Inspiratiesessie: De plantage en het regenwoud van klantgericht innoveren | deepdive VodafoneZiggo + ALV
De middag start met een Algemene Ledenvergadering van 15:00 – 15:30 uur. Om 15:30 uur begint de Inspiratiesessie.
Exploiteren is verbeteren en innoveren in kleine stapjes – zoals op een plantage. Exploreren is op zoek gaan naar nieuwe markten, ontdekken van onbekende bestemmingen en de sprong in het ongewisse wagen – vergelijk het met een tocht door het regenwoud.
Deze sessie gaat over het verschil tussen verbeteren en vernieuwen, maar vooral over hoe je beide naast elkaar in jouw organisatie tot bloei kunt brengen. We leren van de succesfactoren van een plantage en het regenwoud. We onderzoeken hoe kruisbestuiving te organiseren.
Te gast bij VodafoneZiggo krijgen we de verdieping in de praktijk: Karin Mars, Director Workplace & Facilities, Joost Wijermars, director B2B Products en Eric Hartmans, Customer Engagement Consultant laten zien hoe zij dagelijks bezig zijn met (tegelijkertijd) verbeteren en vernieuwen. Welke uitdagingen brengt dit met zich mee? Hoe organiseren ze dit? Aan de hand van verschillende innovatieprojecten, dwars door de VodafoneZiggo organisatie heen delen ze lessons learned.
De sessie staat onder leiding van Dorien van der Heijden, co-auteur van de Strategie van de Kreeft (winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2021). Zij deelt handvatten en modellen die jou helpen de innovatieopdracht in jouw organisatie onder de loep te nemen en te organiseren en daagt je uit om in Ronde Tafel gesprekken mee te denken en mee te discussiëren.
NIEUW: Luister via deze link naar de PvKO Podcast over de plantage en het regenwoud van Innovatie.