Meer Klantwaarde door samenwerking tussen finance en commercie
Auteurs: Wil Wurtz, Marcel Wiedenbrugge
Hoe creëer je meer waarde voor klanten, medewerkers en aandeelhouders? Het boek ‘Meer Klantwaarde’ biedt financiële en commerciële managers in B2B-organisaties een waardevolle methode om beter beslissingen te nemen over marketing-, verkoop- en service-investeringen in klanten.
In het boek wordt de ‘Klantwaarde Balans’ geïntroduceerd, waarin het financiële en commerciële klantenperspectief worden samengebracht. Deze balans vormt de basis voor het berekenen en realiseren van winstgevendheid van individuele klanten op de lange termijn. Het optimaliseren van die winstgevendheid vereist onderlinge samenwerking tussen de commerciële afdelingen en finance. Het resultaat van een goede samenwerking is dat beter onderbouwde beslissingen kunnen worden genomen over marketing-, verkoop- en service-investeringen.
In een praktisch voorbeeld laten de auteurs zien hoe je die samenwerking kunt inrichten. Ze gaan uitgebreid in op de relatie tussen finance/creditmanagement en commerciële afdelingen. De addenda in dit boek verschaffen een stappenplan en rekenvoorbeelden. De voorbeelden geven de lezer concrete handvatten om met de beschreven modellen en principes in de eigen organisatie aan de slag te gaan.
“Meer Klantwaarde” bestaat uit vijf hoofdstukken en twee addenda.
Hoofdstuk 1 - Ondernemen is waarde creëren
Hoofdstuk 2 - De Klantrelatie Matrix
Hoofdstuk 3 - Van klantwaarde naar klantrendement
Hoofdstuk 4 - Samen werken aan klantrendement
Hoofdstuk 5 - Samenwerking tussen finance en commercie
Addendum I: Roadmap naar langetermijnklantwinstgevendheid
Addendum II: Budgettering en afstemming van de marketing-, verkoop- en service-investeringen
‘Meer Klantwaarde’ is een aanrader voor marketing-, sales- en servicemanagers die meer ‘accountability’ van hun commerciële activiteiten nastreven en voor financials die meer grip willen krijgen op commerciële processen.
ISBN 978 90 8227 030 3, prijs € 24,95
Meer klantwaarde - door samenwerking tussen finance en commercie is een uitgave van Sales Mediagroep. Meer informatie kunt u vinden op www.meerklantwaarde.nl.
Wilt u dit boek recenseren? Geïnteresseerden kunnen een mail sturen aan Wil Wurtz, wwurtz@metricsandmore.nl, het boek wordt u gratis toegestuurd. De recensie zal dan op PvKO.nl te lezen zijn.
Archief > 2014 > november
- 25-11-2014 25-11-2014 22:00 - Kennissessie met en bij Philips Healthcare
- 14-11-2014 14-11-2014 15:46 - Meer Klantwaarde door samenwerking tussen finance en commercie
- 11-11-2014 11-11-2014 12:32 - Verslag Van bricks naar clicks en vice versa
- 06-11-2014 06-11-2014 22:00 - Inspiration Van bricks naar clicks en vice versa
- 05-11-2014 05-11-2014 11:23 - Data en Privacy. De kloof tussen intenties en beleving
Reacties op 'Meer Klantwaarde door samenwerking tussen finance en commercie'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.