Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design
De wereld verandert sneller dan ooit en het wordt alsmaar belangrijker om klantgericht te opereren. Service Design helpt bedrijven om klantgerichter te innoveren door een analytisch proces te combineren met een creatieve aanpak.
Presentaties
Service Design in ‘n notendop
Robbert-Jan van Oeveren, Partner bij Buro Koos
Robbert-Jan gaf een presentatie over Service Design. Vervolgens ging hij met de deelnemers aan de slag om tijdens een creatieve oefening waarde te creëren met de klant, voor de organisatie. Hierbij maakte hij gebruik van de onderzoeksmethode 'Contextmapping', een vorm om insights te verkrijgen die bij traditioneel onderzoek niet boven tafel komen.
Case Pon Power - Klantgericht innoveren met betrekking van Service Design
Michael Boon, Marketeer bij Pon Power
Om klanten een oplossing te bieden waarmee zij op volle kracht vooruit zouden kunnen, ontwikkelde Pon Power vier verschillende service level proposities die alle verschillende klantsegmenten binnen de scheepvaart kunnen bedienen. Nederland en Scandinavië gingen samenwerken in een multidisciplinair team waar black belts, marketeers en sales- & accountmanagers bij werden betrokken. Klantonderzoek en een ontwikkelde customer journey vormen de basis voor het ontwikkelingsplan van de service level proposities en sales kit.
Foto-impressie
Bekijk alle foto's op onze Facebook pagina
Klik op de Customer Journey voor een vergroting:
Archief > 2013 > oktober
- 31-10-2013 31-10-2013 13:33 - Inspiration Nieuwe businessmodellen op 6 november - kom ook en discussieer alvast mee
- 22-10-2013 22-10-2013 12:23 - NewYork NewYork! - Hoe gaat men in The Big Apple om met klantgerichtheid
- 22-10-2013 22-10-2013 10:00 - Graag vernemen wij ook uw mening en Top 3 boeken
- 21-10-2013 21-10-2013 21:40 - The Customer Profit Maxim - Putting the Bottom-Line on Top
- 21-10-2013 21-10-2013 10:00 - Hoe shopt de Nederlander in 2020? Hoe ziet het winkel landschap er uit en wat verwacht de consument?
- 15-10-2013 15-10-2013 13:26 - Futureproof Membership met CRM
- 15-10-2013 15-10-2013 13:15 - Kansen door de zorgplicht
- 10-10-2013 10-10-2013 09:00 - Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design
- 09-10-2013 09-10-2013 23:46 - Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design - presentaties online
- 08-10-2013 08-10-2013 15:35 - CRM software het kloppend hart voor fondsenwervende organisaties
- 07-10-2013 07-10-2013 16:04 - Op de hoogte blijven van de laatste trends in online business, media en marketing?
- 04-10-2013 04-10-2013 14:02 - 5 tips van Landal GreenParks om klantgericht te ondernemen
- 04-10-2013 04-10-2013 13:48 - Conclusie poll: Bedrijven moeten geen energie zetten op betrekken ouderen bij online activiteiten
- 04-10-2013 04-10-2013 13:00 - Jos Burgers over klantgerichtheid
Reacties op 'Kennissessie met PON - Klantgericht Innoveren m.b.v. Service Design'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.