Terugblik Inspiratiesessie Online: Klantgeluk start bij jouw geluk! Hoe dan?
Schaarste op de arbeidsmarkt, discussies over werkdruk op de werkvloer maar vooral de wens om bij te dragen aan een werkgelukkige maatschappij … dat waren de primaire beweegredenen van de kleine 40 deelnemers aan deze online sessie onder leiding van Hanneke Bor van DOES Adviesgroep.
Hanneke trapte af en trakteerde op de schijf van 5 voor werkgeluk: Inzicht, strategie, leiderschap, werkprocessen en werkomgeving en het klavertje 4 van Dopamine (uitdaging en beloning), Oxytocine (verbinding en samenwerking), Endorfine (plezier en beweging) en Serotonine (zinvol en betrokken).
Ondernemer Noëlle Dolmans van Superstaff zendt gastgerichte mensen uit met een glimlach, of ze steward zijn in de Eurostar of bezorger van een maaltijd van Ron Blauw. Gelukkige medewerkers maken de klant voor haar klant gelukkig. De mensen maken het waar. Kleine momenten van aandacht zijn daarin bijvoorbeeld belangrijke motivatoren.
Chief Happiness Officer van New 10, een dochteronderneming van ABN AMRO, Sebastian Sawicki zet ook 100% in op people experience. Het zijn de mensen die je klantwaarde creëren en hij durft hier zelfs een business case van te maken. Ook in zijn functie tellen de momenten van aandacht het zwaarst. Bij grote veranderingen, zoals de switch naar thuiswerk met alle gevolgen van dien, maar ook bij kleine dagelijkse oneffenheden die hij opmerkt en nieuwe energie brengt door het op te lossen en op te volgen.
SPREKERS
Sebastian Sawicki | Chief Happiness Officer | New10
Voor Sebastian betekent werkgeluk drie dingen: 1. plezier en voldoening halen uit je werk; 2. jezelf ontwikkelen als persoon & professional en 3. samenwerken met leuke collega’s. Hij laat ons zien hoe hij invulling geeft aan de mooie functie van Chief Happiness Officer van New10. En vertelt wat werkgeluk hen oplevert en hoe hij de hele organisatie daarin meekrijgt.
Noëlle Dolmans | Owner | SuperStaff
Noëlle is afkomstig uit een ondernemersfamilie en is op 24-jarige ‘in de arbeidsbemiddeling gerold’. Met een achtergrond in dienstverlenende bedrijven waaronder een groot deel in de hospitality nam ze deze ervaring mee in een branche die ze nog niet kende. Inmiddels is ze samen met haar team zo’n vier jaar bezig om gastvrije mensen met een glimlach in te zetten op bij de mooiste bedrijven in de Randstad.
Hanneke Bor | Directeur | DOES Adviesgroep
Hanneke neemt je mee in de wereld van werkgeluk. Zij geeft je inzicht in wat werkgeluk is, wat het kan opleveren én hoe je (nog) meer werkgeluk in de organisatie kunt krijgen. Je hebt het thema werkgeluk misschien al eens voorbij zien komen of je bent er al mee bezig. Maar hoe bevorder je het werkgeluk binnen jouw organisatie? Wat kun je ermee, wanneer is het slim om hiermee aan de slag te gaan en hoe doe je dat dan? Deze vragen beantwoorden Helma en Hanneke in deze inspirerende en interactieve sessie over werkgeluk.
Download
Voor PvKO leden is de download van DOES Adviesgroep beschikbaar op de PvKO Community Site.
- Ben je al lid van onze Community Site? Klik op deze link
- Ben je PvKO lid en geen lid van de community site. Meld je hier aan .. en kun je DAARNA naar de High Tech & High Touch groep gaan
- Geen lid en geinteresseerd in de slides? Stuur dan een mail naar communicatie@pvko.nl
Archief > 2021 > oktober
- 26-10-2021 26-10-2021 13:27 - Terugblik Inspiratiesessie Online: Klantgeluk start bij jouw geluk! Hoe dan?
- 26-10-2021 26-10-2021 13:20 - Terugblik Inspiratiesessie Online: Klantgeluk start bij jouw geluk! Hoe dan?
- 13-10-2021 13-10-2021 12:31 - Terugblik Workshop Innoveren met impact
- 13-10-2021 13-10-2021 09:55 - Terugblik PvKO Workshop: Innoveren met impact
- 04-10-2021 04-10-2021 17:00 - Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Customer Journey Management, Van Inzicht naar Impact
- 03-10-2021 03-10-2021 17:00 - Terugblik PvKO Inspiratiesessie: Customer Journey Management, Van Inzicht naar Impact?