The Customer Profit Maxim - Putting the Bottom-Line on Top
Auteurs:
Wil Wurtz, specialist op het gebied van CRM
Marcel Wiedenbrugge, expert op het gebied van (B2B) Creditmanagement, servicemanagement en aanverwante sofware oplossingen.
THE CUSTOMER PROFIT MAXIM – PUTTING THE BOTTOM-LINE ON TOP
De algemene stelregel van dit Engelstalige boek is dat het eindresultaat van een onderneming (winst) altijd bovenaan de prioriteitenlijst moet staan. Vanuit deze gedachte wordt een brug geslagen tussen commerciële functies zoals marketing, verkoop en service aan de ene kant en financiële functies, waaronder credit management, aan de andere kant.
Commerciële mensen hebben de neiging om te kijken naar de zonnige kant van klanten, als een bron van inkomsten of omzet. Financiële mensen daarentegen neigen te kijken naar de negatieve aspecten van klanten, als een bron van kosten en risico’s. Enkel door beide perspectieven samen te voegen kan duurzame winstgevendheid van klanten gerealiseerd worden. De methode zoals beschreven in dit boek resulteert in een evenwichtige kijk op klanten en bijbehorende zakelijk beslissingen, wat uiteindelijk leidt tot meer tevreden klanten, meer tevreden medewerkers en meer tevreden aandeelhouders.
Dit boek is voor zowel financiële als commerciële professionals geschreven en laat zien dat samenwerking tussen finance en commercie niet een keuze is, maar een noodzaak. In aanvulling op het aangereikte raamwerk voor klantwaarde, dat geïllustreerd wordt door diverse grafische modellen, verschaft dit boek een praktische handleiding om in zeven stappen tot duurzaam winstgevende klantrelaties te komen.
De auteurs combineren hun uitgebreide ervaring op het gebied van commerciële en financiële klantrelaties. Wil Wurtz is een erkend specialist op het gebied van CRM (Customer Relationship Management) in Nederland. Marcel Wiedenbrugge is een (internationaal) expert op het gebied van (B2B) creditmanagement, servicemanagement en aanverwante software oplossingen.
Archief > 2013 > oktober
- 31-10-2013 31-10-2013 13:33 - Inspiration Nieuwe businessmodellen op 6 november - kom ook en discussieer alvast mee
- 22-10-2013 22-10-2013 12:23 - NewYork NewYork! - Hoe gaat men in The Big Apple om met klantgerichtheid
- 22-10-2013 22-10-2013 10:00 - Graag vernemen wij ook uw mening en Top 3 boeken
- 21-10-2013 21-10-2013 21:40 - The Customer Profit Maxim - Putting the Bottom-Line on Top
- 21-10-2013 21-10-2013 10:00 - Hoe shopt de Nederlander in 2020? Hoe ziet het winkel landschap er uit en wat verwacht de consument?
- 15-10-2013 15-10-2013 13:26 - Futureproof Membership met CRM
- 15-10-2013 15-10-2013 13:15 - Kansen door de zorgplicht
- 10-10-2013 10-10-2013 09:00 - Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design
- 09-10-2013 09-10-2013 23:46 - Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design - presentaties online
- 08-10-2013 08-10-2013 15:35 - CRM software het kloppend hart voor fondsenwervende organisaties
- 07-10-2013 07-10-2013 16:04 - Op de hoogte blijven van de laatste trends in online business, media en marketing?
- 04-10-2013 04-10-2013 14:02 - 5 tips van Landal GreenParks om klantgericht te ondernemen
- 04-10-2013 04-10-2013 13:48 - Conclusie poll: Bedrijven moeten geen energie zetten op betrekken ouderen bij online activiteiten
- 04-10-2013 04-10-2013 13:00 - Jos Burgers over klantgerichtheid
Reacties op 'The Customer Profit Maxim - Putting the Bottom-Line on Top'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.