De jonge consument beschreven
Auteurs: Prof. dr. Moniek Buijzen & dr. Esther Rozendaal, UvA
Kinderen vormen een steeds aantrekkelijkere doelgroep voor marketeers, adverteerders en voorlichters. Maar behalve een aantrekkelijke doelgroep is het ook een bijzondere: kinderen zijn immers nog in ontwikkeling en hebben daardoor specifieke kenmerken en gevoeligheden. Bij het benaderen van de jonge consument moeten marketeers rekening houden met deze kwetsbaarheid.
In deze publicatie worden de bijzondere kenmerken van de opgroeiende consument in kaart gebracht. Daarnaast wordt een genuanceerde reflectie gegeven op de veronderstelde ongewenste gevolgen van de commerciële mediaomgeving voor hun welzijn. De publicatie eindigt met de Jeugd Reclame Wijzer: een overzicht van de bestaande regels die gelden voor reclame gericht op kinderen. Hiermee biedt de publicatie richtlijnen aan marketeers om de jonge consument op verantwoorde wijze te benaderen.
Heeft u zich al aangemeld voor onze Kennissessie
Jongerenmarketing vanuit Insights op 11 september a.s.?
Meer informatie & inschrijven >
Archief > 2014 > september
- 23-09-2014 23-09-2014 20:51 - Recensie Thinking in new boxes
- 22-09-2014 22-09-2014 21:46 - PvKO behaalt een NPS van maar liefst 46
- 21-09-2014 21-09-2014 09:13 - Wees SMART en ga mee in de speed of change
- 15-09-2014 15-09-2014 16:19 - Jongerenmarketing zo zit dat dus!
- 11-09-2014 11-09-2014 22:00 - Kennissessie Jongerenmarketing vanuit Insights
- 05-09-2014 05-09-2014 11:35 - De jonge consument beschreven
Reacties op 'De jonge consument beschreven'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.