Ronde Tafel Dilemma’s Rond Dienstverlening met een Menselijke Maat
De menselijke maat in de (publieke) dienstverlening is het nieuwe normaal! Maar wat betekent dit eigenlijk? Hoe maken we dienstverlening met een menselijke maat operationeel en schaalbaar? Welke rol kan digitalisering hierin spelen en hoe houden we de kosten beheersbaar? Hoe richten we ons in als lerende organisatie en hoe reageren we sneller en beter op signalen vanuit burgers en ondernemers?
Dit zijn de vragen die voor Hogeschool Utrecht, lectoraat Marketing en CX, de komende tijd centraal staan in een gesubsidieerd onderzoekstraject. Tijdens het vooronderzoek heeft het onderzoeksteam al waardevolle informatie verzameld bij publieke dienstverleners. Deze inzichten willen we nu graag delen en verder verrijken met de leden van de PvKO-community tijdens een kleinschalige bijeenkomst.
Graag nodigen we je uit voor deze Ronde Tafel, waar we samen een aantal dilemma’s en kritische succesfactoren rond dienstverlening met een menselijke maat bespreken, zoals:
- Hoe slim differentiëren en toch gelijk behandelen (fair, not equal)
- Hoe de menselijke maat (digitaal) opschalen in massadienstverlening?
- Hoe omgaan met een menselijke maat bij machtsverhoudingen?
Breng jouw visie en ideeën in en discussieer mee over hoe de menselijke maat kan bijdragen aan een krachtige CX. Wat werkt in welke organisaties en wat zeker niet? De middag wordt geleid door Dies Weijschede en Jeroen van Grondelle van Hogeschool Utrecht, samen met Caroline Beck van Livework Studio, gespecialiseerd in human-centered service design.
Schrijf je in voor deze kleinschalige ontmoeting en verdiep je samen met andere deelnemers in dit actuele onderwerp. Leer van de inzichten die de onderzoekers al hebben verzameld en de praktijkvoorbeelden van Caroline (bij IND, gemeenten en het gevangeniswezen). Vergelijk dit met de menselijke maat dienstverlening in jouw organisatie, en discussieer mee om je kennis en perspectief te verrijken.