Logo

5 tips van Essent om klantgericht te ondernemen

Essent_380x270.pngmaandag 10 maart 2014 09:00

Door: Joost Fröhlich, Manager Commercie & Service, B2C Essent

Essent wil zich op de energiemarkt onderscheiden door het leveren van excellente service. Dit vertaalt zich onder andere door het willen zijn van het meest klantvriendelijke bedrijf. Hiertoe hebben we bij Essent de Goed Geregeld Garanties.

De services van Goed Geregeld Garanties zijn:

  • Gewoon zelf uw maandelijkse voorschot bepalen.
  • Profiteren van exclusieve klantacties met Speciaal voor Klanten.
  • Altijd bereikbaar. Ook via Twitter en Facebook.
  • De ContractCheck: één telefoontje en u weet meteen of u nog goed zit.
  • Niet tevreden? We lossen het op

Mijn 5 Tips:

  1. De klant bepaalt. Klanten willen zelf in controle zijn. Stel ze daartoe in staat. Probeer het niet af te dwingen. Maak het klanten makkelijk (simpel in communicatie, keuze in kanalen, ed).
  2. Breng de klant naar binnen. Figuurlijk maar ook fysiek. Laat merken dat het in alles draait om de klant. “klant van de maand”, “in gesprek met de klant” of hoe je het ook wilt noemen. Zorg dat de klant altijd aanwezig en zichtbaar is voor iedereen.
  3. Closed feedback loop. Na een klantcontact, klanten vragen naar tevredenheid doen de meeste organisaties. Zorgen dat deze feedback ook terugkomt bij de betreffende medewerker die het laatst contact heeft gehad met de klant gaat een stap verder. Zorg er vervolgens voor dat diezelfde medewerker binnen 24 uur met die klant contact opneemt (als de klant daar behoefte aan heeft) en de klant (maar ook de medewerker) wordt daar blij van.
  4. De klant heeft altijd gelijk. Ga uit van het positieve. Richt daar al je processen op in en stel bovenal medewerkers in staat om het echt en vooral in 1x op te kunnen lossen voor klanten.
  5. Praat zelf met klanten. Het gesprek met klanten is niet alleen goed voor medewerkers maar ook en juist voor jou als leidinggevende! Mensen kijken naar jou, wees daar bewust van. Pas wel op…voordat je het weet ga je het echt leuk vinden:)

Om te kunnen reageren op dit artikel dient u ingelogd te zijn met uw Mijn PvKO account.
Inloggen >

« Terug

Reacties op '5 tips van Essent om klantgericht te ondernemen'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.