
Inspiratiesessie: Mensgericht Design - Ontwerpen met empathie
In deze inspiratiesessie staan empathie en oprechte aandacht voor klantbehoeften centraal — de sleutel tot het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Wat is waardengedreven ontwerp? Hoe zorg je ervoor dat je de diepere connectie raakt met je eindgebruiker en hoe pas je dat toe in je ontwerpaanpak?
We duiken de praktijk in met twee inspirerende verhalen:
🔹 Ingrid Baens-Ruhl van DELA geeft een exclusief kijkje in hoe zij via hun designproces tot unieke diensten komen voor de bijzondere momenten in de ‘reis’ van hun cliënten. Ze neemt ons mee in de gevoelige en empathische benadering van klantreizen rondom overlijden, waarbij families en individuen centraal staan. Hoe ontwerp je interacties in zulke emotioneel beladen situaties? Ingrid deelt haar inzichten en aanpak.
🔹 Mylene Samuels vertelt hoe ABN AMRO Behavioural Design heeft omarmd. Ze neemt ons mee in haar reis: van een organisatie die nog niets met gedragsinzichten deed, tot de uiteindelijke integratie van Behavioural Design in de bedrijfsstrategie. Mylene deelt vier belangrijke lessen voor organisaties die dit willen toepassen.
We sluiten af met een interactieve oefening, door de designers van Informaat, over de (kern)waarden van jouw organisatie? Hoe verbind je die met de waarden van je doelgroep? En vanuit welke waarden ontwerp je een toekomstige (innovatieve) nieuwe dienst?
Laat je inspireren en ontdek hoe mensgericht design het verschil kan maken!