Kennissessie Jongerenmarketing vanuit Insights - 11 september 2014
De jongste generatie groeit op in een wereld met een onbeperkte toegang tot informatie en mogelijkheden voor contact. Een wereld die commerciëler is dan ooit. En ze gaan hier beter, veel beter mee om dan wij. Jongeren weten dat ze een gewilde doelgroep zijn voor marketing en reclame, maar hebben er geen last van. Ze hebben namelijk vaak alleen oog voor dat wat echt relevant, belangrijk voor ze is. De rest doet er veelal niet toe en wordt ongemerkt (!) uitgefilterd.
Het gaat niet meer om het horen bij een groep waaruit je je identiteit ontleent. Jongeren van nu bewegen zich moeiteloos tussen verschillende domeinen. Het gaat erom welke merken en producten jongeren in hun wereld toelaten en waarde aan hun leven toevoegt.
- Een kennismaking met de jongeren; mediaslimmer, socialer en sneller?
- Vanuit welke insights kunnen we ze bereiken?
- Wat zijn de trends?
- Jeroen Boschma zal met tal van voorbeelden en cases met ons door de veranderende wereld meenemen.
Praktijkcase
ID College heeft een volledig nieuwe benadering van (potentiële) studenten en andere stakeholders ontwikkeld. Daarbij zijn verschillende invalshoeken aangepakt, van huisstijl tot communicatie en eenduidige vastlegging van gegevens om een betere klantenservice te kunnen bieden.
Alma Feenstra, Directeur Marketing en Communicatie, verzorgt deze praktijkcase.