sang. De sprekers van de avond waren van STBY, UvA - Amsterdam Center for Service Innovation, VIVAT & Creative Dock. lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Customer Engagement door Employee Delight
woensdag 14 februari 2018 13:32 Dinsdagavond 13 februari organiseerde PvKO in samenwerking met Design Management Netwerk een Inspiratiesessie met als onderwerp Customer Engagement door Employee Delight. De 100 bezoekers werden ontvangen bij de Haagse Hogeschool in Den Haag. De avond werd voorgezeten door Christine De Lille, zij is Lector en Professor Innovation Networks bij de Haagse Hogeschool en TU Delft. De sprekers waren van KLM Royal Dutch Airlines, Koninklijke Gazelle & Vacanceselect! lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Omnichannel: welke keuzes moet je maken?
dinsdag 23 januari 2018 16:31 Op woensdagavond 24 januari 2018 organiseerde PvKO een Inspiratiesessie bij de KNVB Campus in Zeist waarbij de aanwezigen een rondleiding kregen door het KNVB gebouw. Het onderwerp van deze sessie was Omnichannel: welke keuzes moet je maken?
De sprekers waren Marion Massop van de KNVB en Christiaan Koenders van Ymere. De avond stond onder leiding van Eric Hartmans van Content Guru. lees verder
De sprekers waren Marion Massop van de KNVB en Christiaan Koenders van Ymere. De avond stond onder leiding van Eric Hartmans van Content Guru. lees verder
Terugblik Inspiratiesessie: De toekomst van klantgericht ondernemen!
woensdag 13 december 2017 09:26 Op donderdagmiddag 14 december organiseerde PvKO een Inspiratiesessie bij Pakhuis de Zwijger in Amsterdam met als onderwerp: De toekomst van klantgericht ondernemen. Sprekers waren Frans Reichardt en Ed Peelen. Voorafgaand aan deze Inspiratiesessie was de ALV waarbij Frans Reichardt is toegetreden als bestuurslid en tevens nieuwe voorzitter van PvKO. Frans Reichardt neemt het stokje over van Ed Peelen, die deze voorzittersfunctie ruim 3,5 jaar heeft bekleed. De middag werd afgesloten met een feestelijke eindejaarsborrel! lees verder
Terugblik Inspiratiesessie België: De Human to Human factor maakt het verschil
dinsdag 28 november 2017 11:14 Op dinsdagavond 28 november organiseerde PvKO een Inspiratiesessie in België met als onderwerp "De Human to Human factor maakt het verschil". Ruim 50 bezoekers uit zowel Nederland als Belgie waren aanwezig. Sprekers waren RET, Graydon en Sanquin. De avondvoorzitter was Monique van den Heuvel van Echt Waarmaken. Deze inspiratiesessie werd mede mogelijk gemaakt door de hulp en bijdage van Store Support & Microsoft. lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Artificial Intelligence voor Customer Experience
woensdag 15 november 2017 16:52 Op dinsdagavond 14 november 2017 woonden ruim 100 bezoekers de Inspiratiesessie Artificial Intelligence bij Aegon in Den Haag bij. In keynotes en breakoutsessies kregen de deelnemers een kijkje in de keuken van het AI-team van Aegon, een visie op Speech Analytics door Teleperformance en een kennismaking met de ServiceHighway van Service Heroes. lees verder
Een impressie van de Ronde Tafel Artificial Intelligence bij KPN
vrijdag 10 november 2017 15:16 Een donderdagmiddag in oktober. 14 klantgerichtheidsprofessionals rond een tafel bij KPN in Amsterdam voor een gedachtewisseling over hoe robotisering de wijze waarop klantcontacten worden ingevuld ingrijpend gaat veranderen. lees verder
Terugblik PvKO Onderwijsdag 2017
maandag 30 oktober 2017 14:00 Op maandagmiddag 30 oktober organiseerde PvKO de Onderwijsdag 2017 bij Microsoft in Amsterdam. Tijdens deze middag, speciaal voor docenten, onderwijsmanagers & aanbieders van onderwijs op het gebied van klantgerichtheid, Customer Centricity, Customer Experience en CRM spraken Ed Peelen, Theo van der Steen en werd de case van Wolfslaar gepresenteerd. lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Gamification 'Het is maar een spelletje... Serieus?'
donderdag 12 oktober 2017 18:00 Op dinsdagavond 10 oktober 2017 organiseerde PvKO voor ruim 100 bezoekers een Inspiratiesessie met als onderwerp Gamification in samenwerking met Flavour bij B Amsterdam. Sprekers waren onder andere werkzaam bij Flavour, Greenberg Nielsen, CustomerGames & Quality Support. lees verder
Terugblik Inspiratiesessie Neuromarketing: De koopknop voorbij.....
zondag 10 september 2017 17:10 Op donderdagavond 7 september organiseerde PvKO een Inspiratiesessie met als onderwerp Neuromarketing bij RET hoofdkantoor in Rotterdam. Sprekers waren Walter Limpens van Neurensics, Lysander van der Sluis van RET, Pasi Tuominen van Haaga-Helia University en Sergio Romijn van Braynz. De avond werd begeleid door Ludo Voorn van PostNL. lees verder