Inspiration Storytelling - 16 december 2015
We zijn er trots op dit jaar af te sluiten met een Inspiration met en bij twee prachtige bedrijven. Twee merken die erin slagen verbinding te maken met hun verhalen en hun fans. Tegelijkertijd innoveren zowel de Efteling als Coca-Cola continue en bereiken ze verschillende en zeker ook jonge doelgroepen, zodat ze ook over 50 jaar nog een relevant merk zijn. Hoe ze dit doen, de klantbeleving en hoe ze hierbij storytelling en contentmarketing inzetten, komt uitgebreid aan de orde.
Klantbeleving en Storytelling met en bij de Efteling.
De Efteling is het sterkste Nederlandse pretparkmerk. Daarnaast is de Efteling verkozen tot het leukste attractiepark van Nederland.
De Efteling heeft de strategische ambitie uitgesproken om tot de top drie van Europese attractieparken te horen. Een realistische ambitie of is het een sprookje en wat is hierbij het belang en de kracht van klantgericht zijn, de klantbeleving en storytelling?
De Efteling volgt drie sporen in haar strategie, het derde spoor, storytelling, gaan we uitgebreid verkennen.
De Baron
Afgelopen zomer is Baron 1898 of wel ‘De Baron’ geopend; een attractie waarbij storytelling en contentmanagement wordt ingezet. De Efteling bracht een speelfilm uit van 13 minuten, die het verhaal in bewegend beeld laat zien en onlangs verscheen er een boek over de attractie geschreven door Jacques Vriens. Tijdens de bouw verscheen er een 10-delige serie ‘De making of’. Deze filmpjes en verhalen werden online gedeeld en gepromoot. Dj Hardwell maakte voor de Efteling een remix van de muziek. De Efteling haalde afgelopen zomer bijna dagelijks het nieuws met de opening, maar vervolgens ook met de storingen.
Concept- & Inspiratiemanager Frans Goenee van de Efteling neemt ons mee in de prachtige dynamische en wondere wereld van de Efteling met als thema: Klantgericht WILLEN zijn, een andere manier van denken! Hij neemt ons mee naar het verleden, het heden en de toekomst van de Efteling. Van product denken naar concept denken staat hierbij centraal. Klantbeleving en story telling komt terug in alle facetten van het bedrijf en we dompelen ons volledig onder.
Coca-Cola Dynamische Storytelling & Contentstrategie
Vervolgens gaat Therese Noorlander, director Public Affairs and Communications bij Coca-Cola Netherlands, in op hoe Coca-Cola storytelling inzet als onderdeel van haar contentstrategie en hoe ze hierbij haar merk en fans, zeker ook jongeren, weet te verbinden.
Coca -Cola is een pionier op het gebied van storytelling en content marketing. Hoe zij op zoek gaan naar het perfecte verhaal en dat dit verhaal nooit af is, komt aan de orde. Hoe ziet de customer journey eruit? Wat zijn de trends en de strategische keuzes achter de verhalen? Hoe ontwikkelt storytelling zich? Hoe gaat Coca-Cola om met het idee ‘making the world a better place’ welke rol spelen duurzaamheid en gezondheid hierbij? Hoe slaagt Coca-Cola erin om storytelling en contentmarketing in te zetten om een onvergetelijke beleving waar te maken?
Kortom 2 fantastische cases om het jaar mee af te sluiten op een plek waar alles bij elkaar komt, klantbeleving, storytelling, contentstrategie & management en de leden van PvKO! Wie zien ernaar uit en verwachten een overinschrijving voor dit programma, meld je dus z.s.m. even aan wellicht tezamen met jouw collega en/of relatie, zodat we ook dit event samen mogen beleven.