5 tips van Transavia om klantgericht te ondernemen
Wilco van Elk, Manager Customer Care - Customer Experience, transavia.com
In een markt die onder druk staat en waar de klant steeds meer keuzevrijheid heeft, onderscheidt de manier waarop je met je klanten omgaat ons van de concurrent. Daarom moet onze klantbeleving perfect aansluiten op de verwachtingen die klanten hebben bij Europa’s favoriete vrolijke ’leisure’ luchtvaartmaatschappij voor het starten en delen van je reiservaring.
Bij transavia.com zijn wij op alle afdelingen voortdurend bezig te luisteren naar onze klanten en werken wij er dagelijks aan om met onze producten en services meer aan te sluiten op hun wensen en behoeften. Een speciale afdeling Customer Experience onderschrijft het belang die het bedrijf geeft aan een excellente klantervaring. De tips:
1. Visie
Ontwikkel een lange termijn visie over hoe je om wilt gaan met je klanten. Laat je hierbij niet leiden door sentimenten en de waan van de dag. Wanneer je ieder dag KLANT met hoofdletters schrijft, ga je de klant raken.
2. Luisteren
Luisteren is een vaardigheid die reeds lange tijd in onbruik is geraakt. Wanneer iemand zijn verhaal doet wordt er vaak al in oplossingen gedacht of wordt de boodschap gekleurd door ons eigen referentiekader; Wanneer je onvoorwaardelijk luistert, samenvat en doorvraagt, hoor je zelfs zaken die niet benoemd worden.
3. Denk als klant
Probeer de verborgen gedachten en drijfveren van je klant te achterhalen en stem je handelen hier ook op af. Ga niet uit van zaken die voor jou logisch zijn, maar bedenk hoe de situatie voor jou is wanneer je niet alle ins en outs kent van het voor jou nu zo bekende proces. Probeer in je reactie ook mee te denken met je klant; denk niet in beperkingen maar altijd in oplossingen.
4. Positieve verrassing
Bezorg je klanten een positieve verrassing. Kom met een oplossing die zij niet verwachten of verras ze op het moment dat zij het geheel niet verwachten. Soms op het oog kleine inspanningen kunnen een enorme impact hebben.
5. Kernwaarden
De kernwaarden van ons bedrijf zijn leidend in de beantwoording van klantreacties en acties om onze klanten te verrassen. Voor transavia.com is dat betrokken, oprecht en enthousiast. Alle acties en reacties worden aan deze criteria getoetst. Alleen zo krijg je een geloofwaardig verhaal.
- Labels
- Tips uit de praktijk
Archief > 2013 > mei
- 29-05-13 - 5 tips van T-Mobile om klantgericht te ondernemen
- 29-05-13 - 5 tips van Transavia om klantgericht te ondernemen
- 29-05-13 - 5 tips van Promotie Podiumkunsten om klantgericht te ondernemen
- 29-05-13 - 5 Tips van ING om klantgericht te ondernemen
- 28-05-13 - Komt een klant bij de kassa
- 28-05-13 - En waar blijft de klant?
- 28-05-13 - Als vriendelijk nou belangrijk is
- 28-05-13 - Klantgericht innoveren
- 28-05-13 - Kijk op klantgerichtheid
- 28-05-13 - Klantgericht organiseren
- 28-05-13 - Het einde van de winkels
- 28-05-13 - Gek op gaten
- 28-05-13 - De Tao van Service
- 28-05-13 - Transformeren om te overleven
- 28-05-13 - Klant in de driver's seat
- 28-05-13 - Groot Innovatie Modellenboek; 40 innovatiemodellen voor het versterken van ondernemerschap....
- 28-05-13 - Het groot complimentenboek
- 15-05-13 - Kennissessie Marketingcommunicatie & Psychologie: Theorie & praktische toepassing bij Nuon
Reacties op '5 tips van Transavia om klantgericht te ondernemen'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.