Klantgericht nieuws uit het vak - in samenwerking met Frankwatching
Platform voor Klantgericht Ondernemen en Frankwatching werken samen om klantgerichte professionals op de hoogte te houden van het vak. Regelmatig selecteren we artikelen die het lezen waard zijn.
Customer service: de trends voor 2020
In de afgelopen jaren hebben bedrijven duidelijk grote stappen gezet op het gebied van customer service. Wat kunnen we doen om nog verder vooruit te gaan in het nieuwe jaar? Dit zijn de 5 trends voor 2020.
Wat wil de klant in 2020? [8 trends]
De klant van 2020 lijkt op die van 2019. En op die van 2018. En misschien wel op die van 2021. Waarom? Omdat klanten mensen zijn, met gewoonten, behoeften en emoties. En die veranderen niet zomaar op 1 januari, alle goede voornemens ten spijt. Er zijn wel trends. Richtingen, ontwikkelingslijnen, neigingen. En deze zijn wel degelijk belangrijk voor de klantervaring in 2020.
Customer service professionaliseren? Leer van de millennial
Het klantgericht ondernemerschap kent grote kansen en uitdagingen. Het samenbrengen van klanten en organisatie met optimaal gebruik van digitale technologie, is en blijft een uitdaging. Het Platform voor Klantgericht Ondernemen bracht millennial-managers bij elkaar voor een rondetafelsessie. Benieuwd hoe zij deze klus aanpakken en of zij dit anders doen dan andere generaties?
Klantgericht ondernemen in 2020: de visie van CX-leiders
Wat houdt CX-leiders en business-strategen bezig? Waar staan we nu met klantgericht ondernemen? En wat zijn de succesfactoren van de toekomst? CX-leiders uit diverse hoeken van ondernemend Nederland delen hun visie over klantgericht ondernemen in de nabije toekomst.
Lees verder…
De cruciale rol van medewerkers in een klantgerichte organisatie
Medewerkers spelen een cruciale rol in het veranderproces naar een meer klantgerichte organisatie. Een gebrek aan klantgerichtheid ontstaat vaak als medewerkers zich niet meer verantwoordelijk voelen voor de kwaliteit van het eigen werk. Laat staan voor het werk van hun collega’s. Ondanks het feit dat medewerkers zo’n belangrijke rol spelen in het veranderproces, beginnen veel organisaties met het verbeteren van systemen en processen. Dit lijkt misschien een logische keuze, maar dat is het niet.
Zo maak je jouw organisatie klantgericht
‘Onze klant staat op nummer 1’. Het credo van veel organisaties. Uit de Nationale Klantgedrevenheid Monitor 2019 van Blauw en PvKO blijkt het tegenovergestelde: slechts 8 procent van de organisaties in Nederland werkt volledig klantgericht. Hoe scoort jouw organisatie op de klantgedrevenheidsladder? Wat helpt je en wat houdt je tegen? Tijd om aan de slag te gaan!
Archief > 2019 > december
- 31-12-2019 31-12-2019 16:48 - Het beste van PvKO in 2019 voor een nog klantgerichter Nederland in 2020
- 30-12-2019 30-12-2019 13:27 - Klantgericht nieuws uit het vak - in samenwerking met Frankwatching
- 12-12-2019 12-12-2019 19:40 - Terugblik PvKO Inspiratie met Paul Iske, briljante mislukkingen ondersteunen klantgericht ondernemen
- 10-12-2019 10-12-2019 18:00 - PvKO verwelkomt Daan Noordeloos als nieuwe voorzitter en Jan-Hein Pierik als nieuw bestuurslid: “Klantgericht ondernemen kent vele spanningsvelden”
- 05-12-2019 05-12-2019 13:10 - Hoe verbeter ik de klantbeleving? Van inzicht naar actie!
Reacties op 'Klantgericht nieuws uit het vak - in samenwerking met Frankwatching'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.