Sprekers bij Inspiratiesessie: AI gedreven klantbegrip in actie
Over de sprekers
-
Gijs Besselink
Gijs is een pionier in het integreren van nieuwe technologieën binnen digitale storytelling. Als Art Director bij iO Den Bosch put hij uit 20 jaar ervaring in het digitale vakgebied om innovatieve oplossingen te creëren. Sinds de opkomst van generative AI is hij actief bezig deze technologie voor praktische toepassingen in te zetten, waaronder data-analyses, gebruikersonderzoek, digital asset generatie en het verrijken van klantbelevingen. Met zijn expertise begeleidt hij organisaties bij het effectief implementeren van AI-technologieën in hun werkprocessen. Door middel van presentaties en workshops deelt hij zijn kennis met organisaties als Enexis, Erasmus Universiteit Rotterdam en Alliander, waarbij hij complexe technologische mogelijkheden vertaalt naar toegankelijke en waardevolle toepassingen.
-
Jelle Plass
Jelle is een expert als het gaat om het slaan van bruggen tussen merken en nieuwe technologieën. Als Experience Strategist bij IO Antwerpen brengt hij bestaande methodologieën op het gebied van merkstrategie, service design en innovatieve technologieën samen om krachtige merkoplossingen te creëren. Met zijn achtergrond in UX & brand strategy en design begeleidt hij organisaties van discovery tot implementatie, waarbij hij complexe technologische concepten vertaalt naar toegankelijke merkoplossingen. Zijn portfolio omvat toonaangevende namen als Unilever, Vodafone en Under Armour, waar hij teams heeft geholpen met strategische plannen te maken voor de implementatie van immersive technologies voor onderscheidende merkervaringen."
-
Jens Hellewaard
Jens is de bedenker en één van de twee oprichters van het Volksportret. Hij is opgeleid tot strategisch productontwerper aan de TU Delft en heeft vijf jaar ervaring als merk- en communicatiestrateeg bij creatief bureau N=5 in Amsterdam. Tijdens zijn werk bij N=5 merkte hij hoe de marketingwereld, ondanks het vele marktonderzoek, nog steeds vooral vaart op onderbuikgevoel. Hierdoor worden onjuiste aannames gemaakt, verdwijnen er grote groepen in de blinde vlek van de marketeer en gaat er effectiviteit verloren. Sinds september werkt Jens fulltime aan het Volksportret met als missie om een samenleving te creëren waar iedereen zich onderdeel van voelt.