Zomeravondgesprek met Petra de Ruiter, COO Transavia
Als COO van Transavia is zij verantwoordelijk voor het integrale proces alle reizen seamless en veilig te laten verlopen. Als faciliterend leider is zij betrokken in een verandertraject richting agile werken, kortere lijnen en meer aandacht aan mensen….
… Toen midden maart Petra’s agenda van een minuut op de andere veranderde. Na de sluiting van het Italiaanse en Spaanse luchtruim als gevolg van het coronavirus stond binnen de kortste keren de hele Transavia vloot aan de grond: ‘10 weken geen vluchten, een maand lang nul euro inkomsten en 1,8 miljoen vluchtannuleringen handelen.. Een Airline is ingericht op vele emergencies maar deze was wel heel bijzonder.’
Mensen, processen en tooling van een low cost maatschappij zijn niet ingericht op passagiers die telefonische aandacht willen, op het terugbetalen van reissommen en op het snel verstrekken van vouchers. In een overlevingsstand bleek het ongelofelijk moeilijk altijd vanuit de kernwaarden - vriendelijk en daadkrachtig - te handelen. Klantcontact is een van de grote lessen, een traject van vallen en opstaan. Nu is het tijd de relatie met de passagier terug te verdienen!
Kijk en luister (hieronder) naar dit energieke en openhartige gesprek met Petra waarin het ook ging over interne verbondenheid, leiderschap, agile samenwerking tijdens de crisismaanden, en het herstel van het vertrouwen in het vliegproduct.
De eerste vliegtuigen zijn inmiddels weer in de lucht en de vluchtregeling op weg naar ‘normaal’. De veranderingen in de luchtvaart zullen hoe dan ook groots zijn. Petra ziet ernaar uit hier een positieve bijdrage aan te leveren op weg naar een nieuwe strategie met een nieuwe organisatie, die leert omgaan met onzekerheid, die een innovatieve duurzaamheidsagenda kent en die ten allen tijde de passagier op één heeft staan!
Archief > 2020 > juli
- 27-07-2020 27-07-2020 10:51 - Terugblik Ronde Tafel Online: Waar sta jij op de klantgedrevenheidsladder?
- 27-07-2020 27-07-2020 10:29 - Nationale Klantgedrevenheid Monitor zorgt voor verscherpt inzicht en mooie discussies
- 22-07-2020 22-07-2020 13:42 - Recensie Ontmoet de Xceptionals
- 06-07-2020 06-07-2020 14:27 - Terugblik Zomeravondgesprek met Petra de Ruiter, COO Transavia
- 06-07-2020 06-07-2020 14:19 - Zomeravondgesprek met Petra de Ruiter, COO Transavia
- 02-07-2020 02-07-2020 11:18 - Terugblik Inspiratiesessie Online: De CX Business Case: over waarde …
- 02-07-2020 02-07-2020 10:34 - Digital Natives kun je vangen in de Mindsets Fluid, Fragile en Fierce!