Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing
Trots zijn wij op Ed Peelen, bestuursvoorzitter van PvKO. Onlangs is hij benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media.
Ed Peelen heeft een achtergrond in relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Als bijzonder hoogleraar gaat hij zich richten op de veranderingen in het medialandschap en de daaraan gerelateerde opkomst van content marketing. Met het veranderen van de informatiedragers en de communicatiepatronen wordt het belangrijker aandacht te besteden aan het verhaal, de content, de wijze waarop deze wordt gedeeld, verrijkt en verspreid onder mensen. Daarnaast is het van belang te kijken naar de effecten hiervan op customer engagement, de klantbeleving en de uiteindelijke verkoop en merkbinding. In nauwe samenwerking met het bedrijfsleven gaat Peelen onderzoek op dit gebied initiëren. Ook gaat hij het vak Content Marketing doceren bij de bacheloropleiding Communicatiewetenschap.
- Labels
Archief > 2015 > juni
- 30-06-15 - Eelco Lulofs treedt aan tot het bestuur van PvKO
- 30-06-15 - Recensie Story Telling, verhalen maken merken
- 29-06-15 - Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing
- 29-06-15 - Nieuwe technologische ontwikkelingen; een window of opportunities
- 25-06-15 - Kennissessie Nieuwe technologische ontwikkelingen met case ESA Business Incubation Centre (BIC)
- 25-06-15 - Jaarverslag en Jaarrekening 2014
- 19-06-15 - Hoe kunnen we data vanuit ruimtevaarttechnologie inzetten om klantgerichter te worden?
- 19-06-15 - PvKO start Customerzz Experimenten voor het stimuleren van klantgerichte innovatie in Nederland
- 10-06-15 - Hoe blijf je relevant voor de klant in Tijdschrift voor Marketing
- 09-06-15 - Kom je ook naar de Inspiration Nieuwe technologische ontwikkelingen met case ESA Business Incubation Centre (BIC) op 25 juni?
- 03-06-15 - Verslag eerste Customerzz Tour
- 02-06-15 - Recensie Exponentiële Organisaties
- 01-06-15 - Hoe blijf je relevant voor de klant?
Reacties op 'Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.