Inspiratiesessie Samenwerken aan een betere wereld! Klantgericht circulair ondernemen
Welkom in de wereld van Circulariteit. Welkom bij Circl, het paviljoen op de Amsterdamse Zuidas waar mensen in beweging komen voor een duurzame wereld. Een plek die ABN AMRO heeft gecreëerd om kennis over circulariteit te delen: met klanten, collega’s en alle andere belangstellenden. Circl is een bijzonder gebouw; zo ontworpen dat het zo min mogelijk impact op de planeet te heeft. Bovendien is het een living lab, waar iedereen met goede ideeën over duurzaamheid en circulariteit de ruimte kan krijgen. En daar is de PvKO-community op 13 december te gast!
Laat je onderdompelen in verhalen van dromen, ambities en de kracht van voortschrijdend inzicht door gepassioneerde professionals van ABN AMRO en Signify (v/h Philips Lighting).
Maak de verbinding met de uitdagingen van jouw klantgerichte organisatie aan de hand van avondvoorzitter Wil Wurtz.
Sprekers
Julia van Boven | Sustainable Finance Desk | ABN AMRO Bank
De kracht van circulariteit. ‘Waar we naartoe willen: spullen zó produceren dat je ze zo intact mogelijk kunt recyclen.’ Julia en Sander lichten dit tijdens hun duo presentatie verder toe.
Sander van Wijk | Head Sector Advisory | ABN AMRO Bank
In de overgang van een lineaire naar een circulaire economie speelt geld een sleutelrol. Dat zie je dagelijks in iets kleins als statiegeld op flessen. Maar ook op grote schaal blijven producenten eigenaar over bouwgrondstoffen in hun producten. Voor financiers, bedrijven en de overheid een spannende ontwikkeling zonder duidelijke route.
Hans van Cleef | Senior Energie Econoom | ABN AMRO Bank
De energietransitie: nationale ontwikkelingen in een internationaal speelveld. Wat zijn de uitdagingen? Wat is de stand van zaken? En wat betekent de energietransitie voor jou en je organisatie?
Wouter de Wolf | Senior Marketing Manager - B2B Benelux | Signify (v/h Philips Ligthing)
‘Koop licht, geen lampen’. Uiteindelijk is een business model van bezit naar gebruik een belangrijke enabler voor de circulaire economie. Maar toch is het soms moeilijk de voordelen op langere termijn over te brengen als klanten op korte termijn blijven denken. Wouter legt uit hoe hij klanten kan overtuigen van de waarde van een ander business model en wat daar nog meer voor nodig is.
Charissa Cardon | Product Owner Duurzaam Wonen | ABN AMRO
Veertig procent van de Nederlandse CO2-uitstoot is toe te schrijven aan de gebouwde omgeving in Nederland. Als experts van woningfinanciering kunnen wij hier als sector echt impact maken. Dit kunnen we niet alleen. We beklimmen met elkaar een berg en niemand weet de weg naar de top of hoe die top eruit ziet. Dat voelt wellicht oncomfortabel en brengt onzekerheden met zich mee. Maar de urgentie wordt gevoeld. Welke uitdagingen zien we hier voor huiseigenaren, voor financieel adviseurs en voor geldverstrekkers? Nog belangrijker: welke oplossingen zien we om met elkaar ‘een nieuw normaal’ te creëren? Want duurzaam wonen is slimmer wonen: goedkoper, comfortabeler en goed voor het milieu!
Avondvoorzitter
Wil Wurtz | CRUX Digital
Wil stimuleert en begeleidt de discussie over de vraag hoe circulair ondernemen zich verhoudt tot klantgericht ondernemen. En wat de klantgerichtheidsprofessional kan leren van en bijdragen aan circulair ondernemen.