Logo

PvKO Mastersessie - Klantgericht ondernemen voor specifieke doelgroepen; ouderen en kinderen

PvKO Masterclasse 23sep13_blog2.pngdinsdag 24 september 2013 10:39

Nederland staat niet stil op het gebied van innovatie in klantgericht ondernemen. PvKO wil haar leden graag betrekken bij wat Nederlandse Universiteiten op dit moment aan onderzoek doen, de nieuwste inzichten verkrijgen en ontwikkelingen en trends signaleren in samenwerking met organisaties. 

Tijdens de PvKO Mastersessie van 23 september 2013 presenteerden twee internationale afstudeerders van de Universiteit van Maastricht hun scripties rondom het thema: klantgericht ondernemen voor specifieke doelgroepen; ouderen en kinderen.

Presentaties

Waarom maken sommige ouderen (nog steeds) geen gebruik van internet banking?
Emma Wijnen, student International Business & Marketing
Daar waar internet bankieren en mobiel bankieren het overgrote deel van het Nederlandse publiek bedienen voor hun dagelijkse bankzaken zijn er ook doelgroepen die hier angstvallig van weg blijven. Emma onderzocht dit fenomeen en schreef daar een scriptie over. Een mooie kans om met elkaar te leren hoe deze doelgroep te benaderen en te binden is, zelfs in een moderne bankomgeving en welke keuzen zij daarbij maken.

Het marketen van gezonde voeding aan kinderen
Simon Dereje, student International Business & Marketing
In de vluchtige gehaaste wereld van vandaag zijn obesitas en excessen in voedingsgebruik aan de orde van de dag. Hoe kun je in deze hedendaagse wereld een doelgroep bereiken met een boodschap over gezond leven en eten? Simon onderzocht dit fenomeen en schreef daar een scriptie over die hij bij ons komt presenteren. Een mooie kans om met elkaar te leren hoe deze doelgroep bereikbaar is en vatbaar is voor een boodschap over gezonde voeding.

Verslagen

PvKO: goede vitaliteit leidt tot minder gebruik internetbankieren
PvKO: kinderen leren gezond eten door ervaring

De verslagen zijn geschreven door Customer Talk.

Voor meer en aanverwante artikelen over dit onderwerp en CRM en Klantgericht Ondernemen in het algemeen, kunnen PvKO-leden zich kosteloos en vrijblijvend aanmelden voor het Customer Talk platform. Hiervoor is een code vereist. Deze is opvraagbaar via communicatie@pvko.nlDe portal van Customer Talk is te vinden via www.customertalk.nl

Artikel met interview Emma en Simon

SBE alumni Emma Wijnen and Simon Dereje present thesis results at Customer-Oriented Enterprise event
Bron: Talkin'Business

« Terug

Reacties op 'PvKO Mastersessie - Klantgericht ondernemen voor specifieke doelgroepen; ouderen en kinderen'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.