Sprekers bij PvKO Winterfestival 2023
Over de sprekers
-
Anna van der Togt
Anna is for a sustainable future bij Livework studio.
-
Arjen van Hijum
Arjen is (mede-)eigenaar en directeur van excap. Iedere dag zet hij zich met ruim 30 collega-Captains in om de customer en employee experience van organisaties aantoonbaar te verbeteren. En iedere dag vertaalt excap inzichten vanuit klant-, medewerkers- en mystery guest-onderzoek naar activatie en impact. Naast het feit dat Arjen iedere dag met groot plezier zijn wekker zet om klanten te helpen, strategische sessies vorm te geven en innovaties te vinden, zet hij net zo graag de wekker om te genieten van zijn leuke vrouw en twee kids.
Tijdens het festival zal Arjen met groot enthousiasme de rol van dagvoorzitter op zich nemen, de thema’s met elkaar verbinden en de verantwoordelijkheid op zich nemen om de bezoekers vol inspiratie en leerzame tips naar huis te laten gaan!
-
Babs Asselbergs
Babs helpt teams en organisaties op een actieve, verfrissende en creatieve wijze bij het laten leven van klantbeleving en het activeren van medewerkers. Met als doel het zelf en samen met collega's nog beter te doen voor klanten en leuker voor zichzelf. Samen met Nienke Bloem is zij founder van de Customer Experience Game, één van de creatieve werkvormen die Babs inzet om met teams en klantbeleving aan de slag te gaan.
-
Bas Berkhout
Met zijn jarenlange ervaring en achtergrond in ontwerp en bedrijfskunde, heeft Bas al vele opdrachtgevers geholpen om (strategische) CX-design oplossingen te leveren, zodat ze de uitdagingen kunnen overwinnen waarmee hun klanten of gebruikers worstelen. Bas streeft naar een duurzame relatie tussen merk en consument en gelooft dat digitale transformatie kan helpen om aantrekkelijke, haalbare en impactvolle gebruikerservaringen te creëren.
-
Bas Peters
Bas is Principal Consultant bij MarketResponse. Met ruim 60 collega’s zet hij zich iedere dag in voor ‘business met een maatschappelijk hart.’ De wereld van morgen vraagt om meer maatschappelijk handelen van commerciële organisaties en meer marktgericht handelen van maatschappelijke organisaties. MarketResponse helpt daarbij. Met onderzoek, data, software en strategisch design. Bas heeft ruim 25 jaar ervaring in CX.
-
Bastiaan Hilferink
Bastiaan is Customer Journey Expert bij Aegon
Een betere klantervaring begint niet bij mij, maar bij mijn Collega’s bij Aegon. Iedere dag helpen zij onze klanten met financiële oplossingen zoals hypotheken, verkeringen en pensioenen. Klantgerichtere collega’s betekent een klantgericht bedrijf. Hier zet ik me dagelijks voor in. Hen helpen de klant een betere ervaring te bieden. Door inzicht te bieden, te ondersteunen en kennis over te dragen. Leren vissen noemen we dit.
-
Deliane Schimmel
Deliane werkt al 25 jaar bij Florius, onderdeel van ABN AMRO en begon haar loopbaan bij Bouwfonds, de voorloper van Florius. Daar startte zij als klantcontactmedewerker, maar kon snel doorstromen naar de rol van teammanager en daarna naar manager van de afdeling. Tegenwoordig is zij manager Advies& Service bij Florius. Recent mag ze de titel Manager of the year achter haar naam zetten. Deze titel heeft zij te danken aan haar can do mentaliteit. Ze gelooft in technologie en innovaties maar wel in combinatie met gemotiveerde medewerkers.
-
Dennis van de Brink
Dennis is al ruim 5 jaar Manager Klantenservice bij Kwikfit. In Europa telt het bedrijf 1800 servicepunten en 9000 medewerkers en ruim 8 miljoen klanten. Bij Kwikfit in Nederland werken 1200 medewerkers, verdeeld over 165 filialen.
-
Eric Hartmans
Eric is ruim 25 jaar actief in Klantcontact in diverse rollen en bij verschillende organisaties. Sinds 4 jaar is Eric werkzaam bij VodafoneZiggo als Customer Engagement Specialist. Voor elk organisatie is het belang om klantgericht te zijn, de klant te begrijpen en een bijzondere klantbeleving te realiseren. Door te blijven verbeteren- en innoveren op klantcontact gebied, blijven organisaties streven naar die 9+ ervaring waar klanten naar op zoek zijn. En dat is precies wat Eric zo aanspreekt.
‘Ik vind het boeiend om samen met onze klanten te kijken naar een optimale invulling van het klantcontact, wat hun klanten verwachten en hoe deze waargemaakt zouden kunnen worden.’
-
Evert Vols
Evert is Klantbelever bij Buro Improof en heeft veel werkervaring op het snijvlak van klantbeleving, marketing en klantcontact. Hij heeft gewerkt als Customer Experience Marketeer en manager van meerdere klantcontactteams. Aan bureauzijde heeft hij als senior Customer Experience Consultant verschillende organisaties klantgerichter gemaakt. Verbeteringen doorvoeren en zorgen dat je stappen maakt in het verbeteren van klantbeleving! En dat altijd met veel energie en aanstekelijk enthousiasme. Dat is waar Evert blij van wordt. En als je goed oplet, dan kun je hem ‘s morgens in alle vroegte tegenkomen tijdens zijn hardlooprondje. Sportief toch?
-
Ger Koedam
Ger is Klantcontact Consultant bij Pegamento.
Hoe kan ik je helpen? Dat is zo'n beetje de eerste vraag die ik stel als ik met mensen praat die nieuwsgierig zijn naar de dienstverlening van Pegamento. Want als er één ding belangrijk is in klantcontact, is dat wel luisteren. Als klein kind deed ik dat ook al graag en dan vooral naar hoorspelen op de radio, die ik in mijn hoofd vertaalde naar beelden. En eigenlijk doe ik nu bij Pegamento nog steeds hetzelfde. De informatie die ik ontvang vertaal ik naar oplossingen waarmee contact wordt verbeterd of een proces efficiënter wordt uitgevoerd.
Inmiddels is klantcontact al ruim 20 jaar mijn passie, waarbij ik organisaties mag helpen met innovatieve oplossingen. Binnen Pegamento houd ik mij vooral bezig met kennismanagement, telefonie & contactcentertechnologie en video, maar ik train ook medewerkers van bedrijven en geef presentaties over de werkplek van de toekomst.
En wellicht heb je me zelfs al wel eens gehoord, zonder dat we elkaar hebben ontmoet. Ik ben namelijk ook al ruim 30 jaar sterk in spreekwerk als voice over met een eigen studio.
-
Gerard Datema
Gerard is de verantwoordelijk voor excap consultancy, een divisie van excap, gespecialiseerd in het adviseren rondom klantbeleving. Zijn passie ligt in het oplossen van Cx, Ex en Dx uitdagingen, altijd met een focus op de klant. Voordat hij bij excap kwam, heeft Gerard een lange carrière in de verzekeringssector, waar hij diverse rollen vervulde, variërend van het implementeren van meerdere kanalen tot het leiden van grote projecten en digitale teams. Zijn expertise omvat het opzetten van strategieën, het uitstippelen van klantreizen en het leiden van agile organisaties.
-
Gerrit Piksen
De klant centraal, daar gaat het wat Gerrit betreft over, zonder medewerkers lukt dat niet. Loyaliteit is en blijft een boeiend fenomeen. Zo gelooft Gerrit er sterk in dat de bedrijven die in de toekomst willen overleven niet alleen een goede CX moeten leveren, maar ook een sterke EX en Sustainability Experience moeten hebben. Klanten en medewerkers verwachten meer en meer dat bedrijven ook een maatschappelijke rol pakken. Weer een nieuwe en boeiende fase in klantloyaliteit. Naast Senior Research Consultant bij MarketResponse is Gerrit schrijver van het boek Ontmoet de Xceptionals, top 3 bij PIM literatuurprijs en longlist Managementboek van het jaar.
-
Harald Lamberts
Harald is oprichter van Essense en is daar verantwoordelijk voor propositie en strategie. Essense helpt organisaties klantgericht werken operationeel te maken van klantvisie tot design implementatie in agile teams. Harald is daarnaast actief als spreker op conferenties en organiseert graag ronde tafel sessies voor kennisdeling rondom succes factoren en valkuilen. Harald is een verbinder om klantgerichte samenwerking aan te jagen. Dat gaat bij organisaties vooralsnog vooral om verbinden van afdelingen en kanalen, maar in toenemende mate ook over het verbinden van ketenpartners die samen de klantreis beinvloeden. Dat is de kern van het ecosysteem thema, waarvoor Harald de sessies bevlogen proberen te verbinden tot een sluitend verhaal.
-
Jan-Hein Pierik
Jan-Hein helpt organisaties en professionals bij hun uitdagingen rondom het verbeteren van de klantbeleving. Hij focust daarbij op mensgericht innovatie: waar digitalisering de mens kan 'aanvullen' in plaats van overnemen. Jan-Hein heeft CX transities doorgevoerd bij verschillende organisaties: van klein tot groot, van publiek tot privaat. Altijd vanuit zijn geloof: de beste klantgerichte strategie is kostenefficiënt, stimuleert medewerkersgeluk en exponentiële groei. Een win-win-win!
-
Jasper Klapwijk
Jasper, eigenaar Kantelingen, werkt samen met coöperatieven aan maatschappelijke veranderingen in wonen, zorg, pensioen, arbeid en energie vanuit de kernwaarden van positieve gezondheid, gelukkig leven, brede welvaart en respect voor de aarde. Hij helpt bewoners, bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheden hun prestaties te verbeteren en hun plannen scherp en uitvoerbaar maken.
-
Jelmer Letterie
‘Elke dag de klantbeleving een stukje beter maken door inzet van connectiviteit en technologie.’ Dat is voor Jelmer Letterie (47) de drijfveer geweest om bij VodafoneZiggo aan de slag te gaan als Corporate Senior Propositiemanager. Dat is een mond vol, maar wat houdt dat nou eigenlijk in? ‘Bedrijven digitaliseren, allemaal in hun eigen tempo. Connectiviteit speelt in al die transformaties een fundamentele rol. Die rol wordt alleen maar groter. In het centrum van al die digitaliseringen staat de eindklant. Hoe zorg je er nu voor dat hij of zij zo goed mogelijk wordt bediend? Onze overtuiging is dat dit nooit een standaard aanpak is, maar dat je bedrijven hierin goed moet kunnen begeleiden en vooral moet luisteren naar de vraag achter de vraag. Dat is waar ik me dagelijks mee bezig mag houden bij dit prachtige bedrijf.’ Voorheen werkte Jelmer 10 jaar bij IBM, onder meer als marketingmanager voor Clouddiensten. Jelmer woont in Aalsmeer, getrouwd met Cristine en heeft twee tienerjongens.
-
Joell Vermaes
Joell is 40 jaar, woonachtig in Hilversum, getrouwd met Sandra, vader van Josse.
Familiemens met een grote passie voor alles wat met Tennis heeft te maken en het universum 😊
Al >14 jaar werkzaam in Customer Experience en na 7 jaar in verschillende consultancy rollen bij Atos Consulting en BearingPoint, verder gegaan bij ABN AMRO, KLM en nu VodfaoneZiggo op het gebied van CX strategie.
Mijn motto: blijf dicht bij jezelf en durf buiten de gebaande (CX) paden te treden
-
Karoline Wiegerink
Directeur bij PvKO | Gastvrijheid, de kracht van het persoonlijk contact zijn mijn inspiratiebronnen en vertrekpunten. Deze waarden neemt ze mee in haar rollen van directeur, inspirator, onderzoeker, adviseur, sparringpartner en collega!
-
Kees Groenewoud
Kees is CEO van Cmotions. Al meer dan 20 jaar helpt hij profit en non profit organisaties om doelgerichter te werken
door o.a. het omzetten van data in kennis als basis voor besluitvorming. Kees’ expertisegebieden zijn creatief ondernemerschap, data science, data management en data governance. De afgelopen 15 jaar is Kees voorzitter geweest van de DDMA customer data award. Daarnaast is hij verbonden aan Beeckestijn Business School en IBO Qualified Business School, als docent op het gebied van data management.
-
Kees Kerkvliet
Kees is Managing Director van TOTE-M, als meer dan 27 jaar hét bureau op gebied van medewerkers- en klantbeleving! Daarnaast is Kees een veelgevraagd spreker en kerndocent van Business School Beeckestijn. Kees weet als geen ander zijn publiek te inspireren hoe je kan werken aan een memorabele medewerker- en klantbeleving. In zijn visie moet deze beleving wel aansluiten bij jouw merk. Want ook jouw organisatie is uniek: met een eigen DNA en persoonlijkheid. Vanuit deze filosofie geeft Kees met TOTE-M in co-creatie met klanten invulling aan de projecten. Op het winterfestival verzorgd Kees samen met zijn klant De Alliantie een inspiratiesessie over het optimaliseren van medewerkersbetrokkenheid met als doel een verbeterde klantbeleving. Deze sessie staat op het Winterfestival twee keer geprogrammeerd zodat je het niet hoeft te missen!
-
Martijn Lentz
Martijn is Practice Lead Customer Experience bij KVK. Hij transformeert KVK naar een organisatie waar klantreizen leidend zijn en Customer Experience een volwaardig vakgebied is met 40+ professionals. Tot 2022 leidde hij het programma aanpak levensgebeurtenissen, waarbij overheidsorganisaties samen vanuit de klantreis dienstverlening verbeteren voor burgers en ondernemers. In augustus 2021 behaalde hij zijn CCXP. En in het najaar van 2022 richtte hij met Robert Vels de Community CX Overheid op.
-
Niels Redert
Niels richtte in 2021 Impct Agency op om organisaties te helpen met het (door)ontwikkelen, implementeren en professionaliseren van sociaal, maatschappelijke en commerciële doelstellingen, ambities, dromen of verplichtingen (MVO, CSR, SROI, SDG). Daarvoor was hij 10 jaar lang als directeur verantwoordelijk voor Excelsior4All, de zeer succes- en impactvolle maatschappelijke poot van deze Rotterdamse Betaald Voetbal Organisatie.
-
Nikkie de Bruijn
Nikkie s Business Unit Lead Customer Experience bij Kyden. Na bijna 15 jaar in verschillende rollen op het snijvlak van marketing, digital en customer experience bij Rabobank heeft ze 5 jaar geleden de overstap gemaakt naar de advieskant. Zij gelooft dat klanten steeds meer verwachten dat organisaties hun de maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en dat dit alleen succesvol kan gebeuren als je dit samen met de klant doet.
-
Pepijn Groeneveld
Pepijn is Marketing Manager en CX Expert bij Content Guru, verantwoordelijk voor de Benelux regio. Content Guru is aanbieder het omnichannel contactcenter platform storm. In Nederland en België maken honderden organisaties zoals Feenstra, Stedin, Sonova en Stella Fietsen gebruik van de diverse klantcontactservices. In zijn rol als Marketing Manager heeft hij veel contact met klanten en partners en heeft hij daarmee ook veel kennis en ervaring opgedaan in de trends en ontwikkelingen op het gebied van CX en EX.
-
Peter Jongeneel
Peter is Business Development Manager en Klantcontactspecialist bij Content Guru. Binnen diverse organisaties heeft hij eerder ervaring opgedaan in het opzetten en managen van service organisaties, diverse sales kanalen en het optimaliseren van logistieke processen. De laatste jaren is Peter actief bij de inrichting van de juiste tools voor klantinteracties en de acceptatie/bewustzijn onder de medewerkers hoe zij iedere dag het verschil kunnen maken. Peter gaat tijdens de rondetafel-sessie dieper in op de contactcenter trends en zal samen met Lisianne en Pepijn de breakout sessies begeleiden.
-
Rob Beltman
Rob is al meer dan twintig jaar actief in het marketingvak, als adviseur, begeleider, docent en onderzoeker en heeft inmiddels honderden organisaties in uiteenlopende branches begeleid bij hun marketingvraagstukken. Ruim 10 jaar geleden richtte hij H3ROES op, een coöperatie van vakidioten uit diverse disciplines, die samenwerken om Nederlandse organisaties (zowel commercieel als not-for-profit) meer klantgericht en maatschappelijk impactvol te helpen ondernemen. Rob schreef een zestal boeken over marketing en klantgericht ondernemen.
-
Robin Philippo
Robin is afgestudeerd in de bewegingswetenschappen. Hierin heeft hij zich gericht op het modelleren van sporters. Na zijn studie heeft hij als data-analyse consultant ervaring opgedaan bij verschillende overheidsorganisaties. Na 4 jaar heeft Robin de overstap gemaakt naar het UWV. Binnen de directie Handhaving focust hij zich op het ontwikkelen van verschillende dataproducten. Hierin probeert hij de mogelijkheden die data heeft zo verantwoord mogelijk in te zetten. Zodat de kracht van data op een ethische manier ingezet wordt.
-
Stein Wetzer
Stein is gepassioneerd over het onderzoeken van verbindingen en het innoveren van ecosystemen. Ze brengt deze in kaart om holistische diensten te ontwerpen.
Als service designer bij Livework combineert ze deze systemische manier van denken met empathie, waarmee ze streeft naar een positief effect; op mensen, organisaties en uiteindelijk onze planeet.
-
Stephan van Slooten
Stephan is Managing Partner bij Altuïtion. Altuïtion, opgericht in 1997, is een Customer & Employee Experience Boutique en een commercieel innovatiebureau. Altuïtion is gespecialiseerd in belevings-, service- en productinnovaties die organisaties onderscheidend commercieel voordeel opleveren. Altuïtion biedt inzicht in de onbewuste, 'zachte' drijfveren van klanten en prospects, en vertaalt deze in co-creatie in harde resultaten. Van new business tot klantbehoud.
Naast zijn werkzaamheden bij Altuïtion treedt Stephan regelmatig op als spreker op marketing- en klantbelevingscongressen en incompany (9+) workshops, en geeft hij les aan diverse opleidingsinstituten. Stephan is co-auteur van de managementbestsellers 'De 9+ organisatie; van marketshare naar mindshare' en 'Klanthelden® in de 9+ organisatie; excelleren in emotionele klantbeleving' en het HBO-boek 'Basisboek Customer Journey; een inleiding in het vakgebied'.
-
Steyn Elshout
Steyn is al meer dan 25 jaar actief in het veld van (veranderend) klantinteracties. Van call naar omnichannel, van face to face naar digitaal, van CRM naar AI selfservice, het blijft een boeiende omgeving. Zijn geloof?
Hij gelooft dat organisaties steeds meer aan de individuele behoeftes van hun klanten willen en kunnen voldoen door:
➣ Een duidelijke individuele relatie te hebben in elke fase van het de relatie tussen klant en merk,
➣ Continu te innoveren in klantrelatie en het hierbij behorende klantcontact
➣ Continu en écht te luisteren naar de klant
➣ De hele organisatie in dienst te stellen van de klant
➣ Als organisatie juist te investeren in de achterliggende processen, talenten en competenties van medewerkers.
-
Wendy Dirne
Wendy heeft meerjarig internationale ervaring binnen organisaties als NXP, Philips, Signify, met het begeleiden van digitale (marketing) transformaties waarbij zij nadrukkelijk de mens centraal zet. Uiteindelijk is de medewerker beleving misschien wel de belangrijkste drijfveer voor de (digitale) klantbeleving.
Naast haar inhoudelijke digitale expertise in het commerciele domein, heeft ze zich de afgelopen jaren steeds meer toegelegd op de organisatorische kant van verandering. Hoe kun je naast het inzetten van de juiste technologie en processen, medewerkers helpen om vanuit de gewenste houding en gedrag hierop aan te laten sluiten.
Op dit moment is Wendy bij AkzoNobel als ‘Head of Digital Organization Transformation’ wereldwijd verantwoordelijk voor de digitale organisatieontwikkeling als sleutel in de totale Digitale Transformatie ambitie.