Doe mee met het onderzoek: AI in het contactcenter: Wat is je ervaring?
AI in het contactcenter: Wat is je ervaring?
AI is niet meer weg te denken in het speelveld van klantgerichtheid in het algemeen in binnen het contactcenter in het bijzonder. Iedere vakwebsite, conferentie of bijeenkomst besteedt er aandacht aan. Ook binnen PvKO merken we dat: Hoe gaat het ons mooie CX- en klantgerichtheidsvak veranderen, vragen dan ook veel leden van de community zich af.
Is AI slechts een hype? Of staat het klantcontact op het punt van fundamentele verandering? En zo ja, wat betekent dat voor zowel de klant als de medewerker? Hoewel klanten volgens de Nationale Voice Monitor momenteel erg negatief zijn over chatbots, zien we tegelijkertijd indrukwekkende succesverhalen van goed werkende AI-toepassingen. De waarheid ligt ergens in het midden. PvKO leden Cvision en MarketResponse willen in kaart brengen wat nu de ervaringen zijn.
Wat is je visie en ervaring?
Het onderzoek legt zich toe op de ervaringen binnen contactcenters in Nederland met AI in het klantcontact. Het doel van dit onderzoek is een realistisch beeld te schetsen – niet alleen gebaseerd op de marketingverhalen van leveranciers, maar ook op échte ervaringen en behaalde resultaten. Cvision en MarketResponse willen komen tot waardevolle inzichten en ‘lessons learned’ die u helpen bij het maken van strategische keuzes rond de inzet van AI.
Waarom meedoen?
Als je als PvKO lid meedoet of je collega contactcenter manager vraagt om mee te doen draag je niet alleen bij aan een beter begrip van AI in klantcontact, maar krijg je ook exclusief toegang tot de resultaten en inzichten die in dit onderzoek wordt verzameld.
Start de vragenlijst
Naast de vragenlijst houden we ook graag een aantal diepte-interviews. Als je hierin geïnteresseerd bent, kun je dit eenvoudig aangeven in de vragenlijst of direct contact opnemen met Cvision. Uiteraard worden de uitkomsten van het onderzoek gedeeld met alle deelnemers, in de vorm van een uitgebreid rapport, artikelen op Ziptone, en tijdens een van de PvKO- bijeenkomsten waar je met andere leden het gesprek aan kan gaan.
De vragenlijst is tot eind november 2024. De resultaten worden in het nieuwe jaar gedeeld, zodat we voldoende tijd hebben om de interviews uit te voeren. Mis deze kans niet om je stem te laten horen en nieuwe inzichten op te doen!
Archief > 2024 > november
- 11-11-2024 11-11-2024 21:22 - Terugblik Inspiratiesessie: Écht Klantgericht Leiderschap met impact – maar hoe dan?
- 11-11-2024 11-11-2024 21:05 - Terugblik Inspiratiesessie: Écht Klantgericht Leiderschap met impact – maar hoe dan?
- 04-11-2024 04-11-2024 11:00 - Doe mee met het onderzoek: AI in het contactcenter: Wat is je ervaring?