Sprekers bij PvKO Winterfestival 2025 | Designing The Future
Over de sprekers
-
Anika Siepel
Anika is Senior Customer Experience consultant bij Kyden en wordt blij van het continu relevantie & waarde realiseren voor de klant waarbij milieu, maatschappij en een duurzaam bedrijf/businessmodel essentiële onderdelen zijn. Ze heeft veel ervaring binnen de FMCG sector op het gebied van customer experience en digitale transformaties. Met een achtergrond in Industrieel ontwerpen brengt ze creativiteit en een human centered design aanpak waarmee ze continu balans vindt tussen mensen, business en technologie.
-
Bart van Engelen
Bart combineert jarenlange ervaring in klantbeleving met een expertise in data-gedreven oplossingen. Als CX Consultant bij Kyden helpt hij organisaties om de toekomst van klantgericht werken vorm te geven. Met zijn aanstekelijke enthousiasme en praktische aanpak weet hij iedereen mee te krijgen in zijn missie om organisaties klantgerichter te maken.
-
Daan Noordeloos
Hallo daar! Ik ben Daan, vader, partner en ondernemer. Samen met mijn collega’s streef ik ernaar de wereld een beetje beter achter te laten dan dat we haar aantroffen, één cultuurontwikkeling tegelijk. Met meer dan een decennium aan ervaring en 300+ workshops onder mijn riem durf ik ondertussen wel te zeggen dat ik een ervaren facilitator ben. Mijn carrière kwam in een stroomversnelling toen ik bij Transavia verantwoordelijk werd voor het creëren van een klantgerichte cultuur. Sindsdien ondersteun ik organisatie bij het ontwikkelen van een gewenste cultuur. Het liefste wil ik klantgerichte veranderaars inspireren om de dag erna, voorzien van nieuwe waardevolle inzichten, aan de slag te gaan. Voor meer informatie meer over mij of mijn werk ga naar: https://www.linkedin.com/in/daannoordeloos/
-
Esther Sluiters
Esther is customer experience consultant bij TOTE-M, adviesbureau op het gebied van medewerkers- en klantbeleving. Met haar opleiding aan de hotelschool en master in mediapsychologie heeft zij 15 jaar geleden een sterke basis gelegd voor haar expertise. Haar keuze voor deze opleidingen werd gedreven door haar passie voor gastvrijheid, die al van jongs af aan aanwezig was; mensen een warm welkom geven en zorgen dat zij zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. Vanuit deze visie begeleidt en inspireert Esther organisaties in diverse branches (o.a. automotive, woningcorporaties, overheid, zorg) om unieke en memorabele klant- en medewerkerbelevingen te realiseren. En ervoor te zorgen dat organisaties omgevingen worden waar medewerkers met plezier werken en klanten graag terugkomen.
-
Hans Molenaar
Hans is mede-oprichter en directeur van Beeckestijn Business School. In het verleden heeft hij binnen zowel grote corporates (AT&T, NCR en Royal Bank of Scotland) als startups (Novis, Selligent CRM, en E-banking Solutions), b2b marketing- en salesmanagementposities vervuld. Daarnaast is hij voorzitter van de PIM Marketing Literatuurprijs en spreekt hij regelmatig op events over b2b cx, marketing en sales.
-
Kathy van de Laar
Kathy, CCXP, werkt op het snijvlak van Customer Experience (CX) en organisatieontwikkeling. Als oprichter van EarlyBridge helpt ze organisaties een cultuur te creëren waarin klanten en medewerkers centraal staan.
Kathy richt zich op People Driven Change en het bouwen van verbindingen—tussen organisaties en klanten, en tussen leiders en hun teams. Haar inzet en expertise zijn erkend met drie internationale Change Management awards van de Association of Talent Development.
-
Laura Hoveling
Laura is retail quality manager bij Hyundai Motor Nederland sinds 2022 en houdt zich bezig met de kwaliteit van het Hyundai dealernetwerk in Nederland – zowel de uitstraling van de bedrijven als de kwaliteit die geleverd wordt door het dealerpersoneel zodat klanten elke keer weer de optimale klantbeleving ervaren die aansluit bij hun behoeften. Door haar achtergrond als onderwijspedagoog en leerkracht heeft ze kennis hoe mensen optimaal begeleidt kunnen worden in hun ontwikkeling. In de aanpak kijkt zij altijd naar de beginsituatie om van daaruit een verbetertraject op te zetten die aansluit bij de belevingswereld. Op die manier wordt leren leuk en wordt het grootste effect behaald
-
Marc Stickdorn
Marc is Founder & CEO of Smaply | Author of ‘This is Service Design Thinking’ and ‘This is Service Design Doing’.
Marc is a global leader in service design, innovation, and customer experience management. As the founder and CEO of Smaply, a pioneering journey mapping and management software launched in 2012, Marc has been instrumental in shaping how organizations scale service design sustainably across their structures, processes, and cultures.
An expert in Journey Management, Marc empowers organizations to create human-centric information systems for managing customer and employee experiences (CX/EX) at scale. His books, This is Service Design Thinking and This is Service Design Doing, are celebrated as essential resources by service design professionals and educators worldwide. In addition to his published works, Marc contributes to the academic community with research papers and lectures at leading universities. He also delivers executive training for organizations aiming to embed service design in their DNA.
Based in Innsbruck, Austria, in the heart of the European Alps, Marc draws inspiration from the outdoors, traveling with his family, and great coffee. His approachable style and wealth of practical experience make him a globally sought-after keynote speaker and consultant.
-
Marco van der Werf
Marco is ondernemer, innovator en inspirerende spreker. Hij is oprichter van Bit (onderdeel van Kyden), Bit is een succesvolle AI-innovatiestudio die wereldwijd voor grote merken werkt. Marco is docent innovatie aan de TU Delft, Vrije Universiteit Amsterdam en een TEDx-spreker. Hij maakt deel uit van verschillende AI-besturen, waar hij zijn kennis en inzicht deelt om de toekomst van onze wereld met technologie vorm te geven.
Bit* Kyden ontwikkelen niet alleen AI (*CX) innovaties, samen realiseren ze ook de bijbehorende transformatie. Doel: via innovatieve projecten een wezenlijke bijdrage leveren aan een betere klantbeleving én een duurzamere samenleving.
-
Mike Gabriel
Mike is marketing manager bij Kliniek ViaSana. De kliniek levert verzekerde zorg en is volledig gespecialiseerd in de diagnostiek en behandeling van bewegings- en pijnklachten. De specialisten van ViaSana behandelen patiënten bij aandoeningen aan de knie, heup, rug- en wervelkolom, schouder en arm, voet en enkel. Mike zorgt er onder andere voor dat de digitale hulpmiddelen van ViaSana de verwachtingen van patiënten overtreffen. Als product owner van diverse digitale portalen en apps heeft hij de afgelopen jaren bewezen dat warme schermen bijdragen aan een optimale patiëntbeleving.
-
Peter Verheijde
Peter is een gepassioneerde en gecertificeerde Customer Experience Professional (CCXP) met meer dan 25 jaar ervaring in dit boeiende vakgebied. Zijn loopbaan begon in klantonderzoek, zowel bij toonaangevende onderzoeksbureaus als in zijn rol als hoofd klantonderzoek bij KLM, waar hij zijn sterke klantgerichtheid ontwikkelde. Binnen KLM bekleedde hij diverse marketing functies en tot slot de functie van directeur klantbeleving waar hij werkte aan alle belangrijke CX-domeinen. Sinds 2021 runt hij samen met Thirza Schaap CX Unraveled, een CX-bureau in Amsterdam dat zich richt op het geven van keynotes, trainingen, coaching en advies om organisaties te helpen betere klant- en medewerkerservaringen te creëren.
Peter staat bekend om zijn mensgerichte aanpak en houdt van het vertalen van inzichten naar praktische, impactvolle oplossingen die zorgen voor verbeterde ervaringen. Hij is met name gepassioneerd over de transformerende rol van AI in het herdefiniëren van Customer Experience en de evoluerende rol van CX-professionals.
-
Stephan van Slooten
Stephan van Slooten is managing partner bij Altuïtion. Altuïtion is Nederlands' leidende Customer & Employee Experience Consultancy. Het is onze passie om organisaties en hun merken te helpen groeien tot 9+ organisaties, die succesvoller zijn omdat ze een sterke emotionele verbinding weten te creëren. Niet alleen met het hoofd, maar vooral vanuit het hart. Stephan geeft ook vaak les en is co-auteur van de managementboekbestsellers 'De 9+ organisatie', 'Klanthelden’ en 'Basisboek Customer Journey’. Een van Altuïtion’s activiteiten is het warmer en menselijker helpen maken van de digitale klantbediening van organisaties, zowel in B2C als B2B. Vandaag staan de warme schermen van ViaSana centraal.
-
Thirza Schaap
Thirza zegt soms gekscherend dat ze CX en Human Centered Design eet, slaapt en ademt en daar zit absoluut waarheid in. Ze heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van Customer Experience en heeft geholpen bij het creëren van betere klant- en werknemerservaringen bij Air France KLM, de Nederlandse Spoorwegen en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Thirza's mantra is "vertrouw nooit op je aannames" en ze vindt het geweldig als ze mensen in staat heeft gesteld om te zien hoe ze echt betere ervaringen kunnen creëren.
-
Victor Visser
Victor is een gedreven strateeg en service designer die voorop loopt in het toepassen van AI in het ontwerpproces. Bij Informaat werkt hij voor diverse klanten in overheid en bedrijfsleven aan uitdagende vraagstukken: van datagedreven proposities en slimme diensten tot het begeleiden van organisatieverandering. Als practice lead en lid van Informaat's AI & Design taskforce zet hij zijn expertise in om samen met klanten de kansen van AI te vertalen naar waardevolle, mensgerichte oplossingen.