Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) richt Stichting Ontwikkeling CRM Educatie op
Amersfoort, 5 september 2016 – Stichting Ontwikkeling CRM Educatie is opgericht om samen met hogescholen en business partners klantgericht ondernemen en CRM meer op het curriculum te krijgen van het HBO onderwijs. Het stichtingsbestuur bestaat uit Jean Hendriks (opleidingsmanager Hogeschool Utrecht), Jorien Wesseling (directeur Talent4Service en bestuurslid PvKO) en Michel Brakenhoff (a/i CRM Manager bij PPG en RvA lid PvKO).
Bij de PvKO missie om Nederland Klantgerichter maken hoort ook het onderwijs. Immers daar worden studenten klaargestoomd voor de arbeidsmarkt waar klantgerichtheid een belangrijk agendapunt is. Een aantal jaar geleden kreeg PvKO de vraag van het HBO onderwijs om samen een lab-omgeving te creëren waar studenten met behulp van data, software en actuele cases, zelf kunnen ervaren wat de effecten zijn van een klantgerichte werkwijze op de klantwaarde en winstgevendheid van de organisatie. Met het oprichten van de stichting wil PvKO de groeiende activiteiten hieromtrent voor de toekomst transparant borgen.
PvKO heeft een enquête verricht waar ruim 40 afgevaardigden van 15 hogescholen aan hebben meegedaan. Met de resultaten zijn de behoeften van de HBO docenten in kaart gebracht en is een start gemaakt met de ontwikkeling van casuïstiek, waarbij data en software van gerenommeerde bedrijven een essentiële ondersteunende rol vervullen.
Het doel van de Stichting is tweeledig:
- Het verder op de kaart zetten van onderwijs rondom CRM en klantgericht ondernemen binnen HBO Nederland
- Het verbreden van het aanbod van casuïstiek en een versnelde ontwikkeling daarvan ten behoeve van HBO Nederland.
HBO docenten marketing communicatie, commerciële economie, bedrijfskunde of anderszins die CRM en klantgericht ondernemen op het lesprogramma hebben staan, kunnen via communicatie@pvko.nl contact opnemen indien zij deze ontwikkelingen op de voet willen volgen of daarbij betrokken willen worden.
Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO)
PvKO is een vereniging waarin alle partijen en professionals samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) en Klantgericht Ondernemen. Inmiddels zijn rond 150 (waaronder beursgenoteerde) bedrijven lid en de bijeenkomsten worden door honderden mensen van die bedrijven en andere geïnteresseerden bezocht. Activiteiten van PvKO zijn o.a. de maandelijkse Inspiratiesessies en het ontsluiten, verspreiden en verdiepen van kennis binnen het online kennisplatform. Het platform werkt samen met universiteiten, bedrijven, brancheverenigingen en experts om Nederland klantgerichter te maken. www.pvko.nl
--Voor redactionele informatie: Maricken Hengeveld, maricken.hengeveld@pvko.nl of mobiel: 06 24 812 256.
Archief > 2016 > september
- 26-09-2016 26-09-2016 09:58 - Recensie Agile Marketing - Sneller innoveren en duurzamer concurreren als groeistrategie
- 14-09-2016 14-09-2016 10:10 - Verslag Inspiratiesessie: ‘Drie meter gedragsbeïnvloeding in drie uur’
- 08-09-2016 08-09-2016 10:50 - Inspiratiessessie Gedragsbeïnvloeding in communicatie 8 september 2016
- 06-09-2016 06-09-2016 11:41 - PvKO behaalt een NPS van 46!
- 05-09-2016 05-09-2016 16:29 - Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) richt Stichting Ontwikkeling CRM Educatie op
Reacties op 'Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) richt Stichting Ontwikkeling CRM Educatie op'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.