Sprekers bij PvKO Winterfestival 2024 | eXpeditie transformatie
Over de sprekers
-
Anika Siepel
Anika is Senior Customer Experience consultant bij Kyden en wordt blij van het continu relevantie & waarde realiseren voor de klant waarbij milieu, maatschappij en een duurzaam bedrijf/businessmodel essentiële onderdelen zijn. Ze heeft veel ervaring binnen de FMCG sector op het gebied van customer experience en digitale transformaties. Met een achtergrond in Industrieel ontwerpen brengt ze creativiteit en een human centered design aanpak waarmee ze continu balans vindt tussen mensen, business en technologie.
-
Bas Hiemstra
Bas werkt ruim 20 jaar op het gebied van customer engagement oplossingen. AI heeft altijd een belangrijke rol gespeeld en hij heeft de evolutie van AI uit de eerste hand gezien. Bas is nu Solutions Consultant voor Verint en specialiseert zich in de inzet van AI als een geïntegreerde en verbonden digitale collega voor klantenserviceomgevingen.
-
Daan Noordeloos
Hallo daar! Ik ben Daan, vader, partner en ondernemer. Samen met mijn collega’s streef ik ernaar de wereld een beetje beter achter te laten dan dat we haar aantroffen, één cultuurontwikkeling tegelijk. Met meer dan een decennium aan ervaring en 300+ workshops onder mijn riem durf ik ondertussen wel te zeggen dat ik een ervaren facilitator ben. Mijn carrière kwam in een stroomversnelling toen ik bij Transavia verantwoordelijk werd voor het creëren van een klantgerichte cultuur. Sindsdien ondersteun ik organisatie bij het ontwikkelen van een gewenste cultuur. Het liefste wil ik klantgerichte veranderaars inspireren om de dag erna, voorzien van nieuwe waardevolle inzichten, aan de slag te gaan. Voor meer informatie meer over mij of mijn werk ga naar: https://www.linkedin.com/in/daannoordeloos/
-
David Savage
David is in de herfst van 2023 NECXT Partner geworden. Sinds 2018 is hij strateeg en facilitator binnen TEoC (The Experience of Customers).
"Customer Experience is voor David een van de belangrijkste katalysators van transformatie. Wat je beleeft is je waarheid, het stuurt je perceptie en bepalend voor je gedrag, zowel vanuit het positieve als negatieve.” David heeft enorme ervaring op het gebied van CX transformaties en Customer Success Management.
-
Evert Vols
Evert is Klantbelever bij Buro Improof en heeft veel werkervaring op het snijvlak van klantbeleving, marketing en klantcontact. Hij heeft gewerkt als Customer Experience Marketeer en manager van meerdere klantcontactteams. Aan bureauzijde heeft hij als senior Customer Experience Consultant verschillende organisaties klantgerichter gemaakt. Verbeteringen doorvoeren en zorgen dat je stappen maakt in het verbeteren van klantbeleving! En dat altijd met veel energie en aanstekelijk enthousiasme. Dat is waar Evert blij van wordt. En als je goed oplet, dan kun je hem ‘s morgens in alle vroegte tegenkomen tijdens zijn hardlooprondje. Sportief toch?
-
Frank Daudeij
Na een periode van 2 jaar als escalatiemedewerker voor Samsung te hebben gewerkt, ben ik tussen 2018 en 2022 operationeel verantwoordelijk geweest voor het Retailsupport- en Escalatie Team. Vanuit mijn huidige rol vertaal ik klantfeedback naar concrete veranderingstrajecten. Het is een unieke positie waarbij je, met de klant als verbindend element, steeds je collega’s uitdaagt om over de grenzen van de eigen targets heen te kijken en te focussen op het uiteindelijk doel van Samsung Service, de allerbeste klantervaring.
-
Gerard Datema
Gerard (Manager consultancy bij excap) is een ervaren professional op het gebied van klantbeleving (CX), medewerkersbeleving (EX) en digitale transformatie. Met ruim 17 jaar ervaring, waaronder een achtergrond in de verzekeringssector, helpt hij organisaties complexe klanttrajecten eenvoudig en meetbaar te maken. Naast zijn werk bij excap deelt Gerard graag zijn kennis tijdens evenementen, waarbij zijn praktische aanpak en nuchtere kijk centraal staan. In zijn vrije tijd zoekt hij graag uitdagingen, van sport tot nieuwe technologie en altijd met een scherp oog voor verbetering.
-
Gerrit Piksen
De klant centraal, daar gaat het wat Gerrit betreft over, zonder medewerkers lukt dat niet. Loyaliteit is en blijft een boeiend fenomeen. Zo gelooft Gerrit er sterk in dat de bedrijven die in de toekomst willen overleven niet alleen een goede CX moeten leveren, maar ook een sterke EX en Sustainability Experience moeten hebben. Klanten en medewerkers verwachten meer en meer dat bedrijven ook een maatschappelijke rol pakken. Weer een nieuwe en boeiende fase in klantloyaliteit. Naast Senior Research Consultant bij MarketResponse is Gerrit schrijver van het boek Ontmoet de Xceptionals, top 3 bij PIM literatuurprijs en longlist Managementboek van het jaar.
-
Gijs Weenink
Gijs is met zijn DebatAcademieteam van debattrainers en debatleiders al 30 jaar een voorloper in op het gebied van debatteren, speechen en communiceren in Europa. Hij leidde 2.500 Lagerhuisdebatten met 250.000 deelnemers in 22 landen van Afrika en Europa en hij gaf 2.500 trainingen aan 25.000 politici, ambtenaren en mensen uit het bedrijfsleven. Het Lagerhuisdebat is op ieder congres het hoogst gewaardeerde onderdeel. De kennis en ervaring die Gijs hiermee heeft opgedaan heeft hij verwerkt in zijn boek “Durf te Kiezen, de 21 stellingen waar elke organisatie over moet debatteren”. Dit boek werd in augustus 2018 uitgeroepen door NRC Handelsblad als “beste managementboek van deze zomer”. Naast trainer en debatleider treedt Gijs regelmatig op als dagvoorzitter en als motivational spreaker. Met zijn nieuwe bedrijf One Day Change transformeert hij organisaties en bedrijven in één dag.
-
Irene van Hoorn
Irene is Chapter Lead van CX Marketing bij Eneco. Ze is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, coachen en begeleiden van een groep CX professionals. Met veel enthousiasme en energie werken ze aan het professionaliseren van CX management binnen de organisatie. Vanuit deze rol is ze ook gestart met een BX (brand experience) transformatie traject om organisatiebreed te werken aan één consistente Eneco-merkbeleving, voor klanten en collega’s. Haar hart gaat sneller kloppen van Eneco’s duurzame missie: klimaatneutraal in 2035. CX speelt daarin een belangrijke rol: om de energietransitie te kunnen versnellen, moet het voor klanten begrijpelijk en toegankelijk zijn. Daarom werken de CX marketeers dagelijks aan het verbeteren van de klantreis en een klantgerichte organisatie.
-
Kees Kerkvliet
Kees is Managing Director van TOTE-M, al 30 jaar hét bureau op gebied van medewerkers- en klantbeleving! Daarnaast is Kees een veelgevraagd spreker en docent van Business School Beeckestijn. Kees weet als geen ander zijn publiek te inspireren hoe je kan werken aan een memorabele medewerker- en klantbeleving. In zijn visie moet deze beleving wel aansluiten bij merkwaarden en purpose. Want ook jouw organisatie is uniek: met een eigen DNA en persoonlijkheid. Vanuit deze filosofie geeft Kees met TOTE-M in co-creatie met klanten invulling aan de projecten in diverse branches.
-
Mariska Ristjouw
Mariska, directrice SKBNM, is alweer 20 jaar werkzaam in de kinderopvang. Vanuit de drijfveer om voor haar eigen kinderen een rijke ontwikkelomgeving te creëren, die een mooie aanvulling vormde op haar eigen opvoeding thuis, maakte ze de overstap vanuit een commerciële functie. Bewust binnen een maatschappelijke organisatie om scherp aan de wind varend waar het kan, een zo groot mogelijke impact te maken voor de ontwikkeling van kinderen én volwassenen. 'Ontwikkelen voor groei’ is de leidraad, hoe ingewikkeld dat soms ook kan zijn.
-
Martin Melis
Martin is expert op het gebied van customer engagement technologie in de regio’s Benelux, Frankrijk, Scandinavië en Oost-Europa. Martin is verantwoordelijk voor een Europees team met solution consultants bij Verint.
-
Nikkie de Bruijn
Nikkie s Business Unit Lead Customer Experience bij Kyden. Na bijna 15 jaar in verschillende rollen op het snijvlak van marketing, digital en customer experience bij Rabobank heeft ze 5 jaar geleden de overstap gemaakt naar de advieskant. Zij gelooft dat klanten steeds meer verwachten dat organisaties hun de maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en dat dit alleen succesvol kan gebeuren als je dit samen met de klant doet.
-
Nils Schmeling
Nils inspireert en coacht leiders en teams met een focus op customer experience, purpose gedreven verandering en transformaties. Hij begeleidt de stap van inspiratie naar innovatie, via agile tot design thinking werkvormen, innovatief en energie gevend. Zijn jarenlange ervaring met het transformeren van grote organisaties wereldwijd maakt van hem een all-round consultant die het verschil kan maken. Naast zijn werk bij NECXT is Nils oa. kerndocent Customer Exellence aan de Beeckestijn Business School.
-
Paul van de Waal
Paul werkt ruim 30 jaar op het gebied van enterprise software en Saas oplossingen waarvan 10 jaar met customer engagement oplossingen.
Sinds 15 jaar verdiept hij zich in robotisering en AI. Paul is Vice President Benelux en spreekt met veel Verint klanten, prospects en partners over hoe de inzet van concreet toegepaste AI en bots zowel de CX als EX kan verhogen, tegen lagere kosten.
-
Peter Verheijde
Peter is een gepassioneerde en gecertificeerde Customer Experience Professional (CCXP) met meer dan 25 jaar ervaring in dit boeiende vakgebied. Zijn loopbaan begon in klantonderzoek, zowel bij toonaangevende onderzoeksbureaus als in zijn rol als hoofd klantonderzoek bij KLM, waar hij zijn sterke klantgerichtheid ontwikkelde. Binnen KLM bekleedde hij diverse marketing functies en tot slot de functie van directeur klantbeleving waar hij werkte aan alle belangrijke CX-domeinen. Sinds 2021 runt hij samen met Thirza Schaap CX Unraveled, een CX-bureau in Amsterdam dat zich richt op het geven van keynotes, trainingen, coaching en advies om organisaties te helpen betere klant- en medewerkerservaringen te creëren.
Peter staat bekend om zijn mensgerichte aanpak en houdt van het vertalen van inzichten naar praktische, impactvolle oplossingen die zorgen voor verbeterde ervaringen. Hij is met name gepassioneerd over de transformerende rol van AI in het herdefiniëren van Customer Experience en de evoluerende rol van CX-professionals.
-
Richard IJsbrandy
Richard is een professional met een focus op customer experience, werkzaam als Manager Experience Design bij IKEA Remote Customer Meeting Point (RCMP). De teams van RCMP bij IKEA zijn specifiek belast met het leiden van de communicatie met klanten op afstand. Ze worden vaak gezien als het frontliniepersoneel van IKEA, dat vaak te maken krijgt met ontevreden klanten. Zijn praktische en down-to-earth benadering helpt bij het effectief oplossen van problemen en het omgaan met uitdagingen, met name in situaties waar klanten ontevreden of geïrriteerd kunnen zijn.
-
Rien Brus
Rien (MsC, MM, RM, CCXP) werkt op het snijvlak van klantbeleving, medewerkersbeleving en (cultuur)transformatie. Deze combinatie past bij zijn achtergrond in Marketingstrategie en Veranderkunde. Hij was verantwoordelijk voor Klantbeleving bij Zwitserleven en Aegon Nederland en Global Vice President Customer Strategy bij Aegon International, en daarna bij pensioenuitvoerder APG verantwoordelijk voor de start van de beweging van product en proces gerichte pensioenuitvoerder naar klantgedreven dienstverlener. Ook geeft hij lezingen en gastcolleges en helpt hij andere organisaties op hun reis naar klantgedrevenheid. In 2023 heeft Rien zich aangesloten bij Altuïtion, Nederlands’ leidende Customer & Employee Experience Consultancy boutique.
-
Rob Beltman
Rob Beltman is oprichter van H3ROES, een coöperatie van gedreven professionals met uiteenlopende expertises, die zij inzetten om Nederlandse organisatie meer klantgericht en maatschappelijk impactvol te helpen ondernemen. H3ROES biedt een combinatie van inspiratie, onderzoek, advies, coaching en training om organisaties te begeleiden van visie en beleid naar beweging. Rob is marketeer pur sang en behalve als adviseur en expeditieleider van klantgerichte verandertrajecten ook actief als docent en auteur.
-
Rogier Beckers
Rogier geeft leiding aan een team van Operations Analytics Specialisten binnen de afdeling Klantenservice van VodafoneZiggo. Het team heeft de taak om de 7+ miljoen jaarlijkse klantinteracties te rapporteren en analyseren om de prestaties en het proces voor zowel de klant als de organisatie te verbeteren. Door inzichten op basis van benchmarkrapporten en het testen van statistische hypothesen, leidt Rogier’s team de organisatie naar een meer datagedreven manier van werken. De toolkit varieert de nieuwste AI platvormen tot veelgebruikte statistische tools binnen b.v. Python, Qlik-rapporten, Speech Analytics en Automated Quality Management.
-
Roos Dros
Als Account Executive bij Verint is Roos verantwoordelijk voor verschillende bestaande en nieuwe Nederlandse en internationale klanten en adviseert hen hoe onze oplossingen bijdragen aan: CX automatisering; het doorbreken van organisatie- en datasilo’s; het verhogen van Employee- en Customer Engagement en tegelijkertijd kosten verlagen om de engagement capacity gap te dichten (het verschil tussen de beschikbare middelen om aan de vraag van de klant te voldoen en het toenemende volume aan interacties en communicatiekanalen).
-
Tamara Rolman
Tamara (Drs. CCXP, CCEP) is gefascineerd in hoe je mensen en organisaties in beweging krijgt. Zij is als Customer Experience Manager werkzaam bij APG, Nederlands grootste pensioenuitvoerder. In deze rol geeft zij richting aan hoe APG maximale pensioenwaarde realiseert op het thema deelnemergedrevenheid en de veranderbeweging van pensioenuitvoerder naar pensioendienstverlener. Ze was 16 jaar werkzaam in de woningcorporatiebranche waar ze o.a. verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van klantbeloftes en klantgedreven cultuurinterventies. Ook werkte ze als Senior Consultant voor TOTE-M, een adviesbureau op het gebied van klantbeleving. In 2023 heeft zij zich aangesloten bij Altuïtion’s CX Kopgroep, een actieve community van CX leiders in Nederland.
-
Thirza Schaap
Thirza ademt Customer Experience en Service Design, al blijft ze daar zelf graag nuchter onder. In 2024 werd ze wereldwijd nummer één in de Customer Experience Professional-categorie van CXM, maar haar trots zit vooral in de meer dan 15 jaar ervaring die ze opdeed in het verbeteren van klant- en medewerkersbeleving bij organisaties als Air France KLM, NS, Lely, PGGM en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Haar mantra? “Vertrouw nooit op je aannames.” Bij het Platform voor Klantgericht Ondernemen laat Thirza zien hoe je AI kunt inzetten gedurende alle fasen van een Service Design traject.
-
Victor Welling
Victor is de CTO bij AssistYou en heeft jarenlange ervaring. Hij hanteert een pragmatische benadering bij het oplossen van problemen, waarbij hij nooit de praktijken en principes uit het oog verliest die ervoor zorgen dat systemen verouderd raken. Als ervaren professional stuwt Victor AssistYou's conversatie AI-innovaties voort, leidend in het creëren van intelligente oplossingen die klantenservice-interacties opnieuw vormgeven. Hij gelooft dat AI de kloof tussen klantenservice en andere bedrijfsactiviteiten kan overbruggen, waardoor aanzienlijke verbeteringen in processen mogelijk zijn.
-
Wim van Dijk
Wim is de After Sales en Services bij Praxis. Samen met zijn team is hij o.a. verantwoordelijk voor de klantcontacten binnen Praxis. Daarnaast is hij verbonden aan de geschillencommissie. Als zodanig zit Wim scherp op de bal en ziet hij waar hij de klanttevredenheid bij Praxis telkens weer kan verhogen!
-
Wouter Langeveld
Wouter is manager Communicatie & Marketing bij woningcorporatie de Alliantie. Al meer dan 25 jaar geeft hij in verschillende posities leiding aan processen die klantbeleving, branding en interne verbinding centraal stellen. Hij zet samen met zijn team volop in op de kracht van een merk, en de dragende energie van internal branding daarbij. Het traject Samen1 is een prachtig voorbeeld van hoe zoiets, samen met partner Tote-m, vorm kan krijgen.