Logo

9 januari 2014 - Kick-off meeting voor HBO-docenten

HBO-docenten.pngmaandag 02 december 2013 12:29

Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) wil HBO-docenten ondersteunen bij de verzorging van hun onderwijs in de domeinen marketingstrategie, nieuwe marketing (middelen en kanalen) zoals social media, internet, sales, service marketing, klantgericht management en CRM.

Hoe deze ondersteuning vorm en inhoud kan krijgen wil PvKO graag met geïnteresseerde docenten bepalen. Met andere woorden: co-creatie in woord en daad.

Co-creatie sessie als kick-off
Hiertoe willen we graag een interactieve middagsessie organiseren. In hapklare brokken laten we de nieuwe ontwikkelingen in een cafetariamodel de revue passeren op het gebied van klantgericht ondernemen. Aspecten die aan bod komen hebben betrekking op:

  • de visie en missie: de ‘why, what and how’ van succesvolle ‘customer centric’ organisaties
  • de strategie: weg van de uitgekristalliseerde strategieën; ruimte voor experimenteren vanuit een inspirerende visie?
  • de organisatie: mogelijkheden voor open samenwerking binnen en tussen organisaties? Maakt de bevlogen medewerker het verschil?
  • de customer insights: breng de klant tot leven in de organisatie; het samenvoegen van big data en inzichten uit databases tot een integraal klantbeeld?
  • propositieontwikkeling: toepassing van de lessen van service design thinking
  • relatie- en netwerkontwikkeling: hoe vormen we klantrelaties in een sociaal domein waar niet de ethiek van de commercie maar van de groep geldt?
  • de communicatie: van kanaalmanagement naar het faciliteren van customer journeys, die ondersteund worden door verschillende kanalen. Wat wordt   de rol van mobiel; wordt mobiel de standaard voor ontwikkeltrajecten? Hoe ziet een gestructureerd beleid voor social media eruit in relatie tot andere     kanalen?
  • de infrastructuur: hoe krijgen we een IT-omgeving met processen en databases die het klantgericht ondernemerschap faciliteert; wat wordt de rol van   de cloud? Hoe verandert het projectmanagement?
  • performance management: hoe monitoren we de performance; wat zijn onze activiteiten, onze resultaten, onze assets, onze risico’s?

Inzichten die we willen gebruiken om met u te bepalen hoe docenten met PvKO verder invulling kunnen geven aan het onderwijs. PvKO kan faciliteren bij het verzamelen en ontwikkelen van cases en onderwijsmateriaal, het leggen van contacten voor gastcolleges, het aanleggen van inhoudelijke kennisbanken, het toegankelijk maken van kennis- en inspiratiesessies, het organiseren van events of competities voor studenten, enzovoort. PvKO kan de ontwikkelkamer van elke docent worden. Zonder op de stoel van de docent te zitten, zonder een uniforme invulling van het onderwijs na te streven, zonder curricula op de schop te willen nemen. Maar vanuit de energie en de passie voor het vak en de missie vanuit PvKO om Nederland klantgericht te maken, zouden we het mooi vinden om samen een Platform op te richten voor het Onderwijs Klantgericht Ondernemen.

Uitnodiging
Graag nodigen we docenten die lesgeven binnen het reguliere HBO-onderwijs uit voor de Kick-Off Meeting over het Onderwijs Klantgericht Ondernemen 2020 op donderdag 9 januari van 14.30 tot 19.00 uur in Amersfoort om samen met een aantal andere vakgenoten een bijdrage te leveren aan een klantgerichter Nederland, waar de studenten van nu en over een paar jaar een aanzienlijke rol in kunnen gaan spelen.

Wat levert het u direct op?
* de 3 tot 4 gebieden rondom Nieuwe Marketing waar de grootste voorkeur naar uitgaat zullen door Ed Peelen in casevorm worden geschreven waar u als docent direct profijt van heeft en kunt integreren in uw lesprogramma. In de genoemde gebieden zullen geprofessionaliseerde bedrijven/mensen aanwezig zijn waarmee u tijdens de speeddate sessies van gedachten kunt wisselen en hen indien gewenst uit kunt nodigen om een gastcollege te komen verzorgen
* kennis, ervaring uitwisselen met vakgenoten en een inspirerende middag!

Bent u HBO-docent en doceert u binnen de genoemde domeinen? Dan bent u van harte welkom en vernemen wij graag van u

  • of u donderdag 9 januari ook op de docentenmiddag aanwezig bent
  • wie van uw collegadocenten u meeneemt. Graag vernemen wij de namen en e-mailadressen van deze personen
  • uw top 4 van de volgende gebieden waar uw grootste voorkeur naar uitgaat:
    • Mobiel
    • Chat
    • Cloud
    • Omnichannel
    • Service Design
    • Customer Journey & Customer Experience
    • Social Media
    • Big data
    • Nieuwe Business modellen
    • Proces Engineering
    • Agile

 Meld u meteen aan door het sturen van een mail naar communicatie@pvko.nl 

Programma
Het programma vindt plaats in Amersfoort en ziet er als volgt uit:

14.30     Ontvangst
15.00     Welkom & opening
15.15     Tour de horizon – klantgericht ondernemen. Moderator is dr. Ed Peelen
16.15     Koffie
16.30     Ronde tafel discussies & plenaire feedback
17.45     Speed dating / gastcolleges / gastsprekers
18.15     Afronding en aanreiken van cases
18.45     Borrel
19.00     Einde

Ideeën en wensen met betrekking tot de Kick-Off Meeting vernemen wij graag!

« Terug

Reacties op '9 januari 2014 - Kick-off meeting voor HBO-docenten'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.