Inspiratiesessie Cultuur als drijvende kracht voor succesvol klantgericht veranderen – de employee journey als vertrekpunt
''Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they take care of your clients.'' Richard Branson
Hoe de beste Employee Experience te creëren? Hoe de medewerker écht centraal zetten? Dit betekent de focus verbreden naar de hele ‘reis’. Van het eerste contact tot het vertrek en zelfs daarna om van medewerkers echte ambassadeurs van je organisatie te maken. Voor succesvol klantgericht ondermens is de medewerkersbeleving de basis!.
Hoe creëer ik de juiste omgeving voor werknemers zodat ik mijn mensen kan helpen geweldige resultaten te behalen? Een werknemers gerichte cultuur als strategische basis.
Betekenisvol ondernemer Bartel Geleijnse trapt af met zijn inspirerend verhaal over hoe Purpose Colour Kitchen met super gemotiveerde medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt het verschil maakt. Medewerkers engagement pur sang. Hij legt de lat hoog voor de praktijkverhalen over Employee Experience bij ABN AMRO, Cendris en ING.
SPREKERS
Bartel Geleijnse | Co-Founder Purpose People Practice & The Colour Kitchen
Bartel heeft maar één doel: zoveel mogelijk mensen ondersteunen in en inspireren tot socialer ondernemen! Hij deelt met ons de drijfveren, de valkuilen, de voldoening en ook de onzekerheden van betekenisvol ondernemen… dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt waardevol laat zijn. Het begon met The Colour Kitchen maar Bartel neemt ons mee in de verhalen van vele betekenisvolle ondernemers. Een mooie basis voor cultuur als drijvende kracht.
Jeroen Wetzels | Lead Employee Experience | ING
In Jeroen’s functie draait alles om Employee Experience. Data en customer insights vormen de basis voor het steeds verder verbeteren van deze experience. ‘De dienstverlening die we nastreven voor onze klanten willen we ook voor onze eigen mensen: het moet digitaal, intuïtief, persoonlijk, gemakkelijk en snel.’ Jeroen neemt ons mee in het verhaal van ING; hoe hebben zij van een traditionele HR beleidsafdeling een afdeling gemaakt waar Employee Experience het uitgangspunt is?
Britt Jacobs | Senior Consultant #zelforganisatie | ABN AMRO Bank
Zelforganisatie - een Hype of een Best Practice? Dat is de vraag die Britt gaat beantwoorden. De kantoor-organisatie van ABN AMRO Bank maakte op 1 juli 2018 de transformatie naar zelforganisatie. Zij geloven dat ondernemerschap én innovatie groeit als je faciliteert in plaats van regisseert. In de praktijk betekent dit: minder managers, minder regels, meer vrijheid én meer vertrouwen. Ben jij benieuwd waarom en hoe deze reis is ingezet … én wil je meer weten over de eerste bevindingen? Verheug je op de presentatie van Britt.
Merijn Pama | Consultant | ABN AMRO Bank
Merijn is Consultant bij het Centre of Expertise Zelforganisatie en neemt je in zijn talk mee in de ontdekkingsreis van Zelforganisatie. Hoe verloopt de reis? Wat zien we gebeuren? Samen met zijn team is hij verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van Zelforganisatie binnen ABN AMRO en daarbuiten. Merijn heeft een voorliefde voor gedrag en organisatie design. Hiervoor heeft Merijn als consultant gewerkt in uiteenlopende opdrachten bij diverse consultancy bureaus.
Jeannet van Heuven van Staereling | Senior HR Adviseur | Cendris
Onder employee journey verstaat Cendris alles wat een medewerker ervaart vanaf het eerste contact moment tot het moment van vertrek. Met de verschillende werkwijzen die Jeannet & Reinouw in de presentatie laten zien kan Cendris succesvolle kandidaten op elk moment laten starten met de instroomtraining.
Reinouw Westra | HR Adviseur | Cendris
Jeannet en Reinouw laten in de duo presentatie zien welke inspirerende programma’s Cendris ontwikkelt: met accent op teamwerk, maar ook op zelf initiatief nemen en verantwoordelijkheid hebben voor de eigen resultaten en ontwikkeling.
AVONDVOORZITTER
Monique van den Heuvel | Directeur en mede-oprichter | Echt Waarmaken
Samen met haar compagnon van Echt Waarmaken neemt Monique hun opdrachtgevers mee op koers naar de klant . Door haar jarenlange ervaring in de (inter)nationale hotellerie en bij Hotelschool The Hague weet zij als geen ander hoe belangrijk de medewerker hierin is en wat er nodig is medewerkers in staat te stellen de verwachtingen van de klant te overtreffen. Monique is deze avond uw gastvrouw en zorgt voor een goede sprekersbeleving!
Deze Inspiratiesessie wordt mede mogelijke door Cendris:
Klanttevredenheid is niet alleen onze prioriteit, maar ook die van onze opdrachtgevers. Dagelijks verzorgen wij persoonlijk en warm klantcontact voor onze opdrachtgevers. We realiseren daarbij zowel service- als commerciële doelstellingen. Via verschillende on- en offline kanalen geven wij de merkidentiteit van onze opdrachtgevers door.