Conclusie poll juni/juli 2013: Nederland wordt steeds klantgerichter
Uitslag poll juni/juli 2013
Stelling: Nederland wordt steeds klantgerichter
Volgens de bezoekers van de geheel vernieuwde webomgeving van PvKO wordt Nederland steeds klantgerichter. Niet minder dan 82% van de reacties onderschrijft de stelling. Je zou bijna in de verleiding komen om dat breed uit te meten in de Nederlandse media: voorpaginanieuws voor De Telegraaf, hoofonderwerp bij Pauw & Witteman en DWDD. Helaas zijn laatstgenoemde programma’s met zomerreces en zullen andere media het wellicht als komkommernieuws beschouwen. Het is bijna zeker zo dat een representatieve steekproef onder de Nederlandse bevolking niet hetzelfde resultaat zal laten zien. De programma’s met consumentenleed als Kassa en Radar worden niet voor niets veel bekeken en besproken. Het is PvKO ook niet waardig om mee te doen in de om zich heen grijpende gewoonte om terloopse opiniepeilingen op websites of onder een kleine groep als de mening van Nederland te verkondigen. Toch moet ik het resultaat wel serieus nemen. Al was het maar dat ik het er zelf ook mee eens ben. Wel degelijk zijn er vorderingen in klantgerichtheid waar te nemen. Mijn telco provider laat een nieuw en goedkoper abonnement ingaan op het moment dat ik aangeef te blijven. Vroeger zou ik nog twee maanden hebben moeten wachten voordat de gunstiger voorwaarden van kracht werden. Bedrijven die ik bel nemen bijna zonder uitzondering snel de telefoon op en mijn vragen worden meestal snel en adequaat beantwoord. Het is een kleine greep uit een groeiend aantal positieve ervaringen. Op sommige plekken lijkt alle aandacht voor klantgerichtheid en klantvriendelijkheid nog geen zoden aan de dijk te zetten. In Horeca gelegenheden blijft het vaak behelpen met personeel dat je niet wil zien, of je verwijst naar een collega. Gelukkig blijft er ook nog veel te verbeteren…
Verantwoordelijk voor deze conclusie: Wil Wurtz, partner bij Metrics & More
Wat is jouw mening? Reacties zijn welkom!
Archief > 2013 > juli
- 11-07-2013 11-07-2013 12:50 - 5 tips van Phone House om klantgericht te ondernemen
- 11-07-2013 11-07-2013 12:41 - Conclusie poll juni/juli 2013: Nederland wordt steeds klantgerichter
- 08-07-2013 08-07-2013 12:34 - Procurios - strategisch partner van PvKO
- 01-07-2013 01-07-2013 09:45 - Artikel FD E-Commerce & Customer Loyalty juni 2013
Reacties op 'Conclusie poll juni/juli 2013: Nederland wordt steeds klantgerichter'
Persoonlijk ervaar ik dat er bij slechts een aantal bedrijven 'het kwartje is gevallen', en men er daadwerkelijk invulling aangeeft.
Voor de liefhebbers: eind augustus maken we de genomineerden voor de titel bekend. De uitreiking van de prijs is op 24 september
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.