Dé community voor professionals en bedrijven die de klant centraal stellen!
Platform voor Klantgericht Ondernemen, dé community voor professionals en bedrijven die de klant centraal stellen.
Komende events
-
Inspiratiesessie: AI gedreven klantbegrip in actie
16 aprLees meer Lees verder
-
Inspiratiesessie: Mensgericht Design - Ontwerpen met empathie
13 meiLees meer Lees verder
-
Inspiratiesessie: Haal de robot uit de mens ... + ALV
19 junLees meer Lees verder
Nieuws
-
Terugblik Inspiratiesessie: Klantgericht leiderschap met impact: gedreven door kernwaarden van je organisatie
07/04/2025Een inspirerende middag over klantgericht leiderschap! Wat een mooie middag was het bij Picnic in Amsterdam! Samen met collega-organisatie CCMA mochten we bijna 100 deelnemers verwelkomen in het ...
Lees meer -
Recensie: Werk hand in hand met AI - ‘Brengt verandertheorieën en AI bij elkaar
25/03/2025Werk hand in hand met AI van Kim Pot is een praktische gids voor teammanagers, zoals ik, die AI effectief willen integreren in hun werk. Kim Pot neemt ons aan de hand in vijf ...
Lees meer -
Terugblik Inspiratiesessie: Van Wereldwijde Inzichten naar Jouw Future-proof CX Praktijk
12/02/2025Dinsdag 11 februari, een beetje druilerige dinsdagavond in Den Haag. Zo'n avond waarop je ook op de bank kan gaan zitten en wat Champions League voetbal kan meepakken. Of naar talkshows kunt ...
Lees meer
Onze leden
Press Any Key
Buma/Stemra
TUI
Cvision
Marc Stickdorn
🚀 Waarom Service Design geen snelle fix is (maar dat juist de kracht is!)
Veel organisaties denken dat Service Design een trucje is. Een nieuw proces. Een project dat je even ‘inregelt’. Maar… niets is minder waar. Het is geen lineair traject. Het vraagt om een nieuwe manier van werken én denken. En precies dáár zit vaak de grootste blokkade: verandering kost tijd — zeker als je cultuur en governance nog in silo’s zijn georganiseerd.
In de nieuwste podcast gaat Jan-Hein Pierik in gesprek met Marc Stickdorn, dé pionier op het gebied van Service Design. Samen ontrafelen ze hoe je Service Design écht werkend krijgt in je organisatie én wat de toekomst brengt.
✨ Je hoort:
✅ Waarom Service Design draait om iteratief werken (en waarom we bij auto’s wél crash tests doen, maar bij services vaak niet…)
✅ Hoe de trend verschuift van agency naar inhouse Service Design teams; en wat de volgende maturity stap is
✅ Waarom stealth projecten dé sleutel kunnen zijn voor succesvolle verandering (hint: geef je project expres een saaie naam!)
🔑 "What I was doing was not a freakshow. It is Service Design — but before 2008, it didn’t even have a name."
🎧 Nieuwsgierig? Luister nu naar deze PvKO Podcast met Marc Stickdorn.

Aftermovie PvKO Winterfestival 2025
Beleef nog eens de sfeer in de aftermovie van de 3de editie van het PvKO Winterfestival van donderdag 23 januari bij DUS in Utrecht.
Veel kijkplezier!
