Inspiratiesessie Data Driven Customer Experience Insights
Hoe kun je na Customer Journey Mapping de klantreis data-driven gaan verbeteren en besturen? Hoe zorg je voor meer blije klanten? Hoe breng je de klanttevredenheid omhoog en de kosten omlaag? Ongetwijfeld is je bedrijf bezig met het in kaart brengen van de Customer Journey. Vaak zal dit echter een theoretische of kwalitatieve aanpak zijn, terwijl je wilt weten hoe het écht zit…
Op woensdagmiddag 4 april gaan sprekers van ABN AMRO en Coöperatie VGZ verder in op dit onderwerp en geven je hun ervaring en learnings door! We zijn te gast bij Underlined in de prachtige kapel van het voormalig klooster Mariënburg in ’s-Hertogenbosch, waar de Jheronimus Academy of Data Science is gevestigd!
Ed Peelen | Bijzonder hoogleraar contentmarketing & oud voorzitter PvKO
Michel Moll | Data Analist ABN AMRO Bank
Quintus Hegie | Econometrist - Big Data Financial Marketing & Business Analysis
Lennaert Mooi | BI Business Specialist Coöperatie VGZ
Niels van Gorp | Senior BI Business Specialist Coöperatie VGZ
"Data driven cx management, de weg naar performance"
Ed Peelen gaat het hebben over: innoveren met databronnen om een real time, 360 graden beeld van consumenten te krijgen, journey optimalisatie en de do’s en don’ts.
“Big Data Customer Journey Marketing Analytics & Campaign Automation”
In 45 minuten nemen Quintus Hegie en Michel Moll je mee in hoe ABN AMRO Customer Journeys vanuit een data gedreven invalshoek analyseert. En hoe ze de inzichten centraal stelt in de uitvoering van relevante 1-op-1 Retail marketing campagnes. Na afloop van deze presentatie heb je een idee hoe je klantgedrag en -beleving op individueel klantniveau kunt meten en hoe je praktische marketing inzichten uit geavanceerde analyse van klant-event-data kunt krijgen. Je ontdekt je op welke manieren je geautomatiseerde marketing campagnes kunt omvormen tot daadwerkelijk op de klant afgestemde interactieve communicatie dialogen.
"Sturen op NPS in Klantmissieteams"
Vallen en opstaan in datagedreven customer excellence
Lennaert Mooi en Niels van Gorp spreken deze middag over ‘the hard work of data driven innovation’. Ze geven antwoord op onderstaande vragen:
- Waarom gebruikt VGZ data om tot customer excellence te komen?
- Hoe gebruikt VGZ data om inzicht te krijgen in haar Customer Journey?
- We willen graag Data Driven werken….waar werkt de data wel en niet voor ons?
- Wat zijn de pro’s en cons van het werken met NPS of: hoeveel punten stijgt mijn NPS als ik de tekst van mijn website aanpas?
- Wat hebben we tot nu toe bereikt met al onze efforts?
Deze Inspiratiesessie wordt mede mogelijk gemaakt door Underlined: