PvKO Mastersessie - Klantgericht ondernemen voor specifieke doelgroepen; ouderen en kinderen
Nederland staat niet stil op het gebied van innovatie in klantgericht ondernemen. PvKO wil haar leden graag betrekken bij wat Nederlandse Universiteiten op dit moment aan onderzoek doen, de nieuwste inzichten verkrijgen en ontwikkelingen en trends signaleren in samenwerking met organisaties.
Tijdens de PvKO Mastersessie van 23 september 2013 presenteerden twee internationale afstudeerders van de Universiteit van Maastricht hun scripties rondom het thema: klantgericht ondernemen voor specifieke doelgroepen; ouderen en kinderen.
Presentaties
Waarom maken sommige ouderen (nog steeds) geen gebruik van internet banking?
Emma Wijnen, student International Business & Marketing
Daar waar internet bankieren en mobiel bankieren het overgrote deel van het Nederlandse publiek bedienen voor hun dagelijkse bankzaken zijn er ook doelgroepen die hier angstvallig van weg blijven. Emma onderzocht dit fenomeen en schreef daar een scriptie over. Een mooie kans om met elkaar te leren hoe deze doelgroep te benaderen en te binden is, zelfs in een moderne bankomgeving en welke keuzen zij daarbij maken.
Het marketen van gezonde voeding aan kinderen
Simon Dereje, student International Business & Marketing
In de vluchtige gehaaste wereld van vandaag zijn obesitas en excessen in voedingsgebruik aan de orde van de dag. Hoe kun je in deze hedendaagse wereld een doelgroep bereiken met een boodschap over gezond leven en eten? Simon onderzocht dit fenomeen en schreef daar een scriptie over die hij bij ons komt presenteren. Een mooie kans om met elkaar te leren hoe deze doelgroep bereikbaar is en vatbaar is voor een boodschap over gezonde voeding.
Verslagen
PvKO: goede vitaliteit leidt tot minder gebruik internetbankieren
PvKO: kinderen leren gezond eten door ervaring
De verslagen zijn geschreven door Customer Talk.
Voor meer en aanverwante artikelen over dit onderwerp en CRM en Klantgericht Ondernemen in het algemeen, kunnen PvKO-leden zich kosteloos en vrijblijvend aanmelden voor het Customer Talk platform. Hiervoor is een code vereist. Deze is opvraagbaar via communicatie@pvko.nlDe portal van Customer Talk is te vinden via www.customertalk.nl
Artikel met interview Emma en Simon
SBE alumni Emma Wijnen and Simon Dereje present thesis results at Customer-Oriented Enterprise event
Bron: Talkin'Business
Archief > 2013 > september
- 25-09-2013 25-09-2013 17:06 - 9 oktober - Kennissessie met case van PON. Bent u er ook bij?
- 24-09-2013 24-09-2013 13:39 - PvKO Mastersessie 23 september - presentaties online beschikbaar
- 24-09-2013 24-09-2013 10:39 - PvKO Mastersessie - Klantgericht ondernemen voor specifieke doelgroepen; ouderen en kinderen
- 19-09-2013 19-09-2013 09:00 - Nederland klantgerichter, om te beginnen in de vereniging
- 17-09-2013 17-09-2013 23:59 - Beheren en beheersen van klantgegevens
- 17-09-2013 17-09-2013 23:58 - Van klantgegevens naar langdurige klantwaarde
- 17-09-2013 17-09-2013 23:57 - Handboek voor het opzetten van een integraal klantbeeld
- 17-09-2013 17-09-2013 23:56 - Er is geen goede marketing zonder goede datakwaliteit
- 17-09-2013 17-09-2013 23:55 - Centraal klantbeeld voor financiƫle instellingen
- 17-09-2013 17-09-2013 23:47 - Klantgericht ondernemen met MDM
- 17-09-2013 17-09-2013 23:25 - Het identificeren van relatiegegevens
- 09-09-2013 09-09-2013 12:30 - 23 september PvKO Mastersessie - Kom ook en discussieer nu alvast online mee
- 09-09-2013 09-09-2013 11:33 - Conclusie poll september 2013: In crisistijd is klantgerichtheid de enige manier om te overleven
- 04-09-2013 04-09-2013 23:41 - 5 tips van Bouwinvest om klantgericht te ondernemen
- 04-09-2013 04-09-2013 22:42 - De Conversation Company
Reacties op 'PvKO Mastersessie - Klantgericht ondernemen voor specifieke doelgroepen; ouderen en kinderen'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.