Nieuw lid Gemeente Utrecht stelt zich voor
Gemeente Utrecht als datafabriek.
Ik denk dat jullie allemaal wel een traditioneel beeld (subsidies, vergunningen, uitkeringen en zorg) hebben wat een gemeente doet voor bewoners en bedrijfsleven. Daarom vind ik het leuk om ons in dit platform op een niet traditionele manier te presenteren, namelijk als “datafabriek”:
Wat is tot nu toe de leukste ervaring met PvKO?
De Ronde Tafel Machine learning was tot nu toe de leukste ervaring met ‘wow’ factor. Met een kleine groep mensen de diepte in over het onderwerp. Wij als Gemeente Utrecht kunnen daarbij veel leren van andere bedrijven die deelnemen. Maar de manier waarop de Gemeente Utrecht daarin handelt werd juist door die grote bedrijven gezien als toevoeging, een meerwaarde. Dat was voor ons een eyeopener. De gemeente Utrecht wil juist vanuit waarden zaken toevoegen, de inwoners zelf de regie geven en het zelflerend vermogen stimuleren. Met data en kennis partijen bewegen en de verworven kennis ook teruggeven aan de inwoners. Dat is een andere manier dan waarop veel andere bedrijven werken.
Wat wil je specifiek uit je PvKO-lidmaatschap halen?
Wat voor gemeenten interessant is zijn onderwerpen over nieuwe technologieën en mogelijkheden. Zoals inderdaad Blockchain waarvoor we zelf spreker waren, big data (hoe zet je dit in) en machine learning. Wij kunnen leren van wat andere bedrijven op dat gebied als ervaring hebben en wij kunnen onze ervaring zoals bijvoorbeeld op het gebied van Blockchain delen. Het liefst de diepte in , in kleine settings zoals een Ronde Tafel. Maar ook onderwerpen als branding, nieuwe samenwerkingsverbanden met private en publieke partijen lijken ons interessant.
Wat kom je PvKO brengen?
Als Gemeente bekijken we onderwerpen net vanuit een andere invalshoek die voor andere bedrijven wellicht net zo interessant is om te gebruiken. Wij merkten dit tijdens de Ronde Tafel Machine learning. Dit kan een mooie aanvulling zijn voor PvKO leden.
Pieter in't Hout, Informatiemanager bij de Gemeente Utrecht
Archief > 2017 > juni
- 30-06-2017 30-06-2017 10:03 - Promotieonderzoek Mastering Meaningful Customer Connections
- 26-06-2017 26-06-2017 14:18 - Top 18: waar op letten bij nieuwe Europese wet (AVG)
- 23-06-2017 23-06-2017 10:57 - Terugblik Inspiratiesessie "De nieuwe Europese Privacywetgeving"
- 12-06-2017 12-06-2017 09:07 - Recensie Zo simpel is marketing
- 07-06-2017 07-06-2017 21:51 - Nieuw lid Gemeente Utrecht stelt zich voor
- 02-06-2017 02-06-2017 10:42 - Self Service adoptie start bij klantinzicht
- 01-06-2017 01-06-2017 22:17 - Ronde Tafel Self Service functionaliteiten
Reacties op 'Nieuw lid Gemeente Utrecht stelt zich voor'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.