Management buy-out bij marktleider CX- & EX-management Altuïtion
Na een management buy-out afgelopen oktober vormen Wilfred Achthoven (63 en oprichter) en Stephan van Slooten (53 en nu 15 jaar aan boord) de nieuwe statutaire directie van Altuïtion. Samen hebben zij een meerderheidsbelang genomen in het consultancybureau uit Den Bosch. Altuïtion is al ruim 25 jaar actief in het domein klantbeleving en geldt als één van de grondleggers van het CX- en EX-vakgebied in Nederland.
Altuïtion is vooral bekend vanwege de introductie van de Customer Journey-methodiek en de 9+ filosofie bij commerciële en (semi-)overheidsorganisaties in ons land. Het bureau heeft inmiddels een indrukwekkende trackrecord opgebouwd in de ontwikkeling van methodieken en tools om de werking van met name de emotionele beleving van klanten en medewerkers toegankelijk, tastbaar en toepasbaar te maken. Daarnaast is het bureau een grote speler in competentieontwikkeling en leverde het diverse bijdragen aan de vakliteratuur.
Stephan van Slooten: “Onze missie is en blijft om het leven van klanten en medewerkers van onze opdrachtgevers mooier, makkelijker, leuker en betekenisvoller te maken. Dat doen we door organisaties te helpen om te begrijpen wat emotionele beleving is, en wat klanten en medewerkers écht beleven, denken, voelen, ervaren. En bovendien door die organisaties te leren wat je concreet kunt doen om die emotionele beleving te verbeteren, hoe je dat organiseert, hoe je het kunt meten en sturen en last but not least hoe je het ‘van de hele organisatie’ kunt laten worden.”
One-stop-shop CX- & EX-boutique
Volgens Achthoven blijft Altuïtion ook de komende jaren de markt bedienen vanuit een ‘one-stop-shop’ filosofie, waarbij nadrukkelijk wordt ingezet op verdere groei. Hij zegt: “We zijn ooit begonnen als een pur sang consultancybureau, maar intussen uitgegroeid tot een praktijkgedreven bureau dat het concrete CX- en EX-vakmanschap koestert en bovendien verandermanagement – het ‘hoe’ – als een onlosmakelijk onderdeel van het CX- en EX-vakgebied ziet. Dat stelt ons in staat opdrachtgevers daadwerkelijk te helpen emotionele connecties uit te bouwen, zodat klanten en medewerkers zich weer gezien, gehoord en gewaardeerd voelen. Alleen zo kun je daadwerkelijk uitgroeien tot een 9+ organisatie.”
Bij Altuïtion werken 22 ervaren professionals, samen met 11 associates en een netwerk aan partners.