Logo

The Customer Profit Maxim - Putting the Bottom-Line on Top

The-Customer-Profit-Maxim1.png

Auteurs:
Wil Wurtz, specialist op het gebied van CRM
Marcel Wiedenbrugge, expert op het gebied van (B2B) Creditmanagement, servicemanagement en aanverwante sofware oplossingen.

THE CUSTOMER PROFIT MAXIM – PUTTING THE BOTTOM-LINE ON TOP

De algemene stelregel van dit Engelstalige boek is dat het eindresultaat van een onderneming (winst) altijd bovenaan de prioriteitenlijst moet staan. Vanuit deze gedachte wordt een brug geslagen tussen commerciële functies zoals marketing, verkoop en service aan de ene kant en financiële functies, waaronder credit management, aan de andere kant.

Commerciële mensen hebben de neiging om te kijken naar de zonnige kant van klanten, als een bron van inkomsten of omzet. Financiële mensen daarentegen neigen te kijken naar de negatieve aspecten van klanten, als een bron van kosten en risico’s. Enkel door beide perspectieven samen te voegen kan duurzame winstgevendheid van klanten gerealiseerd worden. De methode zoals beschreven in dit boek resulteert in een evenwichtige kijk op klanten en bijbehorende zakelijk beslissingen, wat uiteindelijk leidt tot meer tevreden klanten, meer tevreden medewerkers en meer tevreden aandeelhouders.

Dit boek is voor zowel financiële als commerciële professionals geschreven en laat zien dat samenwerking tussen finance en commercie niet een keuze is, maar een noodzaak. In aanvulling op het aangereikte raamwerk voor klantwaarde, dat geïllustreerd wordt door diverse grafische modellen, verschaft dit boek een praktische handleiding om in zeven stappen tot duurzaam winstgevende klantrelaties te komen.

De auteurs combineren hun uitgebreide ervaring op het gebied van commerciële en financiële klantrelaties. Wil Wurtz is een erkend specialist op het gebied van CRM (Customer Relationship Management) in Nederland. Marcel Wiedenbrugge is een (internationaal) expert op het gebied van (B2B) creditmanagement, servicemanagement en aanverwante software oplossingen. 

« Terug

Reacties op 'The Customer Profit Maxim - Putting the Bottom-Line on Top'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.