Literatuurtips:
- Mastering gamification; Customer Engegement in 30 DaysScott Harris, Kevin OGorman Managementboek.nl
- Gamification in de klas Sem van Geffen, Eveline Storms,Piet van Eijndhoven Managementboek.nl >
- The Gamification Revolution Gabe Zichermann, Joseline Linder Managementboek.nl >
- The Gamification of Learning and Instruction Fieldbook Karl M. Kapp Managementboek.nl
Presentaties
Onderzoeken
- Het Nationale Klantbelevingsonderzoek 2013-2014
- Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2014
- Customer Based Brand Equity model
- Onderzoek Framing Virtual Experiences
Blogs
- Into the Trough: Gamification in the 2014 Gartner Hype Cycle Bron: Enterprise Gamification Consultancy
- Gartner's 2014 Hype Cycle for Emerging Technologies Maps the Journey to Digital Business Bron: Gartner.com
- Case Knab; maak spelers van je werknemers; Gamification bij het contact center van Knab, Chris van den Berg
- Valkuilen Gamification; Gamification 8 voorbeelden van hoe het vooral niet moet,Chris van den Berg
- Business game ‘Klant-erger-je-niet, Pieter de Rooij
Video's
- Caviars 2014: Sfeerverslag van de uitreiking en interviews met de winnaars. EDF Luminus won de Experience Award
- Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014;Sfeerverslag van de uitreiking waar ANWB werd uitgeroepen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014.
- Daniel Kahneman: Het raadsel van ervaring vs. Geheugen
- De bank Knab; oprichter René Frijters over bankieren bij Knab
- Yu-Kai Chou: Gamification to improve our world
- Extra credits: Gamification Education
Additionele content/ artikelen
- BHIC na winnen IVI Award
- Frank Rademakers wint CC Manager Award 2014
- Winnaars Caviars 2014 aan het woord
- Het BHIC op weg naar het Zuidland
- Game over voor Gamification? Bron: Customer First
- Gartner's 2014 Hype Cycle for Emerging Technologies Maps the Journey to Digital Business Bron: Gartner.com
- Gartner Says by 2014, 80 Percent of Current Gamified Applications Will Fail to Meet Business Objectives Primarily Due to Poor Design Bron: Gartner.com
- Onderzoek Framing Virtual Experiences
- Effects on Environmental Efficacy and Behavior Over Time Bron: Communication Reserach
- Master thesis werking Gamification Bron: enterprise-gamification.com