Logo

Kennissessie ING: Marketing aan of naar de knoppen?

DSC2492.jpgwoensdag 13 februari 2013 22:00

De economische crisis zet het mes in veel budgetten. Marketing is vaak een van de eerste slachtoffers. Daar waar de relatie tussen de investeringen in Marketing en de effecten ervan op het bottom line resultaat wel te leggen is, heeft Marketing een andere positie. Een goed voorbeeld hiervan is ING Retail Nederland. Daar zit Marketing in de driversseat. En is Marketing meetbaar gemaakt. Marketing & Sales bij ING werkt zoveel als mogelijk ‘Op Maat’. Klanten moeten voor service en sales via alle kanalen, alleen de voor hen relevante proposities ontvangen. Dat kan een boodschap op productniveau zijn of een service-boodschap. Maar wel een boodschap die zo goed mogelijk aansluit bij de klantbehoefte. En dat real time. Welke marketeer droomt daar niet van?

Presentaties

Data driven interactieve marketing bij ING
Martin de Lusenet, manager ING Domestic Banking/Op Maat bij ING Retail Nederland

Marketing Engineering
Ronald Wiekenkamp, Partner Cmotions

Artikel

ING matcht actie bij klant in plaats van andersom
Paula van Doorn, Customer Talk

Gerard Struijf (m) draagt de rol van voorzitter over aan René de Zoete (r). Maricken Hengeveld (l) opende de Kennissessie met een korte introductie over PvKO

Ronald Wiekenkamp, Cmotions licht de betekenis en werking van marketing engineering toe, een inleiding op de praktijkcase van ING

Martin de Lusenet, ING presenteert voorbeelden, uitdagingen en leermomenten over hun klantgerichte marketingaanpak en Next Best Actions

In groepjes aan de slag met twee vraagstukken vanuit ING In groepjes aan de slag met twee vraagstukken vanuit ING

Martin de Lusenet in gesprek met deelnemers

Er is veel nagepraat tijdens de borrel

« Terug