Sprekers bij PvKO Mastersessie Humanizing Brands - 14 oktober 2015
Over de sprekers
-
Annemarie Noordam
Expert in Klantgericht Ondernemerschap bij TerSprake
-
Henk Jan Beltman
Henk Jan Beltman is chief chocolate officer at Tony's Chocolonely. The Dutch chocolate brand with a mission to reach 100% slave free chocolate. Tony's Chocolonely was founded by Teun van de Keuken a journalist of the Keuringsdienst van Waarde; a Dutch TV-program on investigations of food products. After Henk Jan finished his Master Management & Organisation at the University of Groningen, he held various marketing roles at Heineken. His entrepreneurial ambitions drove him to set up innocent drinks Benelux whilst specializing in a Master of Food Management. Henk Jan has joined Tony’s Chocolonely in 2011. Henk Jan is crazy about chocolate and determined to change the cocoa chain for the better. He is being elected in 2015 as entrepreneur of the year of Amsterdam by the City of Amsterdam.
-
Peter Kerkhof
Peter Kerkhof is hoogleraar Social Media en hoofd van de afdeling Communicatiewetenschap aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Tot 2014 was hij bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie in 1997 in de sociale psychologie maakte hij in 2000 de overstap naar communicatiewetenschap. Zijn onderzoek richtte zich daar in eerste instantie op de geloofwaardigheid van merkcommunicatie. Steeds meer ging dat over geloofwaardigheid in een online omgeving. Zo publiceerde hij over online winkelen. Met de opkomst van sociale media bepalen de meningen van andere consumenten steeds meer de indrukken die consumenten zich vormen van organisaties en hun producten en diensten. Organisaties mengen zich daarom in online conversaties of proberen deze zelf in gang te zetten aan de hand van eigen content. Peter Kerkhof doet onderzoek naar deze online conversaties, onder andere in samenwerking met KLM, en publiceert daarover in vooraanstaande wetenschappelijke bladen als Journal of Computer-Mediated Communication en Journal of Interactive Marketing.
-
Robert Tilch
Robert Tilch is a 25 year old Master of Science in International Business. After growing up in Bielefeld, Germany Robert has developed an international outlook studying and working in the US, Mexico and the Netherlands. During his internships at L’Oréal and Unilever Robert gained some working experience in the areas of Brand Development and Product Marketing. Furthermore, as founder of the ROYALS CUP Maastricht and 1st President of SCOPE Maastricht Robert obtained knowledge in the field of Entrepreneurship.
-
Saskia Hartung
Saskia Hartung is a recent Master graduate from Maastricht University. Before coming to Maastricht University she gained international experiences by studying in Australia. She worked at L'Oréal to gain practical experiences in Marketing. In her Master Thesis for the track of International Business - Strategic Marketing she researched the Brands as Intentional Agents Framework in context with relevant marketing variables such as customer satisfaction and word of mouth. The research was complemented with a consumer associations text mining analysis, revealing insights about brand perceptions. The results support the BIAF and lead to various implications for theory as well as practice.
-
Stijn Visser
Afgelopen jaren heb ik mijn bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en master Communicatiewetenschap aan de Vrije Universiteit Amsterdam (VU) afgerond. Tijdens mijn studie kwam ik in aanraking met onderzoek op basis van social media data en dit wekte direct mijn interesse. Toen ik de mogelijkheid kreeg om bij Underlined stage te lopen en ervaring op te doen met data-onderzoek was mijn keuze direct gemaakt. Naast mijn studies heb ik praktijkervaring opgedaan bij de Rijksuniversiteit Groningen, Paradigm en Yellowbrick. Bij alle organisaties hield ik mij bezig met het optimaliseren van de relatie tussen de klant en het bedrijf op basis van social media. De activiteiten liepen uiteen van het ontwikkelen van social media content tot webcare. Momenteel werk ik als (social) media-analist bij Buzzcapture, een bedrijf dat een eigen monitoringstool heeft ontwikkelt voor online en offline media data.