Logo

Ontwikkelingen in de markt sluiten aan bij groei aanbod marketing intelligence en analytics

Marktoverzicht_collage 380x270.pngdonderdag 13 maart 2014 17:47

Amsterdam, 13 maart 2014 - Marketing intelligence en analytics zijn de domeinen waar Nederlandse bedrijven zich in toenemende mate op richten en in specialiseren. Dit blijkt heel recent nog uit alle ophef rond ING met plannen om de advertentiemarkt te gaan betreden, waardoor ook de discussie weer volop is opgelaaid. Het blijkt ook uit de groeicijfers van aanbieders met oplossingen en diensten op het gebied van marketing intelligence en analytics. In 5 jaar tijd is het aanbod hiervan met ruim 6% toegenomen, dit blijkt uit het Nationaal CRM Marktoverzicht dat Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) vandaag online heeft gepubliceerd.

De groei komt overeen met de conclusies uit verschillende recente onderzoeken onder marketeers. Inbound marketing wordt als serieuze trend gezien waarbij het inzetten van marketing intelligence een vereiste is.

Begin deze maand gaf Gartner nog aan te verwachten dat in 2017 33% van Fortune 100 bedrijven een informatiecrisis heeft. Het is dan ook te verwachten dat de groei van intelligence en analytics nog wel even doorzet.

PvKO inventariseert jaarlijks het aanbod van dienstverleners, softwareleveranciers en opleiders op het gebied van CRM, c.q. Klantgericht Ondernemen. Het Nationaal CRM Marktoverzicht geeft een objectief beeld van de diensten en producten die de Nederlandse CRM-markt te bieden heeft. Aan de hand van slimme zoekcriteria kunnen professionals een specifieke selectie van aanbieders op het gebied van CRM en Klantgericht Ondernemen vinden. Onderzoek wijst uit dat marketeers van verzekeringsmaatschappijen, de bouwsector, uitgeverijen, leisure industrie, Finance en opleidingsinstituten waaronder universiteiten, het Nationaal CRM Marktoverzicht veelvuldig raadplegen.

Over het onderzoek en verantwoording
De informatie is door het projectbureau van PvKO verzameld door middel van een vragenlijst die bedrijven online hebben ingevuld. Daarnaast is ook gebruik gemaakt van eigen nieuwsgaring bij informanten die werkzaam zijn bij de diverse bedrijven in het overzicht. PvKO heeft ernaar gestreefd om een zo compleet mogelijk overzicht samen te stellen waarbij aanvullende data altijd welkom is. “Toch durven wij te beweren dat dit marktoverzicht het meest volledige is in zijn soort”, aldus Maricken Hengeveld, directeur PvKO onder wier leiding het marktoverzicht tot stand is gekomen. 

Het Nationaal CRM Marktoverzicht is per 13 maart
op de website van PvKO te vinden >>

Platform voor Klantgericht Ondernemen
Platform voor Klantgericht Ondernemen is een vereniging waarin alle partijen en professionals samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) en Klantgericht Ondernemen. Inmiddels zijn rond 150 waaronder beursgenoteerde bedrijven lid en de bijeenkomsten worden door honderden mensen van die bedrijven en andere geïnteresseerden bezocht. Activiteiten van Platform voor Klantgericht Ondernemen zijn o.a. de maandelijkse Inspirations en Kennissessies en het ontsluiten, verspreiden en verdiepen van kennis binnen het online kennisplatform. Het platform levert ook bijdragen aan De BNR Klantenshow, een wekelijks radioprogramma gewijd aan klantgericht ondernemen en werkt samen met een aantal opleidingsinstituten en brancheverenigingen om Nederland klantgerichter te maken. www.pvko.nl

-- Voor redactionele informatie: Karin Rigterink via: communicatie@pvko.nl of
mobiel: 06 543 340 80.

Biedt uw organisatie oplossingen, diensten of opleidingen op het gebied van CRM en Klantgericht Ondernemen en staat u er nog niet of onvolledig in? Laat het ons weten via communicatie@pvko.nl. Ook kunt u gedurende het jaar uw profiel aanpassen indien u dit wenst.

« Terug

Reacties op 'Ontwikkelingen in de markt sluiten aan bij groei aanbod marketing intelligence en analytics'

Geen berichten gevonden

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.