Logo

Platform voor Klantgericht Ondernemen, dé community voor professionals en bedrijven die de klant centraal stellen.

Dé community voor professionals en bedrijven die de klant centraal stellen!

Komende events

  1. Inspiratiesessie: AI gedreven klantbegrip in actie

    16 apr
    Lees meer Lees verder
  2. Inspiratiesessie: Mensgericht Design - Ontwerpen met empathie

    13 mei
    Lees meer Lees verder
  3. Inspiratiesessie: Haal de robot uit de mens ... + ALV

    19 jun
    Lees meer Lees verder

Nieuws

  1. Terugblik Inspiratiesessie: Klantgericht leiderschap met impact: gedreven door kernwaarden van je organisatie

    07/04/2025

    Een inspirerende middag over klantgericht leiderschap! Wat een mooie middag was het bij Picnic in Amsterdam! Samen met collega-organisatie CCMA mochten we bijna 100 deelnemers verwelkomen in het ...

    Lees meer
  2. Recensie: Werk hand in hand met AI - ‘Brengt verandertheorieën en AI bij elkaar

    25/03/2025

    Werk hand in hand met AI van Kim Pot is een praktische gids voor teammanagers, zoals ik, die AI effectief willen integreren in hun werk. Kim Pot neemt ons aan de hand in vijf ...

    Lees meer
  3. Terugblik Inspiratiesessie: Van Wereldwijde Inzichten naar Jouw Future-proof CX Praktijk

    12/02/2025

    Dinsdag 11 februari, een beetje druilerige dinsdagavond in Den Haag. Zo'n avond waarop je ook op de bank kan gaan zitten en wat Champions League voetbal kan meepakken. Of naar talkshows kunt ...

    Lees meer

Al het nieuws

Onze leden

Marc Stickdorn

🚀 Waarom Service Design geen snelle fix is (maar dat juist de kracht is!)

Veel organisaties denken dat Service Design een trucje is. Een nieuw proces. Een project dat je even ‘inregelt’. Maar… niets is minder waar. Het is geen lineair traject. Het vraagt om een nieuwe manier van werken én denken. En precies dáár zit vaak de grootste blokkade: verandering kost tijd — zeker als je cultuur en governance nog in silo’s zijn georganiseerd.

In de nieuwste podcast gaat Jan-Hein Pierik in gesprek met Marc Stickdorn, dé pionier op het gebied van Service Design. Samen ontrafelen ze hoe je Service Design écht werkend krijgt in je organisatie én wat de toekomst brengt.

✨ Je hoort:

✅ Waarom Service Design draait om iteratief werken (en waarom we bij auto’s wél crash tests doen, maar bij services vaak niet…)
✅ Hoe de trend verschuift van agency naar inhouse Service Design teams; en wat de volgende maturity stap is
✅ Waarom stealth projecten dé sleutel kunnen zijn voor succesvolle verandering (hint: geef je project expres een saaie naam!)

🔑 "What I was doing was not a freakshow. It is Service Design — but before 2008, it didn’t even have a name."

🎧 Nieuwsgierig? Luister nu naar deze PvKO Podcast met Marc Stickdorn.

Beluister podcast
IMG_3189.jpeg

Aftermovie PvKO Winterfestival 2025

Beleef nog eens de sfeer in de aftermovie van de 3de editie van het PvKO Winterfestival van donderdag 23 januari bij DUS in Utrecht.

Veel kijkplezier!

aftermoviejpeg