Recensie Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect
Contentmarketing vraagt aandacht van organisaties om publiek te binden en te boeien. Het nieuwste boek “Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect!” van Patrick Petersen, laat zien waarom contentmarketing ertoe doet en hoe je het organiseert. Het boek helpt je snel op weg met contentmarketing en bevat een schat aan praktische informatie.
“Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect!” is geschreven voor iedereen die graag handvatten wil hebben om met content gestructureerd aan de slag te gaan. Wat is engagen? Simpel gezegd: zorgen dat je jouw publiek bereikt en aanzet tot meetbare actie. Waar zit jouw publiek, wat houdt hen bezig en hoe blijft de dialoog levendig. Welke begrippen zijn relevant, waar moet je op letten bij content marketing, wat zeggen de experts, hoe zet je een contentmarketingplan op en hoe meet je resultaat? Het zijn allemaal vragen die een gemiddelde marketeer en communicatieprofessional bezighoudt. Mij dus ook. Alleen….hoe pak je het aan?
In 6 hoofdstukken neemt de auteur je mee in de wereld van contentmarketing. De eerste hoofdstukken gaan in op de essentie van content, contentmarketing, mediagedrag en wat engagement is. Hoofdstuk 4 staat uitgebreid stil bij kanaal, type contentvormen en toepassing. Hoofdstuk 5 geeft een heel praktisch overzicht van in te zetten meetindicatoren en handige –gratis- tools die je hiervoor kunt gebruiken. Tot slot is hoofdstuk 6 een blauwdruk voor een contentplan.
Het fijne van dit boek is dat het leest als een trein. In bijna ieder hoofdstuk zitten 1 of meerdere expert interviews en je krijgt veel verwijzingen naar meer informatie zoals video’s, webinars en tools als toegift. Patrick Petersen is erin geslaagd om zowel een goede uitleg te geven wat content marketing inhoudt, als een praktisch handboek te schrijven. Enige punt van aandacht dat ik heb, is dat je voor sommige afbeeldingen een loep nodig hebt. Ik beveel dit boek zeker aan als je van plan bent om jouw publiek te engagen.
Simone Blokhuis, Senior Marktmanager Particulieren Centraal Beheer Achmea
https://www.linkedin.com/in/simoneblokhuis
Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect!bestellen? PvKO leden betalen geen verzendkosten.
Archief > 2016 > januari
- 14-01-2016 14-01-2016 22:00 - Inspiration Winnaars van klantgerichte awards
- 14-01-2016 14-01-2016 13:53 - Verslag PvKO Storytelling met en bij de Efteling en Coca-Cola
- 14-01-2016 14-01-2016 13:15 - Verslag PvKO Inspiration Winnaars van klantgerichte awards 2015
- 11-01-2016 11-01-2016 15:23 - PvKO Jaarplan 2016
- 11-01-2016 11-01-2016 13:02 - Recensie Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect
- 11-01-2016 11-01-2016 12:45 - Recensie The Three Value Conversations
- 08-01-2016 08-01-2016 09:16 - Nieuw lid Teradata Marketing Applications stelt zich voor
- 08-01-2016 08-01-2016 09:02 - Nieuw lid Customer Interaction Group stelt zich voor
Reacties op 'Recensie Engaging Content. Contentmarketing met een WOW-effect'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.